Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Du är inte lite korkad va? Att personen jag svarade missförstod min poäng är förlåtligt men att du inte förstår utvecklingen av svaret är bara för mycket. Jag ska försöka bryta ner det.
1. Skyldig. Att vara skyldig inom fotboll är märkligt begrepp då de som fansen gillar mest är skyldiga klubben minst. Samtidigt så är det ett större svek. Därför kan man inte använda begreppet skyldig. För att utveckla det så skriver jag det igen. Totti och De Rossi är extremfall
. De är skyldiga minst men deras svek är störst.
2. Jag jämför inte Totti och De rossis karriär, då Totti och De Rossi är allt det Zlatan inte är.
Gynnar alla? Kan du utveckla det? Jag tror inte att det gynnar någon. Möjligtvis Mff som får lite extra tändvätska, vilket uttalanden redan tyder på.
Zlatan är inte älskad och uppskattad i Inter eller Juventus. Förutom att Interspelarna och fansen är tacksamma över att han försvann så de kunde få in ett gäng klasspelare och vinna Champions league.
Okej enligt ditt resonemang ska man vara sin första klubb trogen livet ut och aldrig byta klubb för annars har man inget hjärta. Alltid dessa inbitna fotbollssupportrar som inte förstår hur verkligheten ser ut.
Zlatan valde att testa på olika storklubbar i sin karriär istället för att lira i MFF hela livet. Han har dessutom vunnit titlar i varenda klubb han har lirat i princip och lämnat ett mycket bra avtryck.
Vad jag menade med att gynna svensk fotboll så uttalade sig Zlatan att han skulle försöka göra Hammarby till den största klubben, alltså investera om han gör det eller inte vet vi inte, men hur som helst gynnar det svensk fotboll eftersom allsvenskan är helt värdelös

Var glad istället att han ens lirat i MFF och slyta bry dig om vad han gör i andra klubbar.