2020-01-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
För att inte ha sett en hel allsvensk match så uttalar du dig mycket om fotboll ;-)

Jag håller med om att Zlatan är den bästa svenska fotbollsspelaren genom tiderna även om det är svårt att jämföra olika generationer.

Men förklara för mig vilken väg han skulle tagit till Ajax om inte via MFF.

Uttalar mig mest om Z och folks beteenden i synnerhet svenska fotbollssupportrar. Vilka verkar ha en klubb för inbördes beundran. MFF är långt ifrån enda klubben i Malmö, Skåne, superettan eller allsvenskan. Hade inte Z lirat för Malmö så hade en annan klubb hittat honom. Det är lite så det går till. MFF lärde inte Z bollkänsla det lärde han sig själv. MFF är inte den enda vägen ut i Europa och proffsliv.
Citera
2020-01-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har kollat andra halvlek av Milans match i eftermiddag. Det verkar som de redan flyttat staty in på San Siro.

Håller med. Fast å andra sidan så ser det ut som att han kommer tillföra ett mediokert AC Milan en hel del. Statyn var trots brist på fotbollsträning en av de bättre på plan
Citera
2020-01-06, 17:25
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Uttalar mig mest om Z och folks beteenden i synnerhet svenska fotbollssupportrar. Vilka verkar ha en klubb för inbördes beundran. MFF är långt ifrån enda klubben i Malmö, Skåne, superettan eller allsvenskan. Hade inte Z lirat för Malmö så hade en annan klubb hittat honom. Det är lite så det går till. MFF lärde inte Z bollkänsla det lärde han sig själv. MFF är inte den enda vägen ut i Europa och proffsliv.
Det är lite mer komplicerat än så. På den tiden så var näst bästa klubb i Malmö IFK Malmö som låg i division 2. Du skriver alltså om en ung kille som inte har någon uppbackning hemifrån och cyklar eller åker buss till träningen.

Skulle han inte spelat i MFF som hade han inte fått ögonen på sig på från Ajax danske scout. Zlatan var en stor talang men det är långt ifrån alla talanger som ens tar steget från junior till seniorfotboll. I MFF spelade samtidigt en kille som heter Tony Flygare jämnårig med Zlatan och ansågs vara en lika stor eller större talang än Zlatan. Jag gissar att du inte hört om hans karriär.

Länk: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tony_Flygare
Citera
2020-01-06, 17:53
Medlem
74TOZI74s avatar
Tänk att en staty på en stornäsad pajas kan engagera så mycket på fb.
18 sidor och nästan 700 kommentarer.
Citera
2020-01-06, 17:54
Medlem
Citat:
Det är lite mer komplicerat än så. På den tiden så var näst bästa klubb i Malmö IFK Malmö som låg i division 2. Du skriver alltså om en ung kille som inte har någon uppbackning hemifrån och cyklar eller åker buss till träningen.

Skulle han inte spelat i MFF som hade han inte fått ögonen på sig på från Ajax danske scout. Zlatan var en stor talang men det är långt ifrån alla talanger som ens tar steget från junior till seniorfotboll. I MFF spelade samtidigt en kille som heter Tony Flygare jämnårig med Zlatan och ansågs vara en lika stor eller större talang än Zlatan. Jag gissar att du inte hört om hans karriär.

Länk: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tony_Flygare

Inte enig. En bråkdel av alla proffs därute har en storklubb som moderklubb. Agenter finns överallt. Vart hittar de allsvenska agenterna sina spelare?
Citera
2020-01-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Nej, självklart kan varken du eller jag bevisa våra synpunkter, men jag är ganska övertygad om att ingen annan klubb hade accepterat en ung spelare som stjäl cyklar och skallar sina medspelare. Hans karriär hade med största sannolikhet aldrig hunnit komma igång och Ajax hade aldrig fått syn på honom i en småklubb. För ingen stor klubb utanför Malmö hade vågat plocka upp en sådan spelare, och Malmö hade inga andra klubbar högt upp i seriesystemet. Hans karriär hade troligtvis gjorts i M- eller K-falangen, vilken av dem han nu hade kontakt med.

Dessutom handlar det i mina ögon inte bara om köpet av Hammarby, utan mer om hans nonchalanta och arroganta attityd mot sin gamla klubb, då köpet gjordes. Han visade tydligt att han inte har något hjärta.
Citera
2020-01-06, 18:09
Medlem
Citat:
För att inte ha sett en hel allsvensk match så uttalar du dig mycket om fotboll ;-)

Jag håller med om att Zlatan är den bästa svenska fotbollsspelaren genom tiderna även om det är svårt att jämföra olika generationer.

Men förklara för mig vilken väg han skulle tagit till Ajax om inte via MFF.
En Zlatan med hjärta för laget och medspelarna, hade faktiskt kunnat vara en av världens bästa spelare genom tiderna, för han hade alla andra kvaliteter. Tyvärr är fotboll en lagsport, så därför nådde han aldrig de nivåerna en spelare med lagtänk gör.
Citera
2020-01-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag valde de två för att visa på två extremfall gällande "att vara skyldig". Ingen kan säga att de är skyldiga Roma något. De har gett allt och lite till alla år. Men alla förstår att fansen hade blivit helt tokiga om de betett sig så. Att vara skyldig är ett så jävla dumt tankesätt.

Gällande Zlatans tid i klubben och betydelse för fansen så vet du som malmöit att han alltid har varit avgudad av Mff-fansen och en symbol för klubben och staden. Det är inte som att Tobias Grahn skulle köpa in sig i Hammarby. Zlatan var Mffs hjälte i 20 års tid. Inte för att det är relevant för uttrycket vara skyldig.

2. Jaha, det vet jag. Måste man investera i en direkt konkurrent då? Är det någon sorts naturlag? Vad är det ens för typ av investering? En struntsumma för Zlatan.

3. Han skulle sålt aktierna samma dag som han fick dem. Om/när det sipprade ut så skulle han sagt. "Ja det gjorde jag, Malmö är min klubb i Sverige".
Herregud du sitter och jämför totti/derossi med Zlatans tid i Malmö haha du var väl säkert en av dem som trodde att han skulle avsluta karriären där med!! MFF var hans ungdomslag och ingenting annat
Killen har fått lite aktier i Hammarby och kanske vill investera i svensk fotboll som gynnar precis alla, men nej han är en judas för detta hahaha. Pajas uppskatta istället det han har gjort för Sverige och svensk fotboll.
Zlatan har lirat i både Juventus, Inter och Milan (samma stad), är han hatad där? nej älskad och uppskattad!
Avundsjuka och bittra svenskar det finns fan inget värre!
Senast redigerad av Bombaclap 2020-01-06 kl. 18:25.
Citera
2020-01-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
En Zlatan med hjärta för laget och medspelarna, hade faktiskt kunnat vara en av världens bästa spelare genom tiderna, för han hade alla andra kvaliteter. Tyvärr är fotboll en lagsport, så därför nådde han aldrig de nivåerna en spelare med lagtänk gör.
Zlatan har nått den absoluta toppen och dominerat i hela sin karriär så jag vet inte vad du menar? det enda han inte har vunnit är CL men jag tror han skiter fullständigt i det helt ärligt.
Citera
2020-01-06, 18:25
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Finns säkert de som gillar mff mer än zlatan men de är minoritet !!

Fattiga,arbetslösa ,avundsjuka assholes förstörde statyn 😜

Äh den hade rykit varhelst det finns dedikerade fotbollsfans.
Prova sätta upp en staty av Figo i Barcelona. Den hade inte stått 5 minuter.
Zlatan pissade på sin moderklubb där han passerade hela sin juniortid.
Det är inte bara affärer. Köpet av hammarby är en liten skitsumma med begränsad tillväxtpotential. Fotbollsklubbar är generellt usla investeringar utan något man gör för sin image eller med hjärtat.
Att han sedan säger att han vill se Hammarby som skandinaviens största klubb är ju bara totalt att pissa ned på alla MFF-fans.
Självklart förnedrar man tillbaka på det sätt man kan.
Helt orelaterat var statyn dessutom anskrämlig.
Citera
2020-01-06, 18:28
Medlem
LagomLats avatar
Finns det några belägg för att Zlatan betalat något för aktierna i Hammarby?

LL
Citera
2020-01-06, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Zlatan har nått den absoluta toppen och dominerat i hela sin karriär så jag vet inte vad du menar? det enda han inte har vunnit är CL men jag tror han skiter fullständigt i det helt ärligt.
Stämmer, han hade alla kvaliteter utom lagkänslan. Han lyfte aldrig lagen och fick aldrig dåliga medspelare att bli bättre. Han tänkte alltid på sig själv, men samtidigt var han så bra att det räckte för att nå långt. Jag har sett honom som topp 20 i säkert tio års tid. Men hade han varit en lagspelare hade han diskuterats som kanske världens bäste spelare.

För att inte bara vara off topic, så tycker jag att det roligaste med den rivna statyn är att detta verkligen känns, för Zlatan. Han brinner för sig själv, enbart, och även om han låtsas som ingenting, så är jag övertygad om att det gör ont i hans självbild, att se hatet han framkallat. Han har inget hjärta för Malmö, men jag är helt övertygad om att han har ett hjärta för statyn av honom själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in