2020-01-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fy fan vilket skitlag vi kommer ha i år. Försvaret kanske är tillräckligt bra för att rädda kvar laget i allsvenskan dock.

Det här med att "vinna SM-guld inom 5 år" blir pinsamt när man värvar på detta vis. Det räcker inte att säga att man skall göra något, då hade t o m Löfven kunnat lyckas med några saker.

Paulinhos ersättare . För Leos skull hoppas jag att jag får äta upp det.
Citera
2020-01-02, 21:39
Medlem
Citat:
Fy fan vilket skitlag vi kommer ha i år. Försvaret kanske är tillräckligt bra för att rädda kvar laget i allsvenskan dock.

Det här med att "vinna SM-guld inom 5 år" blir pinsamt när man värvar på detta vis. Det räcker inte att säga att man skall göra något, då hade t o m Löfven kunnat lyckas med några saker.

Ja man kan ju undra vad planen är egentligen, Leo Bengtsson...

"spend you morons, spend!" - citat "svärfar" julen 2019... nationalekonomiskt utspel.

ps. han är oftast en sofistikerad gentleman.

På tal om Häcken.

https://www.gp.se/sport/fotboll/maric-tillbaka-i-svensk-fotboll-klar-f%C3%B6r-h%C3%A4cken-1.22115879

Citat:
Maric tillbaka i svensk fotboll – klar för Häcken
FotbollAdnan Maric, 22, lämnade tidigt Gais för att testa lyckan hos Swansea i Premier League. Efter fem år är han nu tillbaka i svensk fotboll – mittfältaren är klar för Häcken, enligt uppgifter till GP.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Jallow klar för IFK

Skulle ju egentligen behöva en mittback först och främst, men det kanske kommer. Känns som en hyfsat spännande värvning ändå.
Citera
2020-01-02, 22:44
Medlem
mikeymikeys avatar
Djurgården intresserade av Kalle Holmberg...
Citera
2020-01-03, 00:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Ryktas om Emil Wahlström tillbaka till er nu också.
Citera
2020-01-03, 11:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vet inte vad jag tycker egentligen med tanke på Emil Holms fina insatser som högerbacken. Eller kan Jallow spela vänsterback?

Tråkigt för Holm såklart som antagligen nu främst kommer få fortsätta "hoppa runt" och agera backup. Dock är Jallow spännande i sig och det skadar ju inte så sett men nog hade jag hellre tagit en mittback av klass eller en forward.

En mittback in vore fint, det kittlar givetvis lite med Ragge tillbaka nu när kontraktet i Ryssland är brutet men han går väl till FuCK istället...
Sedan är det ju det där med en forward...

Citat:

Vad ryktas egentligen in av klass? Det är ju inte direkt så att ni riskerar att gå i kk om ni plockar in någon riktigt bra ersättare till Paulinho.
Citera
2020-01-03, 12:40
Avslutad
Pål André Helland till Peking är väl det enda ryktet som höjer något ögonbryn så här långt?
Kalle Holmberg till Dif är visserligen ett annat rykte men det känns inte direkt som någon storvärvning.

Tidigare år har det varit väldigt smaskig silly, men i år är det rekord dött.
Citera
2020-01-03, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Pål André Helland till Peking är väl det enda ryktet som höjer något ögonbryn så här långt?
Kalle Holmberg till Dif är visserligen ett annat rykte men det känns inte direkt som någon storvärvning.

Tidigare år har det varit väldigt smaskig silly, men i år är det rekord dött.

Det är väl mest för att det inte heller "rört" sig särskilt mycket hos topplagen heller. Utom Häcken, där vet jag i fan vad de sysslar med.

Men säg att det försvinner två-tre spelare från varje topplag så kommer det nog hända grejer.
Citera
2020-01-03, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är väl mest för att det inte heller "rört" sig särskilt mycket hos topplagen heller. Utom Häcken, där vet jag i fan vad de sysslar med.

Men säg att det försvinner två-tre spelare från varje topplag så kommer det nog hända grejer.

Skall erkänna att jag har dålig koll på statusen i övriga lagen, men Hammarby behöver ju visserligen inte värva ett skvatt (förutom målvakt, eventuellt).

Menar du att övriga topplagen är i liknande position?
Citera
2020-01-03, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ryktas om Emil Wahlström tillbaka till er nu också.
Håll käften på dig! Jag skulle dock inte bli förvånad.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Vad ryktas egentligen in av klass? Det är ju inte direkt så att ni riskerar att gå i kk om ni plockar in någon riktigt bra ersättare till Paulinho.

Jag har inte hört ett enda rykte men det är redan 4-5 dussinlirare värvade. Jävligt oroväckande. Men som Sonny sade, Viktor Lundberg spelade ju inte så mycket förra året så där har vi ju ett sjuhelvetes sparkapital i en kille som inte klarade konkurrensen från Nasiru och Celik som även dom var tokbänkade. Samma sak gäller för Youssef som en del verkar tro skall vara någon jävla frälsare trots att han inte visat ett skit.
Citera
2020-01-03, 13:18
Medlem
mikeymikeys avatar
Malmö FF har väl fortfarande inte värvat en enda spelare?

Inget nytt om tränare?
Citera
2020-01-03, 13:45
Medlem
Hammarby fortsätter att förlänga med nyckelspelare.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bojanic-forlanger-med-hammarby/

"Darijan Bojanic har en succésäsong med Hammarby bakom sig.

Nu belönas han med ett nytt kontrakt.

Enligt SportExpressens uppgifter har han förlängt sitt kontrakt med ytterligare ett år. "
Citera
2020-01-03, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Skall erkänna att jag har dålig koll på statusen i övriga lagen, men Hammarby behöver ju visserligen inte värva ett skvatt (förutom målvakt, eventuellt).

Menar du att övriga topplagen är i liknande position?

Precis, nu pratar jag endast om topp 5.

Djurgården - Ersättare till Buya (Holmberg?) och en mittfältare ifall Karlström lämnar såvida man inte tänker om och flyttar upp Johansson (Berg).
Malmö - Ingen aktuell förrän nya tränaren är på plats. Lär behöva en anfallare in. Ersättare till AC eller Bachirou? Mest troligt inte.
Hammarby - Målvakt, ny vänsterback och ersättare till Tankovic. Tror inte att någon annan rör på sig.
AIK - Försvarare (Milosevic?), Målvakt, ifall Linnér sticker samt anfallare ifall Elyounoussi inte förlänger.
Norrköping - Ersättare till Holmberg vilket mest troligt blir norrbaggen.

Övriga:
Göteborg lär även de förstärka försvaret och anfallet, potentiellt mittfältet beroende på ifall Yusuf och/eller Erlingmark sticker.
Elfsborg kanske får till något nyförvärv som man höjer lite ögonbrynen på (typ Levi och Cibicki).
Resten är nog för svaga antingen ekonomiskt för att dra till sig något större nyförvärv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in