2019-10-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Sm ? Shl? Herrar damer dvärgar?

Ja, SHL för SM - slutspelet då alltså.
Både herrar och damer.
Citera
2019-10-03, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RMR
Ja, SHL för SM - slutspelet då alltså.
Både herrar och damer.
Shl har precis dragit igång vilket sker varje höst.
Citera
2019-10-14, 14:22
Medlem
Får man inte sitta med övriga publiken på bortaplan?

Har märkt att när jag var och kollade på en hockeymatch så var bortalagets hejaklack i en inglasad fyrkant. Varför är det så? Är dom under hot av hemmaplanen eller? Får man inte sitta med övriga publiken?
Citera
2019-10-14, 14:47
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpaah
Har märkt att när jag var och kollade på en hockeymatch så var bortalagets hejaklack i en inglasad fyrkant. Varför är det så? Är dom under hot av hemmaplanen eller? Får man inte sitta med övriga publiken?

Bortaklacken är avskiljd från övrig publik i de högre divisionerna. Främsta skälet bör vara att förhindra delar av klacken att ge sig ut på utflykter bland hemmapubliken.
Man kan dock köpa egna biljetter bland hemmapubliken om man önskar detta.
Citera
2019-10-19, 16:27
Medlem
Smegmas avatar
Thomas Johansson - Leksand

Helvete, hur fan ser han ut? Jag fick mig en chock när jag såg honom nu på tv. Han har ju raserat fullständigt. Vi snackar ju en kroppsförändring som är enorm.

Är stackaren sjuk?
Citera
2019-10-19, 17:01
Medlem
brutalares avatar
Han har gått och blivit matglad på äldre dagar.
Citera
2019-10-19, 17:06
Medlem
Smegmas avatar
Matglad? För i helvete detta är ju utom rimliga proportioner! Hur kan man tappa tänket så in i satan? Man ska väl kunna avsluta en elitkarriär utan att behöva se ut som en smällfet lodis ett par år efteråt.

Vilket jävla RAS!
Citera
2019-10-19, 18:32
Medlem
dwgs avatar
Slutar man träna och äter samma mängd mat, så här du ett levande resultat hur det blir = Tomas J
Citera
2019-10-20, 13:21
Medlem
studenten777s avatar
Luleå Hockeys hemliga framgångsfaktor: Rasism?

Det gick väldigt bra för LHF under tiden "Osten" chefade.

Man undrar om hela laget är SDare och att det kan vara en hemlig framgångsfaktor?

En annan person som var på plats under semifinalen upplevde stämningen som hotfull och berättar att det inte är första gången.
– Han sitter och skriker "jävla negerjävel" med jämna mellanrum i en och en halv timme. Det har hänt sånt här förut. Han kan inte uppföra sig som folk och man vill ju inte sitta där och lyssna på den där skiten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bKLLVg/luleas-sportchef-anklagas-for-rasistiska-glapord

https://expo.se/2011/03/luleå-hockeys-sportchef-utreds-för-hets
Citera
2019-10-20, 13:29
Medlem
Artikel från 2011
Citera
2019-10-20, 13:46
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtaJoeMontana
Artikel från 2011

Rasistfrågan är högaktuell.
Kan vara det renrasiga i LHF som gör att dom vinner så mycket

99% ariska namn på spelarna

https://www.luleahockey.se/statistik/spelare?season=2019&gameType=regular&position=All& status=All&team=1a71-1a71gTHKh&vsTeam=All&outcome=all&location=all
Citera
2019-10-20, 14:16
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Rasistfrågan är högaktuell.
Kan vara det renrasiga i LHF som gör att dom vinner så mycket

99% ariska namn på spelarna

https://www.luleahockey.se/statistik/spelare?season=2019&gameType=regular&position=All& status=All&team=1a71-1a71gTHKh&vsTeam=All&outcome=all&location=all

Jag tror svenskar har lättare att samarbeta med alla som har svensk kultur oavsett etnicitet.

Så förklaringen är väl helt enkelt att det är ovanligt med duktiga hokeyspelare som har utländsk påbrå och som assimilerat sig till Sverige. Och därför finns det inte heller så många att välja på.

O ser man över hela världen så samarbetar ju alla lika kulturer bäst... Tror inte det är så mycket svårare än så.🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in