2020-01-06, 18:33
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag är ett stort MFF fan... men anser att det beteende från dessa pajasar som vandaliserar och sågar ner statyn är patetiskt. De borde skämmas istället!

Zlatan är en av de största Svenska fotbollsspelare genom tiderna (kanske tom den största)... vem annan svensk tycker ni representerar Sverige på den nivån internationellt?

Vi borde vara stolta och glada att Zlatan burit MFF tröjan en gång i tiden istället för att ta varje tillfälle i akt att spotta på honom bara för att han inte passar in in den så förbannat tråkiga svenska PK mallen.

Nu följer inte jag fotboll speciellt ofta men gick inte Sverige längre i VM 2018 utan zlatan? Visst han är som bäst när han spelar med andra spelare som hjälper honom runt om. Men inte ens zlatan kunde få blågult att gå speciellt långt.
Citera
2020-01-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Herregud du sitter och jämför totti/derossi med Zlatans tid i Malmö haha du var väl säkert en av dem som trodde att han skulle avsluta karriären där med!! MFF var hans ungdomslag och ingenting annat
Killen har fått lite aktier i Hammarby och kanske vill investera i svensk fotboll som gynnar precis alla, men nej han är en judas för detta hahaha. Pajas uppskatta istället det han har gjort för Sverige och svensk fotboll.
Zlatan har lirat i både Juventus, Inter och Milan (samma stad), är han hatad där? nej älskad och uppskattad!
Avundsjuka och bittra svenskar det finns fan inget värre!
Du är troligen en ung fotbolls-fan, som bara håller på bra lag och som aldrig har verkligen älskat en klubb. Följande citat är den bästa beskrivning jag läst i tråden, om hur läget är, efter Zlatans svek:
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Men det är en dålig jämförelse oavsett. Supporterskap är mer en relation än ett arbete. Det är samma reaktion som om en pojkvän hade varit otrogen. Ja, det är inte mot lagen att vara otrogen, men jag hade åtminstone tagit ner alla bilder från väggen och inte velat ha med personen att göra. Och det är så supportrarna känner. Det får dom att må fysikt dåligt när de ser statyn, och detta när de går nånstans där de ska kunna slappna av, trivas, ha roligt. Istället påminns dom om sveket varje gång. Tiotusentals personer, om än i olika grad såklart.
Citera
2020-01-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du är troligen en ung fotbolls-fan, som bara håller på bra lag och som aldrig har verkligen älskat en klubb. Följande citat är den bästa beskrivning jag läst i tråden, om hur läget är, efter Zlatans svek:
Nej Zlatan är uppvuxen i Malmö, lirade i deras ungdomslag och sedan spelade 1-2 säsonger och blev sedan uppköpt för en rekordsumma. Om du på allvar menar att han är skyldig MFF ett jävla piss så är det bara sjukt!!
Bara för att han får aktier i ett annat svenskt lag så är han en jävla judas?? komigen!
Senast redigerad av Bombaclap 2020-01-06 kl. 18:48.
Citera
2020-01-06, 18:47
Medlem
Citat:
Herregud du sitter och jämför totti/derossi med Zlatans tid i Malmö haha du var väl säkert en av dem som trodde att han skulle avsluta karriären där med!! MFF var hans ungdomslag och ingenting annat
Killen har fått lite aktier i Hammarby och kanske vill investera i svensk fotboll som gynnar precis alla, men nej han är en judas för detta hahaha. Pajas uppskatta istället det han har gjort för Sverige och svensk fotboll.
Zlatan har lirat i både Juventus, Inter och Milan (samma stad), är han hatad där? nej älskad och uppskattad!

Håller med fullt ut. Helt ofattbart att svenska supportrar har sån fiskdammsinställning.
Citera
2020-01-06, 18:50
Medlem
Citat:

Och du är troligen en sån blind supporter som tycker att skadegörelse på statyn och Zlatans hem är befogad men satt tyst när MFF hade TVÅ spelare som dömdes för sexualbrott.

Som tillägg så lät MFF Miiko spela efter att han dömts.

Det är hycklande skitfolk som gör så
Citera
2020-01-06, 18:51
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Inte enig. En bråkdel av alla proffs därute har en storklubb som moderklubb. Agenter finns överallt. Vart hittar de allsvenska agenterna sina spelare?
Det förstår jag att du inte är överens med mig. Det skulle betyda att ditt uttalande, i ett ämne du inte har någon kunskap om, var felaktigt.

De allsvenska lagen suger upp talanger från sin närmaste omgivning. De har ofta bra koll på talanger från zon och regionslöger.

En 14 årig Zlatan hade ingen realistisk chans att spela för en klubb utanför Malmö. Han hade inga föräldrar som kunde köra han någonstans. Att fortsätta i FBK Balkan för att som senior ta ett steg till en allsvensk klubb skulle vara möjligt men vet inte hur troligt det skulle varit.

Du glömmer en annan sak med Zlatan, det är hans förmåga att hela tiden utvecklas i den miljön han är. Han skulle inte fått den möjligheten så tidigt utan att han hamnat i MFF.
Citera
2020-01-06, 18:54
Medlem
Citat:
Stämmer, han hade alla kvaliteter utom lagkänslan. Han lyfte aldrig lagen och fick aldrig dåliga medspelare att bli bättre. Han tänkte alltid på sig själv, men samtidigt var han så bra att det räckte för att nå långt. Jag har sett honom som topp 20 i säkert tio års tid. Men hade han varit en lagspelare hade han diskuterats som kanske världens bäste spelare.

För att inte bara vara off topic, så tycker jag att det roligaste med den rivna statyn är att detta verkligen känns, för Zlatan. Han brinner för sig själv, enbart, och även om han låtsas som ingenting, så är jag övertygad om att det gör ont i hans självbild, att se hatet han framkallat. Han har inget hjärta för Malmö, men jag är helt övertygad om att han har ett hjärta för statyn av honom själv.
Det var deras jobb att göra sig själva bättre inte zlatans , de bollarna han fick var oftast dåliga nästan som de ville inte att zlatan gör mål .
Citera
2020-01-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Äh den hade rykit varhelst det finns dedikerade fotbollsfans.
Prova sätta upp en staty av Figo i Barcelona. Den hade inte stått 5 minuter.
Zlatan pissade på sin moderklubb där han passerade hela sin juniortid.
Det är inte bara affärer. Köpet av hammarby är en liten skitsumma med begränsad tillväxtpotential. Fotbollsklubbar är generellt usla investeringar utan något man gör för sin image eller med hjärtat.
Att han sedan säger att han vill se Hammarby som skandinaviens största klubb är ju bara totalt att pissa ned på alla MFF-fans.
Självklart förnedrar man tillbaka på det sätt man kan.
Helt orelaterat var statyn dessutom anskrämlig.
det är demokrati man får investera hur man vill !!
Citera
2020-01-06, 18:57
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
En Zlatan med hjärta för laget och medspelarna, hade faktiskt kunnat vara en av världens bästa spelare genom tiderna, för han hade alla andra kvaliteter. Tyvärr är fotboll en lagsport, så därför nådde han aldrig de nivåerna en spelare med lagtänk gör.
När Zlatan var som bäst så överglänstes han av åtminstone Ronaldo och Messi. Så där är en bit kvar till världens bästa spelare genom tiderna.

Men tycker faktiskt att Zlatan blivit mer och mer lagspelare precis som Ronaldo.
Senast redigerad av Brutus01 2020-01-06 kl. 19:19.
Citera
2020-01-06, 19:02
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Du är inte lite korkad va? Att personen jag svarade missförstod min poäng är förlåtligt men att du inte förstår utvecklingen av svaret är bara för mycket. Jag ska försöka bryta ner det.

1. Skyldig. Att vara skyldig inom fotboll är märkligt begrepp då de som fansen gillar mest är skyldiga klubben minst. Samtidigt så är det ett större svek. Därför kan man inte använda begreppet skyldig. För att utveckla det så skriver jag det igen. Totti och De Rossi är extremfall
. De är skyldiga minst men deras svek är störst.

2. Jag jämför inte Totti och De rossis karriär, då Totti och De Rossi är allt det Zlatan inte är.

Gynnar alla? Kan du utveckla det? Jag tror inte att det gynnar någon. Möjligtvis Mff som får lite extra tändvätska, vilket uttalanden redan tyder på.

Zlatan är inte älskad och uppskattad i Inter eller Juventus. Förutom att Interspelarna och fansen är tacksamma över att han försvann så de kunde få in ett gäng klasspelare och vinna Champions league.
Citera
2020-01-06, 19:02
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
det är demokrati man får investera hur man vill !!

Visst men inte utan att bli avskydd.
Citera
2020-01-06, 19:14
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
Så det funkar i fotbollen. Det ska respekteras gamla klubbar osv. Jag skiter också i det. Zlatan har alltid varit för dum för att bry sig om badwill. Det har kostat både pengar och pokaler. Nu kostar det statyer.

Kan lägga till att jag tycker statyn ska bort men då BARA pga den onödiga extra kostnaden för en redan ekonomiskt ansatt skitkommun.

Glenn Hysén fick sitt genombrott i IFK Göteborg under tidigt 80-tal. Efter avslutat proffsäventyr i Italien och England landade han i GAIS (vilket i och för sig ruinerade klubben).

Jag har aldrig hört någon anklaga honom för förräderi. Vissa kan sköta saker och ting snyggt. Andra, som Zlatan, inser inte hur obegåvade de är och går loss som en elefant i en porslinsbutik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in