2020-01-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Antagligen stal han knark eller pengar från sitt gäng, därför verkar det som om hela gänget var med på gärningen.

Nej. Han informerade dp om franky och gucci vart de skulle hämta upp ”grejer”. Därför tog de hämnd.
Citera
2020-01-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Din teori om personer som har noll att förlora är de som agerar och att det gör att Y inte skulle gjort det är tunt argument. Hans klick med polare skulle säkert tycka han är en fitta om han inte hänger på och sedan är det ju deras identitet att vara fräsiga. Samma sa folk om C3say och andra. Argumentet är för tunt. Han kan mycket väl gjort det och de gjorde det på ett riktigt klantigt pundarsätt som nu satt dem i klistret. Återstår att se var det landar.

Jo, håller med, den är tunn.. bygger den teorin mycket på att jag inte får den där mördar-vibben av Y*sin. Snarare många av hans vänner som har "den där blicken". kan verka weird, jag vet.
Citera
2020-01-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanzan
Sant inget är ett bra alternativ. Om de tog den vägen kanske helikoptern följt efter om de såg en bil där. Såg tidigt hur helikopterns bana och den cirkulerade över rissne som längst söder ut inisialt vad jag vet. De finns ju en till väg och de är ut på hjulstavägen sen snabbt upp över övergångstället vid kuddbygränd 18. Gångvägen mot torget.

Känner till källarna runt i adresserna i rinkeby. Finms massor med hideouts som polisen aldrig hade kunnat hitta till. Problemet med de här amatörerna var att de trodde de var the untouchables men det spanades grovt.
Citera
2020-01-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
ja, absolut. I alla fall för honom själv. Då hade han inte framstått som fullt så misslyckad. Idealt (om man skall bli skjuten i en bil på en parkering) är ju att bli det i en Rolls Royce eller nåt i den stilen.

Jag tror du förstår att om man är livsstilskriminell kan man inte rulla runt i en ny BMW även om man har råd. Du blir stoppad av polisen direkt, så om du är hög och har skyddsväst blir nästa stopp stationen. Ännu värre om du har vapen i bilen.
Citera
2020-01-03, 22:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
Håller med helt å hållet .. men tror också många är lättpåverkade(vilsna) till en början vilket snabbt leder till tvång / hot och man är fast i träsket. Man lockas in i ett liv av snabba pengar, flash, respekt och tjejer. Sen är det försent när man vill ut - att lämna är inte lika enkelt som att komma in.. tog åratal för mig att bli av med mina såkallade "brorsor" utan att råka illa ut. ren tur.

Nu låter jag som nån gammal kåkfarare som åker runt på skolor och ska snacka folk på rätt väg i livet.
Inte min intention, hehe, men om nån läser de här så:

Det är inte dina bröder bara för du får låna lite cash eller blir bjuden på en fcking pizza, blir skjutsad runt här och där om kvällarna som ett par luffare, villig att möta dig mitt i natten, skolkar med dig, knarkar med dig, slåss för dig, skjuter för dig... nejnej.. en riktig bror skulle aldrig ens fråga dig om pengar och skulle direkt ifrågasätta varför du ens ska låna av honom (av oro), han skulle aldrig tillåta er hamna i sitsen där ni måste garda upp och slåss/skjuta.. att ens se dig uppe i varv sårar en riktig bror - han skulle inte hetsa eller komma med förslag om klippning hit o dit. en riktig bror ställer krav och förväntan på dig, för något bättre. inte kör en highfive och ber dig skita i problemen och fördömer alla som ställer sig emot ert skeva tänk som "fittor". En riktig bror fimpar din jolle och ber dig rycka upp dig. ni fattar.
Starkt av dig att lämna det livet, riktigt starkt.
Lycka till, ju äldre du blir, desto mer nöjd tror jag att du kommer bli med ditt val, nu kan du få ett riktigt liv.
Bli gammal, med glada barnbarn som klättrar på dig, som små ekorrar.
Det skall vara gott att leva.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-01-03 kl. 22:07.
Citera
2020-01-03, 22:05
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonnyman
Jag tror du förstår att om man är livsstilskriminell kan man inte rulla runt i en ny BMW även om man har råd. Du blir stoppad av polisen direkt, så om du är hög och har skyddsväst blir nästa stopp stationen. Ännu värre om du har vapen i bilen.

Typ 98% av alla livsstilskriminella har aldrig råd att köpa något annat än gamla infesna fordar och sånt. Även om dom försöker låtsas som något annat. Snuten är deras minsta problem, vilket det här mordet visar. Polisen kan dom strunta i. Det som är farligt för kriminella är andra kriminella.
Citera
2020-01-03, 22:12
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Det stämmare inte. Ih*b L*uz (*=a, o) friades helt i hovrätten: https://www.expressen.se/gt/var-krog...far-skadestand

17-årige S*kariye *hmed (*=a) fick 5 års fängelse i hovrätten. Straffet sänktes, han fick 7 år i tingsrätten. Men det var ju honom som snuten tog med mordvapnen i Majorna.

"Väskan som S*keriye *hmed hade med sig i taxin när han greps innehöll två AK47or med ammunition och ett skjutvapen av typen Skorpion. Av sakkunnigutlåtande från NFC framgår att de tre vapnen genom teknisk undersökning kunnat kopplas till skjutningen på Vår Krog & Bar. Skorpionen har bedömts vara det vapen som den som vaktade utanför höll i. På en av AK47orna satt en bärrem. På denna bärrem fanns Houssein Chits DNA."

Så det handlade inte om att han "bara eldat lite i några soptunnor", utan han dömdes för medhjälp till mord, medhjälp till mordförsök, grovt narkotikabrott, narkotikabrott och grovt vapenbrott.

Med det sagt hoppas jag att så många som möjligt åker in för det här mordet, så länge som möjligt.

Av den info som kommit fram i tråden, ter sig ju inte mordet ha varit särskilt välplanerat.

Antingen är de så här jävla efterblivna, eller så var det en impulsgrej. Vi får väl se vad som står i FUP:en.

Jag mindes fel, i own it. Sry

Men det va nån jävel son fick nått sjukt straff för ty ingenting
Citera
2020-01-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonnyman

Vad menar du? Tror du polisen spanar/följer och stannar de livsstilskriminella beroende på vilken bil de åker runt i??

För att ta ett bra exempel. Tror du presidenten för Bandidos i Göteborg blir stoppad fler och färre gånger när han åker runt i en ny bil respektive en gammal bil?
Är du dum i hövve eller??
Citera
2020-01-03, 22:16
Medlem
blev inte Yasin farsa medan hans satt inne elr precis innan? Tråkigt om han får livstid nu och hans barn växer upp utan farsa
Citera
2020-01-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
blev inte Yasin farsa medan hans satt inne elr precis innan? Tråkigt om han får livstid nu och hans barn växer upp utan farsa

Cirkeln blir sluten, förmodligen går barnet exakt samma väg sedan, runt runt runt.
Citera
2020-01-03, 22:20
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anal.kurt
Vad menar du? Tror du polisen spanar/följer och stannar de livsstilskriminella beroende på vilken bil de åker runt i??

För att ta ett bra exempel. Tror du presidenten för Bandidos i Göteborg blir stoppad fler och färre gånger när han åker runt i en ny bil respektive en gammal bil?
Är du dum i hövve eller??

Det är nog surt även för förortsgangsters att torska flera hundratusen i ett svep.

Kan man inte redovisa att bilen är köpt för vita pengar då kan kronofogden beslagta den.
Citera
2020-01-03, 22:24
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det är nog surt även för förortsgangsters att torska flera hundratusen i ett svep.

Kan man inte redovisa att bilen är köpt för vita pengar då kan kronofogden beslagta den.

Ofta man har en bil skriven på sitt egna namn när man inte har inkomster för att betala den. Just sayin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in