2020-01-05, 23:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Inte ett enda SM-guld hade MFF vunnit utan de pengar som Zlatans försäljningar inbringat till föreningen. Han har personligen dragit in i storleksordningen ca 200 milj kronor till MFF, till detta skall läggas synergieffekten att tex ha råd att ta sig till Champions League och där dra in ännu mer pengar. Allt hänger ihop.

Personligen spyr jag på MFF och har alltid gjort det, men jag ser solklart sammanhangen och Zlatans extremt viktiga roll i föreningen. Att vandalisera en staty över den ensklida person som betytt mest för laget i ens hjärta måste anses som märkligt oavsett om han köpt aktier i en annan förening. Otacksamma idioter helt klart.

Hade inte MFF tagit hand om Z så hade det kanske gått åt helsike för honom som så många andra från Rosengård.
Hade han gett fan i att gå ut dagen innan Mackans avtackning och gafflat om att göra Zammarby till Skandinaviens största klubb så hade nog folk skitit honom men han gick över gränsen.

Man kan ta en kille från Rosengård och hitta honom på Södermalm.

Det var väl så FCK:s fans skrev i bortamatchen i Parken.
Citera
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Det är något slags stalkerbeteende.

Känner man sig sviken av någon som dumpat en går man normalt vidare i livet och skiter i personen.
Det hade varit helt OK om Malmö-fansen reagerat så och skitit i Zlatan.

Att istället börja attackera en jävla bronsstaty och förstöra den är som en galen ex-man som misshandlar ex-frun.

Statyns skall liksom straffas för att Zlatan inte älskar MFF tillräckligt längre utan köpt in sig i bajen.
Zlatan har aldrig älskat MFF. Bara sig själv.
Den stod på helig MFF mark är svaret på din fråga.
Tror nog att alla passionerade fotbollssupportrar, som brinner för något lag förstår detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Måste svida att balkan snubben är största idrottsmannen i Sverige. Snart kommer eritrianen Isak att ta över

Tror det är Zlatans attityd snarare än hans ursprung som retar folk. Isak verkar ha en klassisk ödmjuk svensk idrottspersonlighet så jag tror inte han har några problem att bli folkkär om han blir en riktigt bra fotbollsspelare.
Citera
2020-01-05, 23:12
Medlem
En narcissist som blir avbildad i guld med bar överkropp och placerad på en central plats i Sveriges tredje största stad bara för att han är duktig på något som intresserar mindre än halva befolkningen. Jag förstår inte vad den har där att göra från första början?

Förespråkar inte vandalism i någon form, men kan inte låta bli att hoppas på att det leder till att man ger upp på idén och plockar bort skiten.
Citera
2020-01-05, 23:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Vad har han gjort för Malmö?

Zlatan är väl det enda positiva som är förknippat med Malmö.
Citera
2020-01-05, 23:24
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Zlatan har aldrig älskat MFF. Bara sig själv.
Den stod på helig MFF mark är svaret på din fråga.
Tror nog att alla passionerade fotbollssupportrar, som brinner för något lag förstår detta.

Ja det kanske var fel att sätta upp statyn från början i så fall. Det är iaf borderlinevarning på reaktionen nu.
Citera
2020-01-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Kan man inte bara flytta statyn till Milano? Enligt svenska journalister är Zlatan gud där så statyn borde vara ett välkommet tillskott för staden.

Kan vara en lösning.
Inter vann allt efter han lämnade.

Så de lämnar nog statyn ifred .
Citera
2020-01-05, 23:25
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Malmö FF - Sveriges bästa fotbollslag är det mest positiva i Malmö.
Citera
2020-01-05, 23:25
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:

Det är något han gjort?
Citera
2020-01-05, 23:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Det är något han gjort?

Ja, han har gjort mer än de flesta. Satt lite glans över staden.
Citera
2020-01-05, 23:35
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Nu får du väl hoppa ner från din höga häst iaf, vadå Stockholm som betalar för allt i Malmö? Då kan ju jag säga att vem är det som odlar det mesta och ser till så ni har mat däruppe annars hade ni inte klarat er. Ni är inte Sveriges framsida som ni tror ni har bara ett stort mindervärdes komplex.

Hold it, jag bor inte i Stockholm och är ej Stockholmare. Däremot vet jag att Malmö är största bidragstagare i den kommunala skatteutjämningen. Bidragsgivare är Stockholm. Varje år skeppar Stockholm ca fem miljarder till Malmö. Vilket betyder att Stockholmarna skänker varje Malmöbo 14270 kr. Nummer två på socialbidragslistan är Göteborg. FYI Se länken nedan. Den enda region i Sverige som fungerar är dessvärre Stockholmsregionen. Dessutom har jag aldrig sett något odlas i Malmö förutom eventuellt Cannabis och jag antar att Malmö själva är största konsument med tanke på det tredje världen kriminella slödder som bor där. Malmö var tidigare en fin stad men numera är det helvetet på jorden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommunala_utj%C3%A4mningssystemet
Citera
2020-01-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ja, han har gjort mer än de flesta. Satt lite glans över staden.

Inte många som fattar det. Tycks vara lite väl låg intelligensnivå på Zlatan hatarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in