2020-01-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Haha flygplatsen, du har kollat på för många serier. Vad tror du det här är för snubbar? Contractors som skulle lönnmörda Trump om de fick chansen? 😂 Det var utanför en jävla restaurang...

DP var/är Contractors. Det går och har alltid gått att köpa mord i Sverige. Skillnaden var dock att DP drog ner priset å det grövsta. Vad jag har hört låg ett mord på 600k medans DP i regel tar 200k för samma uppgift.

Dessutom är de väldigt duktiga. They get the job done, vilket är precis det som den som lägger en beställning vill.
Citera
2020-01-05, 00:38
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Haha flygplatsen, du har kollat på för många serier. Vad tror du det här är för snubbar? Contractors som skulle lönnmörda Trump om de fick chansen? 😂 Det var utanför en jävla restaurang...

Ja det var i Uppsala, annat gängmord i Bromma och flygplatsen måste jag ha drömt.
Citera
2020-01-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allmanbildat
Nu förstår jag inte hur du menar. Så försöker formulera om mig tydligare, kanske var jag otydlig.

1. Shottaz får kontakt med ett par tunga danskar.
2. Samma danskar som DP samarbetar med (Detta vet inte Shottaz)
3. Danskarna berättar för DP om att Shottaz hört av sig för affärer.
4. DP ber Danskarna gillra en fälla.
5. Danskarna gör detta =DP skjuter hela gänget - Förutom den personen som satt i baksätet.

Vem satt i baksätet? Blev personen skonad?
Citera
2020-01-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Oskadd helt...
Citera
2020-01-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure

En person som här på Flashback har kallats för den "långe". Samma person som kallas för den långe sitter just nu gripen på sannolika skäl misstänkt för mordet på Poy.

Det som dock ännu inte har bekräftats av någon är EXAKT vem som satt i baksätet.

Min Teori är att det egentligen är Poy som suttit i baksätet i bilen & att det är Poy som dragit ihop kontakten med Danskarna. Därför ett gott nog motiv nog för Yasin att se till att Poy blev mördad.
Citera
2020-01-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Det finns en som är 40+ han som styr, vill inte säga hans namn men han är stor, sedan är alla andra springisar.
Menar du hemlige Siriwan?
Citera
2020-01-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Absolut inte, det är en gambian första bokstaven i namnet A
Addy som användaren runkeby brukar säga slog ner Siriwan?
Citera
Medlem
Citat:
En person som här på Flashback har kallats för den "långe". Samma person som kallas för den långe sitter just nu gripen på sannolika skäl misstänkt för mordet på Poy.

Det som dock ännu inte har bekräftats av någon är EXAKT vem som satt i baksätet.

Min Teori är att det egentligen är Poy som suttit i baksätet i bilen & att det är Poy som dragit ihop kontakten med Danskarna. Därför ett gott nog motiv nog för Yasin att se till att Poy blev mördad.
låter rimligt. Har allid undrat hur fan det skulle gå för han som aldrig sköts.. Hur han skulle prata sig ur det...med tanke på vad som skrivs im poy i tråden så verkar han vara kapanel att sälja ut sina vänner på det sättet samt sakna förståelse om konsekvenserna...
Citera
Medlem
Citat:

Varför man tror att det är den ”Långe” är asad är för att han hänge väldigt mycket med franky o gucci innan dem dog, han syntes väldigt mycket på bilder med franky och man såg ju oxå att han var lång. Dem som stärker bevisen mer att det är han är även att han inaktiverade sin instagram ett tag direkt efter mordet
Citera
2020-01-05, 00:55
Medlem
https://www.instagram.com/p/B6vmeb-h...d=zv08y387hjvm
Man kan även se att franky och poy är lika långa så man kan med säkerhet säga att den ”långe” inte är poy
Citera
2020-01-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Oskadd helt...

Citat:
Ursprungligen postat av shinker
låter rimligt. Har allid undrat hur fan det skulle gå för han som aldrig sköts.. Hur han skulle prata sig ur det...med tanke på vad som skrivs im poy i tråden så verkar han vara kapanel att sälja ut sina vänner på det sättet samt sakna förståelse om konsekvenserna...

Ja precis, personen är baksätet vart helt skonad... såvitt vi vet. Men ingen som uppenbarligen behövt uppsöka någon form av läkarhjälp för skottskador eller liknande. Som jag minns det hade DP även riktigt tung beväpning med bland annat en AK.

Personen i baksätet kom undan utan en skråma. Om det nu var Poy som satt där, så vet vi ju inte vad hans egentliga inblandning i det hela var. Det vi vet är att Poy jobbat för båda sidor & kanske så var det inte så att han regelrätt blev skonad, kanske var han bara inte alls måltavlan. Oavsett om han berättat för DP var bilen befann sig eller om han endast var personen som satte ihop kontakten med Danskarna får låta vara osagt.

Det jag tror är att det enda han gjort är att han satt ihop kontakten med Danskarna och att de sedan berättat för DP vart bilen befann sig. Jag har svårt att tro att man vill/vågar sitta i en bil som man vet snart kommer bli sönderpepprad.
Citera
2020-01-05, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
https://www.instagram.com/p/B6vmeb-h...d=zv08y387hjvm
Man kan även se att franky och poy är lika långa så man kan med säkerhet säga att den ”långe” inte är poy

Köper det, men ingen har ju bekräftat att det var den "långe" som satt i bilen. Man har sagt att det var han, men ingen som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in