2020-01-01, 03:38
Medlem
Det beror vl p om du r en stor kaffe drickare eller inte vissa tl ju knappt kaffe och d kanske det sabbar lite, sjlv r jag tvrtom jag mste alltid ha kaffe i blodet annars mr jag off. ven om jag tar tjack eller ladd s mste jag fortfarande dricka kaffe, det till och med snker min puls (abstinens?) men visst kanske man inte har lust att sitta och dricka 10plus kaffe om man ska ha en chill benzo dag.

det r aldrig fel att testa lite combon lycka till!
Citera
2020-01-01, 06:58
Medlem
Flusons avatar
Vet mnga benso torskar som undviker kaffe d det triggar oro/ngsliga knslor. Var sjlv sn frr nr jag t skiten varje dag. Idag bryr jag mig inte om det nu skulle hnda att jag tar en bens. Blir jag sugen p kaffe s kokar jag en kopp👍
Citera
2020-01-01, 07:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00IQ00
Det beror vl p om du r en stor kaffe drickare eller inte vissa tl ju knappt kaffe och d kanske det sabbar lite, sjlv r jag tvrtom jag mste alltid ha kaffe i blodet annars mr jag off. ven om jag tar tjack eller ladd s mste jag fortfarande dricka kaffe, det till och med snker min puls (abstinens?) men visst kanske man inte har lust att sitta och dricka 10plus kaffe om man ska ha en chill benzo dag.

det r aldrig fel att testa lite combon lycka till!

Oj d... mste man ha kaffe t.o.m nr man tar tjack d r men en riktig koffeintorsk Men att koffein skulle snka din puls om du dricker kaffe fr att du inte gjort det p ett tag (abstinens) tror jag inte. Koffein i sig kar bda puls och blodtryck lite lite grann. Hos ovana anvndare kan det ka ganska mycket. Men man fr inte stegrande puls och blodtryck vid kaffeabstinens. Typiska tecken p abstinens r huvudverk (fr att blodkrlen i hjrnan utvidgar sig), och Irritation. Irritation kan ju iofs hja pulsen s det r kanske s du menar Man att sluta med koffein har ingen negativ effekt p hjrta och blodtryck.
Senast redigerad av KringEx 2020-01-01 kl. 07:10.
Citera
2020-01-01, 07:48
Medlem
ja frutom min adhd medicin s r kaffe det nda som hjlper min hjrna det r som en SSRI fr mig. och anledning att jag tror att det kanske kan vara abstinens r fr jag brukar drick alla koppar p en gng under min lunch(nere p 3st nu med extra styrka 2-3st espresso) sen r jag mtt p kaffe hela dagen frutom nr jag tar tjack d mste jag fylla p oftare, och jag kommer aldrig sluta dricka kaffe men tack nd fr informationen jag fr aldrig ont i huvudet om jag inte dricker utan bara nr jag fuckat ur under en lunch och r sugen p att ta tjack och tvingar i mig 6st koppar med 1shot espresso i varje d kan jag knna lite tryck xD men det lser sig alltid efter 15-20min.

jag brukade dricka 15-20st koppar per dag s jag har blivit lite mer hlsosam xD
Citera
2020-01-01, 07:51
Medlem
fan va sugen jag blev! nu r det nog dags fr en liten rackare

gott nytt r alla
Citera
2020-01-02, 16:47
Medlem
spacetrips avatar
Mrker ingen skillnad faktiskt
Citera
2020-01-03, 05:01
Medlem
HuJintaos avatar
Koffein i alla former r vlknt fr att ka ngestpslag, s,nog mnga utav de med verklig ngest som r frsiktiga med dylika drycker. Personligen dricker jag kaffe fr att komma igng p morgonen samt om jag jobbar och tit ordentligt, men i vrigt r jag restriktiv. Just benso och kaffe tycker jag personligen inte r nn superkombo.

I s fall r opiater och kaffe en mycket bttre mix.
Citera
2020-01-04, 15:17
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Koffein i alla former r vlknt fr att ka ngestpslag, s,nog mnga utav de med verklig ngest som r frsiktiga med dylika drycker. Personligen dricker jag kaffe fr att komma igng p morgonen samt om jag jobbar och tit ordentligt, men i vrigt r jag restriktiv. Just benso och kaffe tycker jag personligen inte r nn superkombo.

I s fall r opiater och kaffe en mycket bttre mix.

Opiater, eller i mitt fall opioid (Buprenorfin), tycker jag absolut inte om att blanda med kaffe. Det blir jag bara illamende av
Citera
2020-01-04, 17:58
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Opiater, eller i mitt fall opioid (Buprenorfin), tycker jag absolut inte om att blanda med kaffe. Det blir jag bara illamende av
Ofan, en gammal favorit jag hade var ju kaffe och lgdos tramadol. Jvlar vad man blev p bra humr p den mixen. Kunde g nstan en hel dag och bara mysa.

Just bens/kaffe tycker jag motverkar varandra, det r inte s att de jobbar ihop, eller hur man ska kalla det - Eller s r det bara jag som har knepig smak.
Citera
2020-01-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Ofan, en gammal favorit jag hade var ju kaffe och lgdos tramadol. Jvlar vad man blev p bra humr p den mixen. Kunde g nstan en hel dag och bara mysa.

Just bens/kaffe tycker jag motverkar varandra, det r inte s att de jobbar ihop, eller hur man ska kalla det - Eller s r det bara jag som har knepig smak.

Det r sant som du skriver att mnga kan f ngest av speciellt hga doser koffein. D r det naturligtvis kontraproduktivt om man tar benson mot just ngest.

Men knner man sig trtt av fr mycket benso r ju nd koffein ett av de mildaste medlen att motverka detta.

Jag brukar stoppa i mig 1-3 100 mg koffeintabletter om jag mste vara vaken, men gr jag ver 500 mg kan jag knna vissa icke nskvrda biverkningar (ibland oro/illamende). Starkare centralstimulantia ger nstan bara negativa effekter efter den inledande "energikicken".
Citera
2020-01-04, 23:56
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressedtokill69
Det r sant som du skriver att mnga kan f ngest av speciellt hga doser koffein. D r det naturligtvis kontraproduktivt om man tar benson mot just ngest.

Men knner man sig trtt av fr mycket benso r ju nd koffein ett av de mildaste medlen att motverka detta.

Jag brukar stoppa i mig 1-3 100 mg koffeintabletter om jag mste vara vaken, men gr jag ver 500 mg kan jag knna vissa icke nskvrda biverkningar (ibland oro/illamende). Starkare centralstimulantia ger nstan bara negativa effekter efter den inledande "energikicken".
Lkemedelspverkan r otroligt subjektivt. S den enda vettiga slutsats jag tror vi kommer kunna n i den hr trden r att alla r olika.
Citera
2020-01-05, 16:13
Medlem
Hej.

Alla skriver olika saker i denna trden. Avtat effekten av xanor (ksalol) om man dricker kaffe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in