2020-01-01, 15:16
Medlem
olidolyckans avatar
100% att det är shottaz som ligger bakom, både ayye och flera andra nära kärnan har postat flera instagram storys om annat och verkar helt oberörda av det som hänt. Poy var en del av toppskiktet i shottaz och det hade varit landssorg annars, likt när franky och gucci mördades
Senast redigerad av olidolyckan 2020-01-01 kl. 15:20.
Citera
2020-01-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Hur kommer det sig att 90% av samhället är normala medborgare som inte är kriminella slödder?
Det är ju bara de som inte kvalar in att följa regler som blir trash kriminella!
One down and he will not be the last!

PS. Brist på föräldraskap föder slödder!!!

97-98% av samhället är inte kriminella. Det är ett fåtal som står för kriminaliteten.
Citera
2020-01-01, 15:26
Medlem
Pappan har ju som tidigare skrivit ett inlägg på franska på sin Facebook. Information som jag fått är att man sett ett antal franskregistrerade bilar kring de adresser som man tror är bostadsadress för GM. I samtliga bilar sitter 2-4 negrer. Man undrar ju stilla var som skall hända. Eller om det är en ren tillfällighet. En intressant nära framtid.
Citera
2020-01-01, 15:31
Medlem
Så han var DPs insider...Börjar låta invecklat...
Citera
2020-01-01, 15:33
Medlem
P0y har gått över till DP sakta men säkert, snack om att han som styrt DP affärer när stora grabbarna varit borta och inte springisar. P0y är känd för att vara brutal och köra över folk.

Franky som var ledare för Shottaz skydda inte Yasin utan Franky hängde med Yasin för att vara säker. Folk underskattar Yasin, han är också brutal, så fort Yasin åkte in så börja saker ändra sig.

Nu när Yasin är fri så ska han rensa igen, P0y ska inte få styra DP busniess och P0y ska inte lämna Shottaz och snitcha på hela teamet utan att bli klippt tycker Yasin.
Citera
2020-01-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
P0y har gått över till DP sakta men säkert, snack om att han som styrt DP affärer när stora grabbarna varit borta och inte springisar. P0y är känd för att vara brutal och köra över folk.

Franky som var ledare för Shottaz skydda inte Yasin utan Franky hängde med Yasin för att vara säker. Folk underskattar Yasin, han är också brutal, så fort Yasin åkte in så börja saker ändra sig.

Nu när Yasin är fri så ska han rensa igen, P0y ska inte få styra DP busniess och P0y ska inte lämna Shottaz och snitcha på hela teamet utan att bli klippt tycker Yasin.

hur menar du att franky var säker sålänge han hängde med yasin?
Citera
2020-01-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Eftersom kanske alla misstänkta själva bor i området så kan det bli svårt med bevisningen...Det ska hålla i domstol!
Dom kommer att gå fria från mord, däremot kanske dom döms för förberedelse till rån eftersom rånarluvor låg i bilen, men även det är osäkert.
Citera
2020-01-01, 15:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Var det dessa pojkar som rånade pantbank i Västerås för några år sedan?
Citera
2020-01-01, 15:55
Medlem
Citat:

mannen sluta snacka som om Shottaz är värsta ligan, det är bara smågangsters i rinkeby och Yasin styr ingenting haha!!
Citera
2020-01-01, 15:56
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Var det dessa pojkar som rånade pantbank i Västerås för några år sedan?

Ja Franky torskade åkte in på en volta. Straffet var två år och fyra månaders fängelse.
Citera
2020-01-01, 16:14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Dom kommer att gå fria från mord, däremot kanske dom döms för förberedelse till rån eftersom rånarluvor låg i bilen, men även det är osäkert.

Tror jag inte alls, dom togs i anslutning till mordet. Det kan va så illa att polisen hade span på nån och bevittna hela förloppet, då kan alla dömas i samförstånd.

Att dom häktades på sannolika skäl så snabbt är ILLA för dom och tyder på mycket tunga bevis.

Nån eller fler torskar för detta = livstid, jag är övertygad
Citera
2020-01-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Tror jag inte alls, dom togs i anslutning till mordet. Det kan va så illa att polisen hade span på nån och bevittna hela förloppet, då kan alla dömas i samförstånd.

Att dom häktades på sannolika skäl så snabbt är ILLA för dom och tyder på mycket tunga bevis.

Nån eller fler torskar för detta = livstid, jag är övertygad

Jag är tveksam, vad jag förstår så saknas mordvapnet, samtliga kommer att blåneka så jag tror tyvärr att dom inte kommer att fällas för mord eller dråp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in