Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Jag förstår inte riktigt varför vissa känner sånt hat, han är en svartskalle som gjort rätt för sig och tom representerat landet som hjälpt hans familj i fotboll, han om nån svartskalle har väl betalat tillbaka för hjälpen dom fått. Han har en attityd som många inte kan relatera till för han är uppväxt i förorten med andra svartskallar men han har ändå inte gjort någon nått ont. Eller har han?
Han har ju iallafall inte gått med i nåt gäng och skjutit någon. Tvärtom är det hans personlighet som är så positiv och är anledningen till att han blivit framgångsrik. Det bittra skåningar i tråden kallar ”arrogans” och ”hjärtlöst” är i själva verket en stark självständighet. Han har aldrig fallit för grupptryck, han stod ut i Sverige fast andra spelare frös ut honom och snackade skit.
Han har alltid varit ensam och han hade en ensam och utsatt barndom. Det kanske suger om man själv är bortklemad av Rolf och Mona men ändå blivit en 35-årig alkis som fortfarande bor i Malmö, vad vet jag.
Jag har inget till övers för missunnsamma människor som har problem med dom som är extra smarta, snygga, duktiga eller framgångsrika. Dom är ju något bra att ha i världen.
Och som sagt, bra för Sverige, någon positiv koppling iaf. När jag säger att jag är från Sverige får jag ofta som svar ”Ah Sverige. Zlatan Ibrahimovic”. Ingen har dock koll på att han är från Malmö för Malmö är irrelevant.