Citat:
Ursprungligen postat av
tredollar
Håller med helt å hållet .. men tror också många är lättpåverkade(vilsna) till en början vilket snabbt leder till tvång / hot och man är fast i träsket. Man lockas in i ett liv av snabba pengar, flash, respekt och tjejer. Sen är det försent när man vill ut - att lämna är inte lika enkelt som att komma in.. tog åratal för mig att bli av med mina såkallade "brorsor" utan att råka illa ut. ren tur.
Nu låter jag som nån gammal kåkfarare som åker runt på skolor och ska snacka folk på rätt väg i livet.
Inte min intention, hehe, men om nån läser de här så:
Det är inte dina bröder bara för du får låna lite cash eller blir bjuden på en fcking pizza, blir skjutsad runt här och där om kvällarna som ett par luffare, villig att möta dig mitt i natten, skolkar med dig, knarkar med dig, slåss för dig, skjuter för dig... nejnej.. en riktig bror skulle aldrig ens fråga dig om pengar och skulle direkt ifrågasätta varför du ens ska låna av honom (av oro), han skulle aldrig tillåta er hamna i sitsen där ni måste garda upp och slåss/skjuta.. att ens se dig uppe i varv sårar en riktig bror - han skulle inte hetsa eller komma med förslag om klippning hit o dit. en riktig bror ställer krav och förväntan på dig, för något bättre. inte kör en highfive och ber dig skita i problemen och fördömer alla som ställer sig emot ert skeva tänk som "fittor". En riktig bror fimpar din jolle och ber dig rycka upp dig. ni fattar.
Starkt av dig att lämna det livet, riktigt starkt.
Lycka till, ju äldre du blir, desto mer nöjd tror jag att du kommer bli med ditt val, nu kan du få ett riktigt liv.
Bli gammal, med glada barnbarn som klättrar på dig, som små ekorrar.

Det skall vara gott att leva.