2020-01-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
blev inte Yasin farsa medan hans satt inne elr precis innan? Tråkigt om han får livstid nu och hans barn växer upp utan farsa

Om så varför då? Tror du Yasin är ett fadersämne? 😂😂😂 Nääää ungen har det nog bättre utan sin horunge till far. 😉
Citera
2020-01-03, 22:35
Medlem
Kan någon vettig person förklara för mig hur Adidaskrigarna tänker? Vem fan vill gå runt i bögväska, adidasbrallor, guldlänk?? Och sedan tro att man är tuff och imponera på andra. Det här är killar vars familjer flytt Mogadishu, vana vid Boko Haram, dagliga sprängningar och ett liv gåendes i ett par badtofflor. Tänker man aldrig tanken, ”-Shit, jag har verkligen fått en andra chans att göra något av mitt liv”. Är absolut ingen fan av Åkesson, men varför inte skicka de tillbaka och ta ifrån dem sina medborgarskap....vilka jävla loosers....känd rappare?? I Rinkeby kanske
Citera
2020-01-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoS21Gbg
.känd rappare?? I Rinkeby kanske

Han är en känd rappare bland folk som gillar den genren.
Kanske störst just nu t o m.

Rinkeby är lite av det svenska meckat när det kommer till hiphop. Är man känd där så är man känd i hiphop-sverige.
Citera
2020-01-03, 22:56
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar

off topic. visa lite respekt. det är folk som hamnat fel i livet och saknat en stabil tillvaro, vägledning och aldrig fått tilldelat valmöjligheter som ni svenskar får serverat varje dag. och t om ni har det tufft i dagens klimat.. smygknaprande på ångestdämpande.. hur fan tror du dom har det då? Dom är helt enkelt felprogrammerade. Lägg fokus och peka finger på politikerna och detta skeva jävla rättssystem istället. och piss-kartellen som födde fram denna nya generation av hjärntvättade kids som hellre har en glock i fickan än en utbildning.

Det har spenderats galet mycket pengar på sociala insatser på killen som blev skjuten.
Han verkade vara vrickad sen födseln. Kanske FAS om mamman hans söp under graviditeten.
Citera
2020-01-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Han är en känd rappare bland folk som gillar den genren.
Kanske störst just nu t o m.

Rinkeby är lite av det svenska meckat när det kommer till hiphop. Är man känd där så är man känd i hiphop-sverige.
Exakt. Han ligger etta just nu på Spotify top 50 Sverige. Och femma.
Citera
2020-01-03, 23:13
Medlem
TOGEVICs avatar
Tre häktade alltså.
Misstankar kvarstår mot de fyra som släppts, de två igår och två under fredagen.

De tre idag häktade har alla somaliska rötter.
Två är skrivna i Rinkeby och en i Tensta. (De två anhållna som släpptes idag är skrivna i Tensta och Jordbro.)
Citera
2020-01-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1

Jo. Och han spelas fortfarande på SR.
Citera
2020-01-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
Jo, håller med, den är tunn.. bygger den teorin mycket på att jag inte får den där mördar-vibben av Y*sin. Snarare många av hans vänner som har "den där blicken". kan verka weird, jag vet.

Vi får se sen om en bra stund när FUP kommer (om det blir åtal vilket jag tror med tanke på torsk direkt) vad som sägs om deras pissprov vid anhållan. Jag tycker det känns rimligt att det är några riktiga tramadoltomtar sett till genomförande. Då kan ju lilla Yasin pillat i sig lite ”häftig på burk” och fått sitt skakiga lilla finger att trycka av.
Citera
2020-01-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
blev inte Yasin farsa medan hans satt inne elr precis innan? Tråkigt om han får livstid nu och hans barn växer upp utan farsa

WTF? Vad är det för jävla farsa att växa upp med? Tror barnen har det bättre utan ett sånt jävla lågliv.
Citera
2020-01-03, 23:20
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Var tvungen att lyssna. Bland den sämsta skit jag hört både vad gäller text, beat och flow. Är listan manipulerad? Detta kan omöjligt vara det svenskar lyssnar mest på just nu?
Citera
2020-01-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalalMuscle
Där la du den.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Starkt av dig att lämna det livet, riktigt starkt.
Lycka till, ju äldre du blir, desto mer nöjd tror jag att du kommer bli med ditt val, nu kan du få ett riktigt liv.
Bli gammal, med glada barnbarn som klättrar på dig, som små ekorrar.
Det skall vara gott att leva.

Tack! Fint skrivet och håller med! Många barnbarn ska de bli, hehe

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Kan hålla med i det mesta här men det med jollen blir för mycket, säg inte att du går på NA möten dagligen oxå?

... vi säger såhär; om det skulle rökas en liten rackare ikväll så skulle min riktiga bror aldrig få reda på det.. för jag vill inte göra han besviken eller orolig. Han skulle liksom inte tillåta det - även om jag är 37. Det är ju ens brorsa.

När jag rökte förr så var det för att snabbt dämpa ångest, fly problem, kunna sova eller för att va en bland grabbarna. men helt ärligt blev man ju en pissluffare framför ps1'an. kunde sitta och spela en jävla räv som hoppa på lådor i timmar istället för att plugga. var rökat slut och pengarna slut så blev de krita och lite på de spåret började mycket dumheter.. röka blev till koks. köpa blev till sälja för att kunna köpa. problemen kretsade runt de man köpte av/med eller sålde till.. åren susade förbi och allt eskalerade. det räckte inte med att köpa - nu hade man ju redan sumpat gymnasiebetygen/utbildningen och så började man gränsa(transportera) för att kunna få samma liv som de andra man Egentligen ville umgås med.. inte värt de. inte coolt nånstans. bara tung misär och rädsla. Man är ingenting i den världen - finns alltid dom som är större, tuffare eller går "steget längre". varje dag äcklas jag över hur mycket mina nära fick stå ut med.

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det har spenderats galet mycket pengar på sociala insatser på killen som blev skjuten.
Han verkade vara vrickad sen födseln. Kanske FAS om mamman hans söp under graviditeten.

Förstår. menar på all skit och "skämt" som skrivits tidigare.. att hela situationen är tragisk då många oskyldiga blir påverkade. och vi får stå för notan. sen sitter nån liten feg valp från tidaholm och håller räkning eller firar att en "svarting" blivit mördad. det är vidrigt.. dom klagar på andras föräldrars uppfostrande - som om deras egna föräldrar lyckats bra med uppfostran? sonen sitter som en fegis bakom en skärm och tok-hatar på folk och hetsar folkmord.
Citera
2020-01-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoS21Gbg
Kan någon vettig person förklara för mig hur Adidaskrigarna tänker? Vem fan vill gå runt i bögväska, adidasbrallor, guldlänk?? Och sedan tro att man är tuff och imponera på andra. Det här är killar vars familjer flytt Mogadishu, vana vid Boko Haram, dagliga sprängningar och ett liv gåendes i ett par badtofflor. Tänker man aldrig tanken, ”-Shit, jag har verkligen fått en andra chans att göra något av mitt liv”. Är absolut ingen fan av Åkesson, men varför inte skicka de tillbaka och ta ifrån dem sina medborgarskap....vilka jävla loosers....känd rappare?? I Rinkeby kanske

Problemet är just att de imponerar på varandra med de här yttre attributen (parat med våld). Sedan struntar de i om inte medelsvenssons imponeras, detta är status i low life-ungdomskretsar och då är det detta som gäller. Somalieknarkarkillarna de ser upp till bryr dig inte om universitetsutbildning eller en dyr villa, utan fostrar de yngre odågorna att skaffa guldkedjor, Adidasbyxor och becknarväska full med Tramadol istället. Hur man får stopp på skiten är oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in