2019-10-20, 14:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Rasistfrågan är högaktuell.
Kan vara det renrasiga i LHF som gör att dom vinner så mycket

99% ariska namn på spelarna

https://www.luleahockey.se/statistik/spelare?season=2019&gameType=regular&position=All& status=All&team=1a71-1a71gTHKh&vsTeam=All&outcome=all&location=all

Luleå har bara blivit mästare en gång och det var 23 år sedan. Så vad menar du med "vinner så mycket"?
Citera
2019-10-20, 17:02
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Luleå har bara blivit mästare en gång och det var 23 år sedan. Så vad menar du med "vinner så mycket"?

Dom är med i slutspel så gott som varje år. Borde toppa listan med mest matchvinster över tid.

Sen kanske det krävs lite mångkultur i laget om dom ska gå hela vägen
Citera
2019-10-20, 17:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Dom är med i slutspel så gott som varje år. Borde toppa listan med mest matchvinster över tid.

Sen kanske det krävs lite mångkultur i laget om dom ska gå hela vägen

Plats 6 i maratontabellen. Nej, du har fel.
Citera
2019-10-22, 22:10
Medlem
.Elle.Driver.s avatar
Halloj! Jag har sökt men inte funnit...
Finns det någonstans en tråd där det pratas Hockey VM 2020 Zürich/Lausanne? Jag har köpt finalpaketet av biljetterna och vill naturligtvis hitta likasinnade. Någon som kan hjälpa mig? Jag har aldrig startat ett ämne på Flashback tidigare (ingen längre samtalstråd i alla fall) och joinar hellre en befintlig tråd om någon finns. Danke schön!

Edit: Startade ny tråd ändå...
Senast redigerad av .Elle.Driver. 2019-10-22 kl. 22:34. Anledning: Hade inte tålamod att vänta
Citera
2019-10-27, 08:22
Medlem
Vad har hänt med bröderna Samuelsson?

Ja alla tre bröder går mot floppade karriär mot vad man förväntade sig.

Adam Samuelsson, född 2000
Spelade U18 VM med USA för 2 år sedan och gjorde 0.5 PPG i USHL. Säsongen efter det sedan 0.3 PPG och nu 0.5 PPG. Ses inte ens som någon talang längre och kommer med stor sannolikhet inte komma med i USA:s lag till JVM. Såg man detta komma då han aldrig draftades?

Philip Samuelsson, född 1991
Gick ändå som #61, spelade U18 VM med USA och gjorde 13 matcher i NHL mellan 2013-2016. Har även slagit in 31 poäng i AHL en säsong på 56 matcher, då är han back. Har sista året producerat rätt sparsamt med poäng i AHL och nu i SHL.

Henrik Samuelsson, född 1994
Största talang av de alla som gick som #27, slog in 10 poäng på 5 matcher i U17 VM för USA, spelade samma säsong U18 VM för USA som minderårig, gjorde som 20 åring 3 matcher i NHL, slog samma säsong in 40 poäng på 68 matcher i AHL men har inte haft alls samma säsonger sedan efter det. Spelar idag i ECHL, farmarliga tlll AHL och kan ses som i nivå med Allsvenskan, där han knappast är någon större spetsspelare denna säsong med 10 poäng på 23 matcher.

Alla 3 var rätt stora talanger vid 17 års ålder och har spelat U18 VM med USA, men ingen av de har sedan spelat något JVM. Trots det har de två som gått upp i seniornivå ändå spelat i NHL sedan vilket får ses som en större merit än att spela JVM. Är det storleken som spökar? Att de kan dominera vid 17 års ålder men sedan kommer de andra ifatt hyfsat längdmässigt?
Senast redigerad av 400Ben 2019-10-27 kl. 08:31.
Citera
2019-11-25, 22:30
Medlem
Puckkastning som pausunderhållning är numera förbjudet rapporter Sportbladet. Länk: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JowJ6b/sverige-i-ett-notskal

Detta gör mig bara så oerhört jävla matt. Vad är det för sjukt oviktig torrboll till byråkrat som arbetar med att införa förbud likt detta? Puckkastning är väl bland de mest etablerade och populära förströelser i periodpauser i hockeyrinkar och hockeylador runt om i landet?

Jag begriper mig inte på detta jävla land ibland alltså. Fy fan. Avgå alla, tack
Citera
2019-11-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Puckkastning som pausunderhållning är numera förbjudet rapporter Sportbladet. Länk: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JowJ6b/sverige-i-ett-notskal

Detta gör mig bara så oerhört jävla matt. Vad är det för sjukt oviktig torrboll till byråkrat som arbetar med att införa förbud likt detta? Puckkastning är väl bland de mest etablerade och populära förströelser i periodpauser i hockeyrinkar och hockeylador runt om i landet?

Jag begriper mig inte på detta jävla land ibland alltså. Fy fan. Avgå alla, tack

Läste också ovanstående artikel i AB. Man häpnar över hur idiotin får väga tyngre än sunt förnuft och logik.

Då måste väl Linköping straffas som följd av att de hade ett välgörenhetsjippo där tusentals nallar kastades in på isen? Eller de kanske hade sökt dispens?
Citera
2019-11-29, 12:17
Medlem
Äntligen sätter supporterklubbar (vissa, inte alla av nån jävla anledning) i HA och SHL ner foten mot byråkraters idioti. Att slipsnissar och kontorister begränsar den läktarkultur vi under tid byggt upp i Sverige är bedrövligt. Kollektiv bestraffning är olagligt. De verkliga hockeymördarna är inte SHL, utan de torra jävlarna på förbundet som gör allt för att begränsa läktarkulturen.

Länk till öppet brev: https://lookaside.fbsbx.com/file/o__ppet_brev_fra__n_landets_supportrar_hockey.pdf? token=AWwyCxoUMkv4BaXYr_Jr7Q-25_aDEa24TXE4LZK4pBZa CgdyihZzdBiCF8xR3aE-DdzGOd99DTND8Ux3LhvgskftcVXdQh-iqmkVPDqrCm0opMcyQx6t2yPNWpfbR15eP2sS42ImloCTkS1t ixOM1jE5KEc-PCYv4ehVkgifBvvkvq_H4KgYJMiCqTK3OqhYgMmvwshluZ28et FpSYlE9KtK
Citera
2019-12-24, 12:41
Medlem
BarryHeros avatar
Kanadensiska YouTube-kanalen NELK driver med svenska hockeyspelare och -farsor i Sverige!

https://youtu.be/v-XO69wL7rE
Citera
2020-01-03, 18:42
Medlem
Varför inget svenskt lag i KHL?

Kollar lite KHL ibland och rätt trevlig liga. Bra klass på tekniken men dålig kämparglöd. Jokerit reppar Finland bra och brukar ligga i toppen av tabellen.

Hur kommer det sig att vi saknar svenska lag i ligan?

Skulle ni vilja se ett svenskt lag i ligan?

Personligen tycker jag att vi borde ha ett Stockholms-lag i ligan. Skulle gärna gå på matcherna mot de ryska storlagen. Däremot skulle jag knappast gå på matchen mot Cherepovets eller liknande brunkarlag.
Citera
2020-01-03, 18:45
Medlem
H4NDL4RNs avatar
AIK kanske kunde gjort det bättre där borta 😂
Citera
2020-01-03, 19:01
Medlem
Krösus Sorks avatar
För några år sedan försökte de ju att locka över existerande lag och även att starta ett från scratch. Vad jag förstår är det svenska ishockeyförbundet som säger nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in