2020-01-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Du är inte lite korkad va? Att personen jag svarade missförstod min poäng är förlåtligt men att du inte förstår utvecklingen av svaret är bara för mycket. Jag ska försöka bryta ner det.

1. Skyldig. Att vara skyldig inom fotboll är märkligt begrepp då de som fansen gillar mest är skyldiga klubben minst. Samtidigt så är det ett större svek. Därför kan man inte använda begreppet skyldig. För att utveckla det så skriver jag det igen. Totti och De Rossi är extremfall
. De är skyldiga minst men deras svek är störst.

2. Jag jämför inte Totti och De rossis karriär, då Totti och De Rossi är allt det Zlatan inte är.

Gynnar alla? Kan du utveckla det? Jag tror inte att det gynnar någon. Möjligtvis Mff som får lite extra tändvätska, vilket uttalanden redan tyder på.

Zlatan är inte älskad och uppskattad i Inter eller Juventus. Förutom att Interspelarna och fansen är tacksamma över att han försvann så de kunde få in ett gäng klasspelare och vinna Champions league.
Okej enligt ditt resonemang ska man vara sin första klubb trogen livet ut och aldrig byta klubb för annars har man inget hjärta. Alltid dessa inbitna fotbollssupportrar som inte förstår hur verkligheten ser ut.
Zlatan valde att testa på olika storklubbar i sin karriär istället för att lira i MFF hela livet. Han har dessutom vunnit titlar i varenda klubb han har lirat i princip och lämnat ett mycket bra avtryck.

Vad jag menade med att gynna svensk fotboll så uttalade sig Zlatan att han skulle försöka göra Hammarby till den största klubben, alltså investera om han gör det eller inte vet vi inte, men hur som helst gynnar det svensk fotboll eftersom allsvenskan är helt värdelös
Var glad istället att han ens lirat i MFF och slyta bry dig om vad han gör i andra klubbar.
Senast redigerad av Bombaclap 2020-01-06 kl. 19:33.
Citera
2020-01-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
När Zlatan var som bäst så överglänstes han av åtminstone Ronaldo och Messi. Så där är en bit kvar till världens bästa spelare genom tiderna.

Men tycker faktiskt att Zlatan blivit mer och mer lagspelare precis som Ronaldo.
Tveksamt om de var så mycket bättre. Sök på spektakulära mål på Youtube och du får fler träffar på Zlatan än på Messi och Ronaldo. Men visst finns det fler saker än udda mål...
Citera
2020-01-06, 19:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Det förstår jag att du inte är överens med mig. Det skulle betyda att ditt uttalande, i ett ämne du inte har någon kunskap om, var felaktigt.

De allsvenska lagen suger upp talanger från sin närmaste omgivning. De har ofta bra koll på talanger från zon och regionslöger.

En 14 årig Zlatan hade ingen realistisk chans att spela för en klubb utanför Malmö. Han hade inga föräldrar som kunde köra han någonstans. Att fortsätta i FBK Balkan för att som senior ta ett steg till en allsvensk klubb skulle vara möjligt men vet inte hur troligt det skulle varit.

Du glömmer en annan sak med Zlatan, det är hans förmåga att hela tiden utvecklas i den miljön han är. Han skulle inte fått den möjligheten så tidigt utan att han hamnat i MFF.

”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”. Som Stenmark skulle sagt.
Citera
2020-01-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det var deras jobb att göra sig själva bättre inte zlatans , de bollarna han fick var oftast dåliga nästan som de ville inte att zlatan gör mål .
Du är med andra ord samma person själv. Du förstår inte ens vad det innebär att göra andra spelare bättre. Fotboll vore tråkigt med bara den typen av egoism. Hade Zlatan haft förmågan att lyfta de spelarna, så hade Sverige haft ett fantastiskt landslag! Nu är laget faktiskt betydligt bättre utan divan. Tyvärr.
Citera
2020-01-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du är med andra ord samma person själv. Du förstår inte ens vad det innebär att göra andra spelare bättre. Fotboll vore tråkigt med bara den typen av egoism. Hade Zlatan haft förmågan att lyfta de spelarna, så hade Sverige haft ett fantastiskt landslag! Nu är laget faktiskt betydligt bättre utan divan. Tyvärr.
Går inte hjälpa folk som inte vill ha hjälpen utan är avundsjuka ,saboterar osv
Citera
2020-01-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Och du är troligen en sån blind supporter som tycker att skadegörelse på statyn och Zlatans hem är befogad men satt tyst när MFF hade TVÅ spelare som dömdes för sexualbrott.

Som tillägg så lät MFF Miiko spela efter att han dömts.

Det är hycklande skitfolk som gör så
Jag älskar skadegörelsen på statyn! Men kan inte alls förstå varför man vill förstöra hans hem, för dels bor där oskyldiga och dels byggdes inte hemmet för att hylla honom.

Jag är ingen direkt MFF-fan. Jag kommer inte ens från Malmö och har aldrig bott där, även om jag är skåning, men jag förstår till 100% det hat som finns, från äkta fans. Jag hade haft samma uppfattning, oavsett vilket lag det gällde. En förrädare är en förrädare, oavsett vilken klubb det gäller.
Citera
2020-01-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Går inte hjälpa folk som inte vill ha hjälpen utan är avundsjuka ,saboterar osv
OK, så Zlatans medspelare var inte bara sämre på fotboll, utan de ville vara sämre? De ville sabotera för den spelare i deras lag, som kunde lyfta laget och få dem att vinna. Och ju lägre ned laget låg, i internationell ranking, ju sämre ville spelarna vara? Märkligt, jag trodde de flesta ville vinna sina matcher. Men du vet säkert bäst.

Ge exempel på spelare som saboterade?
Citera
2020-01-06, 19:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tveksamt om de var så mycket bättre. Sök på spektakulära mål på Youtube och du får fler träffar på Zlatan än på Messi och Ronaldo. Men visst finns det fler saker än udda mål...

Hur många Ballon d'Or har Z?
Citera
2020-01-06, 19:45
Medlem
Citat:
Jag älskar skadegörelsen på statyn! Men kan inte alls förstå varför man vill förstöra hans hem, för dels bor där oskyldiga och dels byggdes inte hemmet för att hylla honom.

Jag är ingen direkt MFF-fan. Jag kommer inte ens från Malmö och har aldrig bott där, även om jag är skåning, men jag förstår till 100% det hat som finns, från äkta fans. Jag hade haft samma uppfattning, oavsett vilket lag det gällde. En förrädare är en förrädare, oavsett vilken klubb det gäller.

Ok förstår din poäng men håller inte med. Tycker personligen statyn var helt överflödig som sak men vill man inte ha den så ska man ta bort den på vettigt sätt. Det sänder dåliga signaler. Barn och ungdomar ser att det är så man kan göra, utan att det kritiseras starkare än det gjorts. Som jag sagt innan så blir det patetiskt att först låta sexualbrottslingar spela i laget men sen pipa över en felplacerad staty och för att få bort den ska den vandaliseras. Vidare förstår man inte gränsdragningen då man attackerar familj och hem.

Det skulle vara klädsamt om dessa häftiga individer hade bättre moral än så. Åtminstone kunde de vandaliserat klubbdirektörens hem när Miiko spelade efter att ha dömts för sexualbrott.
Citera
2020-01-06, 19:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det låter väldigt dramatiskt. Hur kan det bli en sådan fixering vid ett lag och spelare?
Citera
2020-01-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur många Ballon d'Or har Z?
Inga! För det krävs att man är en totalt bra fotbollsspelare, och jag har flera gånger redan försökt förklara att det var aldrig Zlatan. Som individualist slog han nästan alla, men absolut inte som fotbollsspelare. Hans styrka låg i hur bra hans lag var. Han lyfte aldrig sina medspelare.
Citera
2020-01-06, 19:50
Medlem
Citat:
OK, så Zlatans medspelare var inte bara sämre på fotboll, utan de ville vara sämre? De ville sabotera för den spelare i deras lag, som kunde lyfta laget och få dem att vinna. Och ju lägre ned laget låg, i internationell ranking, ju sämre ville spelarna vara? Märkligt, jag trodde de flesta ville vinna sina matcher. Men du vet säkert bäst.

Ge exempel på spelare som saboterade?
De matcherna jag såg var det oftast skitbollar zlatan fick ändå gjorde han sitt bästa med de !!

Är de varje match dåliga på att passa bra bollar eller vill de inte att just zlatan gör mål ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in