Citat:
Ja ja. Hold your horses. Jag drar inte alla kvinnor över en kam. Dock, det kan verkligen bli plattare än platt pannkaka med vissa unga kvinnor, som ingen utbildning/erfarenhet har. Tex katastrofen om buskishumor, tex. Den tjejen hade ju noll koll. Som jag tidigare sa, så verkar KL ha en olycksalig förbless av att ta in unga kvinnliga tramsebyxor, som inte är väl insatta i ämnet. Det varvat med att de verkar ha lite koll på annan nutidshistoria inom underhållning och kultur. Det är ju KLs idé med Snedtänkt att väva i ett fenomen i tidsålder, sammanhanget. Då blir det tyvärr dumstrut på för en del av dessa unga tjejer som är gäster. Fast vem vet. Det är kanske något Kalle gillar? Vara läraren för dessa unga tjejer.
Hursomhelst tramseflamsebyxorna varvat med duktiga och kompetenta kvinnor som deltar i podden. Dessa dugliga kvinnor ska inte dras ned i skiten pga de övriga kvinnliga stolpskotten KL tar med.
Samma utfall hade ju kunnat skett om KL tagit motsvariga manliga unga diton. Nu gör han inte det, inte så ofta i alla fall. Kolla bara på en sådan enkel sak som hur många gäster % under 30 är män jmf med kvinnor? Finns det någon man under 30 år som varit gäst? Livserfarenhet är en ganska så bra sak att ha med sig om man ska medverka i en podd som Snedtänkt.
Vilka kvinnor tycker du varit bra gäster i Snedtänkt?
Hursomhelst tramseflamsebyxorna varvat med duktiga och kompetenta kvinnor som deltar i podden. Dessa dugliga kvinnor ska inte dras ned i skiten pga de övriga kvinnliga stolpskotten KL tar med.
Samma utfall hade ju kunnat skett om KL tagit motsvariga manliga unga diton. Nu gör han inte det, inte så ofta i alla fall. Kolla bara på en sådan enkel sak som hur många gäster % under 30 är män jmf med kvinnor? Finns det någon man under 30 år som varit gäst? Livserfarenhet är en ganska så bra sak att ha med sig om man ska medverka i en podd som Snedtänkt.
Vilka kvinnor tycker du varit bra gäster i Snedtänkt?
Ska jag vara ärlig så ser jag nog Kalle som ett större problem än gästerna. Det blev extra tydligt i det program som handlade om intervjun. Kalle visar sällan något genuint intresse för gästen och dennes kunskaper och verkar alltid ivrig att avbryta. När det gäller okunniga ungdomar så gör det mindre än när det är gäster som har något att säga.
Tror han bara plockar in gäster som han får tag i. Hon buskistjejen hade han gjort ett inslag på UR om hur det är att vara kassörska. Kvinnan som pratade om Stockholms uteliv hade tydligen mailat till programmet.
Fast som sagt det stora problemet är Kalle själv. Det har blivit allt klarare för mig att han är en person utan några som helst insikter. Han har pluggat in en massa encyklopediska fakta i skräpämnen som han älskar att sprida omkring sig, men han kan inget på riktigt. Någon sade en gång om en filmkritiker att "he knows everything but understands nothing" Just den känslan av en människa som inte förmår forma några som helst insikter av de fakta han har pluggat in, känns väldigt träffande på Kalle Lind.
Nu har han iofs tämligen ofta fel i sak, inte minst om film. Märktes bland annat när han talade om Hayes-koden, men även när hans encyklopediska fakta stämmer så landar de aldrig i något. Han känns som en människa som är helt tom inombords och tror att tomma fakta kan fylla tomrummet.
Han antydde en gång att han inte var omtyckt i skolan. (när de pratade om sub-tweeting) och jag kan tänka mig at han blev mobbad som barn. Hans eviga vilja att hävda sig och visa upp sig är jävligt patetisk.
Stämmer den beskrivning som en del har givit ovan av della morta- podden så bekräftar det än mer det här.
Bra kvinnor i podden? Jag tyckte hon Lindh som pratade om folkomröstningar var bra, exempelvis.