2020-01-06, 00:08
Medlem
Flytta statyn till Milan. De har mer respekt!
Citera
2020-01-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Han kanske skulle passa på att köpa upp skitklubben MFF också. Som total förnedring sen lägga ned skiten och bränna MFF-flaggan. Det vore verkligen rätt åt alla MFF-idioter som inte fattar vad Zlatan betytt för MFF genom åren.

Köpa upp MFF?
Hur menar du? Du verkar ha jättebra koll
Citera
2020-01-06, 00:10
Medlem
VanDogs avatar
Problemet är som vanligt våra inkompetenta politiker.
Som i det här fallet gjorde undantag från sin egen policy (att inga levande personer skall föräras med en staty).
Helt plötsligt erbjöds de en gratis staty från fotbollsförbundet över en Mr Zlatan Ibrahimovic.
Och alla tidigare heliga principer var som bortblåsta.
(Det hör till saken att vi är många som i mer än 20-års tid försökt få upp en staty över Bo Larsson.)

Zlatan kom hit på invigningen och de politiska fjånarna stod och njöt i strålkastarskenet.
Sedan dröjde det bara en kort tid innan han var delägare i Hammarby och på sedvanligt Zlatan-maner slängde ur sig en massa korkade uttalande, om att han skulle göra Hammarby till nordens största lag.
Och då rann bägaren förklarligt nog över för oss supportrar.
De styrande i vår stad fattade fortfarande ingenting.
Och vägrade att flytta på fanskapet, som till råga på allt stod utanför vår arena.
De trodde i sin naivitet att de skulle kunna skydda plåtskrället.
Noll kännedom om supporterkultur.
Alla kunde se hur det skulle sluta bortsett från våra så kallade folkvalda.
Citera
2020-01-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Som i det här fallet gjorde undantag från sin egen policy (att inga levande personer skall föräras med en staty).
Helt plötsligt erbjöds de en gratis staty från fotbollsförbundet över en Mr Zlatan Ibrahimovic.
(Det hör till saken att vi är många som i mer än 20-års tid försökt få upp en staty över Bo Larsson.)

Zlatan kom hit på invigningen och de politiska fjånarna stod och njöt i strålkastarskenet.
Sedan dröjde det bara en kort tid innan han var delägare i Hammarby och på sedvanligt Zlatan-maner slängde ur sig en massa korkade uttalande, om att han skulle göra Hammarby till nordens största lag.
Och vägrade att flytta på fanskapet, som till råga på allt stod utanför vår arena.
Trådens bästa inlägg. Märkligt med denna blindhet från politikerna. En sak jag väntar på är en genomgång över svensk landslagsfotboll under alla år och en analys över varför den sämsta perioden blev när Zlatan var med i landslaget.
Citera
2020-01-06, 00:15
Medlem
Citat:

Det skall väl även påpekas att MFF-supporters var negativa till att placera statyn på MFF:s område från första början. Men redan där gjorde politekerna bort sig när de inte stämde av med opinionen hos dem som faktiskt besöker området.
Citera
2020-01-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag har inget intresse för sport ...har tre barn varav 2 spelar i högsta ligan i SSL (innebandy). Det är min frus gener till 200% ...jag har aldrig förstått varför man jagar en boll.

Jag har skjutsar runt kidsen i hela Sverige men när mina barn är på plan höjs min puls ...men det jag begriper med idrott är att på läktaren så sitter vuxna män(niskor) och trivs ihop med att svära och hata.
Det började faktiskt när kidsen var väldigt unga.

När män kommer ihop så startar det igång något. Den där statyn ska nog aldrig upp igen för Zlatan är en idrottsman och entrpenör, ingen känslomänniska. Han ger fan i sin staty. Han lägger sin energi i cashback ...précis som mina söner. Det är ett jobb och dom har det roligt på vägen. Lagkänsla? ....njaaaaa

Har dom ingen lagkänsla så är dom bara två dåliga ursäkter och inte några riktiga idrottsmän, sådana där lirare körde jag över så dom fick bäras av plan gråtandes när jag spelade. Den typen av människor ska syssla med individuell idrott.

Inget intresse för sport nej det är klart att du inte förstår någonting då.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-01-06 kl. 00:29.
Citera
2020-01-06, 00:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Om MFF inte vill ha hans staty utanför sin arena så skall de ju inte behöva ha den där. Först skulle ju fotbollsförbundet ställa den utanför Friends arena men AIK blev arga. Ingen vill nog ha statyn. Kanske Hammarby ställer den utanför Nya Söderstadion bara för att reta MFF när de kommer dit för att spela?
Citera
2020-01-06, 00:38
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om MFF inte vill ha hans staty utanför sin arena så skall de ju inte behöva ha den där. Först skulle ju fotbollsförbundet ställa den utanför Friends arena men AIK blev arga. Ingen vill nog ha statyn. Kanske Hammarby ställer den utanför Nya Söderstadion bara för att reta MFF när de kommer dit för att spela?
Det viktiga är att statyn är borta från stadionområdet. Förhoppningsvis för gott.
Men man vet aldrig med dessa politiker.
Konstnären sitter kanske i denna stund med superlim och statyn är tillbaks i morgon
I så fall blir stadshuset nästa som åker
Citera
2020-01-06, 00:39
Medlem
dialektikers avatar
Usch, den där statyn ser väldigt grotesk ut, när man ser den på nyhetsbilderna.
Den kanske är lite för provocerande för Malmöborna?

Ska de behöva gå igenom detta också, när de försöker få bukt med skjutningarna?

Å andra sidan har jag inte hört något om någon skjutning i Malmö de senaste dagarna.

Tänk om Zlatanstatyn ingår i operation Rimfrost, för att distrahera malmöborna?
Citera
2020-01-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Nu får du väl hoppa ner från din höga häst iaf, vadå Stockholm som betalar för allt i Malmö? Då kan ju jag säga att vem är det som odlar det mesta och ser till så ni har mat däruppe annars hade ni inte klarat er. Ni är inte Sveriges framsida som ni tror ni har bara ett stort mindervärdes komplex.

5 miljarder kronor betalar övriga Sverige till Malmö varje år för att det är en totalt värdelös stad fylld med patrask.

Bönder finns det i hela Sverige och om ni vore så jävla bra där nere så skulle ni ju inte behöva hållas under armarna med 5 miljarder kronor, trots det så är staden en katastrof, en svensk version av Bagdad.
Citera
2020-01-06, 00:45
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
5 miljarder kronor betalar övriga Sverige till Malmö varje år för att det är en totalt värdelös stad fylld med patrask.

Bönder finns det i hela Sverige och om ni vore så jävla bra där nere så skulle ni ju inte behöva hållas under armarna med 5 miljarder kronor, trots det så är staden en katastrof, en svensk version av Bagdad.
Om ni är så jävla bra däruppe borde du kunna hålla reda på vad tråden handlar om?
Citera
2020-01-06, 00:47
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub

Men sthlmarna har ju röstat för tsunamin av araber. Som man bäddar får man ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in