Utgår från att du sitter och killgissar hemma i pojkrummet, skulle vara intressant att höra någon med fakta.
Har vi ngt Somaliebarn i tråden som kan beskriva hur man blir uppfostrad, och av vem/vilka?
Du får anta det om du vill, åk ner till bvc i ett utsatt område och kolla om du ser några somaliska män där... Skulle inte tro det va, och de är ju inte direkt kända över att vara ett hårt arbetande folk...
Jo ni har säkert rätt och ännu mer tragiskt om det är så.. fyfan.
Kände en som sköt ihjäl en bekant från samma område (hämnd) fast Skottet var menat för att skada. Tidningarna skrev att de var ren avrättning och de var barndomskompisar/växt upp tillsammans..
Fast dom visste bara om varandra.. inte mycket mer än så.
Ska bli intressant att läsa FUP om det blir åtal. Jag menar såpass mediala och uppmärksammade skjutningar lär ju sittande polischef dragit in näst intill militära särskilda insatser och spaningsteknik för att tona ner läget. Säker på att de redan nu sitter med teknik där de är kapabla att avlyssna skype eller "krypterade" appar.. fast det visar sig långt långt senare. Under min tid behövde man bara spana efter en saaben med långa antenner, vilka persienner som var neddragna eller närmaste skåpbil. och hålla sig borta från all kommunikation via kabel. Mobilen la man utanför av "paranoida" skäl och ej bekräftade.
Vad kallas Operationen gällande just dessa gäng? Läste något om 'Operation Järva' eller dylikt.
En ny operation tilldelas ofta nya strategier och teknik.. ganska intressant att följa. hoppas de får bort skiten från våra gator och våra barns hörlurar.
Jag vet att den långes namn finns i tråden. Men ingen har kunnat bekräfta att denna SATT i bilen
Orkar inte tjata mer men bilder på den långe fanns i dansk media precis efter det hände i Köpenhamn. Han leds bort i vit pappersdräkt av polisen bla och finns en när han sitter på marken.
Men de jag inte fattar är varför döda dem inte han långe i kph?? Om nu poy sålde dem så borde de varit dumt? Fattar inte varför dp skulle låta han långe gå om han nu är med i shottaz.
Yasin nya musik video är tillbaka på youtube igen . Vem är killen på 1:10? Sett han tidigare . Sedan är grabbarna i videon de som är hängde eller ? https://m.youtube.com/watch?v=W95b9vGMJ2c
Senast redigerad av DonRonaldinho 2020-01-05 kl. 16:29.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!