2020-01-04, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är Kujovic skadad?

Nej men tror inte att kujovic kommer att bomba in mål. Han är en en bra anfallare, men behöver minst 1 anfallare till, gärna snabb forward nu när buya lämnade
Citera
2020-01-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Visserligen, det har du rätt i. Glömde bort att ni skulle skrota 3-5-2. Då lär det inte behövas en mittback in.

Som med Nielsen hos oss då som inte höll måttet men blev hyllad av Rösler ändå. Att bli hyllad behöver inte betyda så mycket. Om du har spelat som skit en längre tid och lyft dig så klart du blir hyllad. Det betyder inte att du anses vara en bärande spelare. Han är svag defensivt, det är hans stora problem. Sen att det inte är lätt att få tag på någon som är både bra def./off. det är en annan femma.
Du har alltså inte koll.
Citera
2020-01-04, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Du har alltså inte koll.

Sett tillräckligt mycket för att inte vara imponerad.
Citera
2020-01-04, 11:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Övriga:
Göteborg lär även de förstärka försvaret och anfallet, potentiellt mittfältet beroende på ifall Yusuf och/eller Erlingmark sticker.

Å andra sidan, nu när Gurra inte kom på mitten så tror jag vi inte värvar något där.
Visst sticker både Hasse och Erling är det en sak men då det är helt tyst om det nu lär inte båda dra nu, möjligen till sommaren isf. Iom värvningen av Jallow behöver vi inte Toko som reserv på HB heller så då frigörs han till mitten.
Sedan har vi även Sebban där och underifrån Titi. Så mitten är rätt väl besatt redan nu.

Försvaret lär vi plocka in en MB till dock om vi nu inte ser Sebban som det fram till Wikström är hel men det är givetvis en lite större gambling då vi dels inte vet hur Wikström är vid comebacken. Ragge får gärna välja oss nu från sin kontraktslösa sits.

Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Tänker att Jallow går in som VB när vi sålt VW vilket vi lär göra under 2020. Så Holm kan nog landa på högerbacken i år

Hur är Jallow som VB då? Jag har ingen aning om det själv ty där kan jag inte minnas att jag sett honom, har sett rätt lite av honom generellt.
Vore det ett bra alternativ så gärna, Holm förtjänar en vettig chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Samuel Ohlsson gick visst till Örgryte också, dom verkar satsa ungt.

Vi gör en likadan variant som med storebrorsan bara, släpper till ÖIS nåt år för att sedan ta tillbaka och få en lagkapten och ett kommande tysklandsproffs
Citera
2020-01-04, 11:51
Bannlyst
Viktor prodell lämnar Örebro. Klar för någon skit liga.
Citera
2020-01-04, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Å andra sidan, nu när Gurra inte kom på mitten så tror jag vi inte värvar något där.
Visst sticker både Hasse och Erling är det en sak men då det är helt tyst om det nu lär inte båda dra nu, möjligen till sommaren isf. Iom värvningen av Jallow behöver vi inte Toko som reserv på HB heller så då frigörs han till mitten.
Sedan har vi även Sebban där och underifrån Titi. Så mitten är rätt väl besatt redan nu.

Försvaret lär vi plocka in en MB till dock om vi nu inte ser Sebban som det fram till Wikström är hel men det är givetvis en lite större gambling då vi dels inte vet hur Wikström är vid comebacken. Ragge får gärna välja oss nu från sin kontraktslösa sits.

Visst är det så, ni behöver inte värva till mitten utan det var mer en spekulation ifall någon lämnar. Jag hoppas verkligen inte att Sigurdsson väljer er. Så jäkla gött ska ni inte ha det.

Vet du vad Jallow gick för?

Förresten grattis till kocken. Det går bra nu igen.
Citera
2020-01-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Hur är Jallow som VB då? Jag har ingen aning om det själv ty där kan jag inte minnas att jag sett honom, har sett rätt lite av honom generellt.
Vore det ett bra alternativ så gärna, Holm förtjänar en vettig chans.

Enligt Poya lika bra på båda kanter typ. Tolkar det som att det tillsist var hans förmåga att spela på båda kanter som var avgörande i värvningen - så tror nog Holm finns med i Poyas framtidsplaner. Pojken var ju typ bäst i laget under de sista matcherna
Citera
2020-01-04, 17:00
Medlem
Truppen är väl rätt så spikad i Bajen nu? Förutom målvaktsposten tveksamt om Johan kan fortsätta det vore kanon annars så kan Oliver slussas in om ett par år som förstemålvakt
Citera
2020-01-04, 19:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Visst är det så, ni behöver inte värva till mitten utan det var mer en spekulation ifall någon lämnar. Jag hoppas verkligen inte att Sigurdsson väljer er. Så jäkla gött ska ni inte ha det.

Ragge hade varit bra sidan om Rasmus. Malmö FF kallar hem Anel Ahmedhodzic, kan det vara en önskan av JDT ifall det är han som tar över?
Citera
2020-01-05, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ragge hade varit bra sidan om Rasmus. Malmö FF kallar hem Anel Ahmedhodzic, kan det vara en önskan av JDT ifall det är han som tar över?

Tror precis som kostymnisse att han hamnar i FCK till slut.

Ingen aning men om JDT vill köra 4-3-3 så är det ganska logiskt att ta hem Anel. Det positiva är att Nielsen är betydligt bättre i en tvåbackslinje än en trebackslinje. Anels uppspelsfot är också jäkligt intressant vilket öppnar för flera uppspelsmöjligheter. Men ja det är nog bra med en mittback till ifall vi lirar fyra där bak. Då saknas det endast en högerback att konkurrera med Larsson så är försvaret spikat till nästa säsong.
Citera
2020-01-05, 10:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Jo, men även om EN lämnar tror jag vi sitter lugnt i båten. Speciellt om nu en MB kommer in.
Jag tror som sagt inte Ragge väljer oss utan att han går tillbaka till Danmark. Dock vore det givetvis en fin värvning, hade varit fint att se Ragge hålla KDG i handen och leda honom till stordåd.

Någon summa beträffande Jallow lär vi inte få reda på men det lär ju varit billigare än i somras.

Tackar, man kan givetvis ironisera över det där och det finns trots allt vissa farhågor om diverse nyanställningar som sker på KG, vi får inte skaffa alltför stor kostym där heller men en kock gör mer än man kan tro. Catering-tiden var ingen höjdare tydligen och jag tror ju helt klart att en kock på plats innebär bättre mat för spelarna än vad catering hade gett. Om inte annat en bättre känsla med.

Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Enligt Poya lika bra på båda kanter typ. Tolkar det som att det tillsist var hans förmåga att spela på båda kanter som var avgörande i värvningen - så tror nog Holm finns med i Poyas framtidsplaner. Pojken var ju typ bäst i laget under de sista matcherna

Fast Jallow lär ju inte peta Werner under våren och stannar Werner längre petas ändå Holm ty Jallow lär inte sitta på bänken. Hoppas vi finner en bra lösning där till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Går Ragge till Sverige igen blir det hit, men som sagt, det troligaste är ju att han hamnar i er grannklubb...
Citera
2020-01-05, 11:27
Avslutad
Nu smäller det, 30 minuter kvar så vet vi vem vi sätter upp en som ny staty utanför Stadion.

Nej, men det ska bli intressant att höra vad JDT har att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in