2020-01-05, 23:36
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, han har gjort mer än de flesta. Satt lite glans över staden.
Men rent specifikt har han inte gjort något utan bara genom sin existens hjälpt Malmö bli en mer positiv plats? Förstår jag dig rätt?
Citera
2020-01-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickname99
En narcissist som blir avbildad i guld med bar överkropp och placerad på en central plats i Sveriges tredje största stad bara för att han är duktig på något som intresserar mindre än halva befolkningen. Jag förstår inte vad den har där att göra från första början?

Förespråkar inte vandalism i någon form, men kan inte låta bli att hoppas på att det leder till att man ger upp på idén och plockar bort skiten.

Nog mycket som blivit fel från början med statyn , vem beställde den och varför , tror det var Svenska Fotbollsförbundet inte Zlatan själv iaf ( det kan vi inte lägga honom till last för ) Den skulle väl från början placeras i Stockholm men av olika anledningar blev det Malmö. Zlatan har varit en (är) förebild för många genom att visa att man kan lyckas med få medel , stor talang och hårt arbete. Ingen kan förneka att han är en gudabenådad fotbollsspelare i en egen klass ihop med ett fåtal andra i världen. Tyvärr var det inte något genomtänkt beslut att köpa in sig i Hammarby, han eller någon i hans omgivning borde avrått honom och insett följderna . Zlatan har alltid gått sin egen väg och det får vi acceptera vi bestämmer ju inte över hans liv och vad han gör. Jag tyckte också det var för jäkligt det han gjorde men det finns större saker och reta upp sig på när man funderat ett tag. Jag önskar nu honom lycka till i Milan trots allt.
Citera
2020-01-05, 23:42
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Kan man inte bara flytta statyn till Milano? Enligt svenska journalister är Zlatan gud där så statyn borde vara ett välkommet tillskott för staden.

Till slut köper väl Zlatan själv statyn så han kan ha den hemma i vardagsrummet.
Citera
2020-01-05, 23:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Tror det är Zlatans attityd snarare än hans ursprung som retar folk. Isak verkar ha en klassisk ödmjuk svensk idrottspersonlighet så jag tror inte han har några problem att bli folkkär om han blir en riktigt bra fotbollsspelare.

Isak verkar i alla fall för mig vara mer lik zlatten än Henke. Henke förefaller vara hur sympatisk som helst. Egentligen struntar jag i vilket. Det handlar inte om dem utan om oss. Ska svenska landslaget bestå av 11 invandrare? Ska japanska landslaget bestå av 11 chilenare, brittiska landslaget av 11 araber, tyska landslaget av 11 turkar och spanska landslaget av 11 kineser? Varför ska inte landslagen vara representerade av respektive landsmän? Jag vill se 11 svenska fotbollsspelare representera blå/gult, även om jag kan leva med en och annan västerländsk invandrare i laget. Franska landslaget tex är ett skämt. Det är dock OT i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Zlatan är väl det enda positiva som är förknippat med Malmö.

Är du invandrare? Kan du ingenting om svensk historia och Malmö?

Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Mycket bra inlägg, jag skriver under på allting, 10 av 10!

Tack ska du ha. Det var vänligt sagt.
Citera
2020-01-05, 23:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Det är något slags stalkerbeteende.

Känner man sig sviken av någon som dumpat en går man normalt vidare i livet och skiter i personen.
Det hade varit helt OK om Malmö-fansen reagerat så och skitit i Zlatan.

Att istället börja attackera en jävla bronsstaty och förstöra den är som en galen ex-man som misshandlar ex-frun.

Statyns skall liksom straffas för att Zlatan inte älskar MFF tillräckligt längre utan köpt in sig i bajen.
Tar du inte i lite väl mycket i din iver att vara rationell? Om man blir dumpad av någon vill man väl för fan inte ha en staty av personen på den egna tomten? Cuckerier på hög nivå.
Citera
2020-01-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Hold it, jag bor inte i Stockholm och är ej Stockholmare. Däremot vet jag att Malmö är största bidragstagare i den kommunala skatteutjämningen. Bidragsgivare är Stockholm. Varje år skeppar Stockholm ca fem miljarder till Malmö. Vilket betyder att Stockholmarna skänker varje Malmöbo 14270 kr. Nummer två på socialbidragslistan är Göteborg. FYI Se länken nedan. Den enda region i Sverige som fungerar är dessvärre Stockholmsregionen. Dessutom har jag aldrig sett något odlas i Malmö förutom eventuellt Cannabis och jag antar att Malmö själva är största konsument med tanke på det tredje världen kriminella slödder som bor där. Malmö var tidigare en fin stad men numera är det helvetet på jorden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommunala_utj%C3%A4mningssystemet
Kan inte se att jag skrivit att det odlas i Malmö. Lev väl.!
Citera
2020-01-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Till slut köper väl Zlatan själv statyn så han kan ha den hemma i vardagsrummet.

Han kanske skulle passa på att köpa upp skitklubben MFF också. Som total förnedring sen lägga ned skiten och bränna MFF-flaggan. Det vore verkligen rätt åt alla MFF-idioter som inte fattar vad Zlatan betytt för MFF genom åren.
Citera
2020-01-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Svenska landslag fungerar bäst som kollektiv och kräver tvåvägsspelare. En stor tung targetplayer var inte vad Sverige behövde under hanslandslagskarriär, men laget 2004 var bra nog att bära honom.

Så nej, det är inte Zlatans landslagsprestationer som satt Sverige på fotbollskartan.

Som individuell klubbkarriär är han nog oöverträffad, det kan jag hålla med om, men det finns en del svenska lirare förutom honom historiskt. De flesta har dock under längre tid varit lojala mot en klubb och därmed har fansen tagit dem till sina hjärtan. Ronnie Hellström i Kaiserslauten (räknad som tvåa bland världens målvakter på den tiden), Henke i Celtic och HIF. Ljungan i Arsenal.

Malmös store hjälte är gamle Bosse Larsson.

Zlatan är älskad av ingen då han är sig själv närmast i alla lägen. Klubblojalitet har han ingen och har aldrig haft. Det enda Zlatan är intresserad av är hans egen ära. Äregirig.

Så varför skall MFF acceptera en staty av honom?

Vad han gjorde för Rosengård med plan och stöttning till ungdomar som inte vill vara i träsket räknar inte du fina MFFare med?
Citera
2020-01-05, 23:50
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Vad han gjorde för Rosengård med plan och stöttning till ungdomar som inte vill vara i träsket räknar inte du fina MFFare med?
Du vet att Nike och lokala bostadsbolaget bekostade mestadelen av det projektet? Zlatan bidrog symboliskt för PR.
Citera
2020-01-05, 23:52
Medlem
karlsoons avatar
Idiotiskt om dom försöker sätta dit statyn igen. Skrota den istället då den bara skapar irritation
Citera
2020-01-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Du vet att Nike och lokala bostadsbolaget bekostade mestadelen av det projektet? Zlatan bidrog symboliskt för PR.

Utan symbol Inga pengar Inga nikeskor ingen fotbollsplan. Eller?
Citera
2020-01-06, 00:06
Medlem
Zlatan är en fantastisk fotbollsspelare. Men han bryr sig inte om Malmö och han agerade respektlöst mot svenska befolkningen genom att vägra sjunga nationalsången och istället tugga tuggummi. Men han är en bra spelare och intressant spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in