Citat:
Ursprungligen postat av
Whitfields
Om du tänker efter lite förstår säkert du också vilken roll Zlatan haft för MFF och i vilken epok Zlatan-pengarna kommit till MFF. Inte 1944 till 1988. Tror det kommit 6 SM-guld sedan Zlatan såldes.
Var realistisk. Någon påstådde tex att Malmö stad betalat Zlatans skolgång och att han därför bör visa respekt till Malmö. Det stämmer inte heller. Malmö lever på socialbidrag från den enda region i Sverige som fungerat - Stockholmsregionen. Malmö tillför inget gott till övriga svenskar. Det enda Malmö kan uppvisa är kriminalitet, bidragsknarkande, babianer, moskeer och slödder. Malmö är ett skrämmande rövhål.
Whitfields,
Kan du förstå att det är just personer som du, som beskriver min älskade hemstad som "ett skrämmande rövhål", som gör Malmöbor så extra ledsna och arga när Zlatan väljer att bli delägare i Hammarby?
Det där är ju inget skäl att vandalisera Zlatan-statyn förstås. Men jag vidhåller att det hat och förakt för Malmö som både du och många andra ger uttryck för är en negativ kraft som i sig själv eldar på de människor som vill vandalisera en staty.
Jag har sett folk här på Flashback föreslå att man ska släppa en atombomb på Malmö. Vad tycker du att man ska göra?