2020-01-05, 17:36
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
+ Buprenorfin eller annan valfri opiat eller opioid så håller jag med dig
Det finns ingen mysigare än att vakna upp utvilad, ta en/några tabletter valfri benso, dra en lina Subutex, fixa kaffe och sedan lägga sig i sängen igen och läsa alla dagens nyheter på bärbara datorn

Håller exakt med. Förutom det med kaffe, klarar mig lika bra utan
men bjuder någon och det finns mjölk och socker (helst suketter) tackar jag oftast ja.

Har även börjat gilla Wiener Melange drycken som finns i vissa kaffe maskiner.
fakta från wiki: "Wiener melange är en kaffeblandning med lika delar espresso och varm skummad mjölk toppad med ett par skedar kakaopulver eller chokladdryckspulver. Enkelt kan sägas att det är en cappuccino med två skedar choklad. "
Citera
2020-01-05, 18:01
Medlem
finatankars avatar
Använder ingen annan cs än tjo, och om någon bjuder ladd.

Koffein är definitivt ångestframkallande så det bör man fimpa direkt om man har rullande recept på benso.
Citera
2020-01-05, 19:05
Medlem
Varför inte ibland dricker man något med koffein ibland inte jag är ingen storkonsument vare sig av bensodiazepiner eller koffein men är jag sugen på en dryck med koffein så dricker jag den ch är min ångest ohanterbar så tar jag en benso .
Konstig fråga egentligen dessa grejer varken ökar varandras positiva effekter man är ute efter liksom god dryck eller vakna till eller ångestlindring
Citera
2020-01-13, 20:31
Medlem
C0d3m4st3rs avatar
Dricker alltid kaffe, oavsett om jag tar benso eller ej, kan inte säga att jag märker någon skillnad
Citera
2020-01-13, 21:18
Dricker kaffe varje dag, tar massvis med dämpande på kvällen...

Iktorivil, Theralen, Lyrica, Haldol, Melatonin o Imovane. Spelar ingen roll om jag sköljer ner det med en halvliter energidryck eller Theralen i vatten. Slocknar ändå...
Citera
2020-01-13, 21:47
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Dricker kaffe varje dag, tar massvis med dämpande på kvällen...

Iktorivil, Theralen, Lyrica, Haldol, Melatonin o Imovane. Spelar ingen roll om jag sköljer ner det med en halvliter energidryck eller Theralen i vatten. Slocknar ändå...

Varför tar du Haldol?
Hehe, om man skulle ta bort alla dina mediciner en dag direkt, utan urtappning. Undrar hur du skulle må då? haha Har inte du Lyrica också?

Men on topic, jag märker ingen skillnad idag om jag tar benso och kaffe ihop. Men om jag skulle ta 5 mg Sobril och väldigt många starka koppar kaffe så skulle nog kaffet köra över Sobrilen
Citera
2020-01-13, 22:29
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Varför tar du Haldol?
Hehe, om man skulle ta bort alla dina mediciner en dag direkt, utan urtappning. Undrar hur du skulle må då? haha Har inte du Lyrica också?

Men on topic, jag märker ingen skillnad idag om jag tar benso och kaffe ihop. Men om jag skulle ta 5 mg Sobril och väldigt många starka koppar kaffe så skulle nog kaffet köra över Sobrilen
Blir rädd o paranoid utan Haldol... Schizoaffektivt syndrom sägs det i journalen.

Har testat att strunta i all medicin, 2-3 dagar går, sen kommer ångest, sen abstinens, o inte minst sömnstörningar efter ett dygn, (men inte depression, testade att sluta helt med Venlafaxin), i.o.m. att jag nyss gjort en ketaminbehandling. Det gick, förutom att jag får en slags ångest, därför ligger jag kvar på 300 mg, men ska gå ner till 225 mg i morgon. Sen kommer paranoian... Då blir jag väldigt sjuk...

Jo, Lyrica har jag också, men den kan jag hålla upp med, är inte beroende av den. Blir bara mer social av den, samtidigt som den är ångestdämpande.
Citera
2020-01-14, 06:36
Medlem
Mig påverkar inte kaffe alls. När jag hade ångest osv så gjorde det inte till el ifrån. Men visst...Vet att vissa känner av kaffe
Citera
2020-01-20, 01:21
Medlem
Självklart, det är ju ett måste med en kopp kaffe tillsammans med de små blå!
Citera
2020-10-19, 12:47
Medlem
Försöker hålla mig till en kopp kaffe dagligen, märkt att man inte får lika jobbig abstinens när man undviker kaffe och håller sig till grönt té istället, om man blir utan benso dvs

Iofs tar så lite att det knappt kan ta slut, 1-2 mg dagligen räcker långt om man endast tar ibland, för att boosta kan man använda 2 påsar grönt té eller grapefrukt.

All respekt till er som kan hantera benson och förstår er på hur det blir långsiktigt om man bara fyller på och på. Värsta abstinensen kommer efter 4 dagar när man blir utan och knaprat ansvarslöst..
Citera
2020-10-19, 12:54
Medlem
Så länge man vet hur man brygger ett gott och perfekt té, speciellt grönt så fungerar det bra.

Använd alltid 2 påsar(blir sämre med fler imo)/per kopp för högre halter teanin som går på gaba fast på ett annat vis, toleransen ökar inte, behövs bara 1-2 koppar om man ska trappa ned.

Sjud/koka aldrig över 70 celsius så är det lugnt, helst med destillerat vatten och med mjölk(för att undvika njursten)

1g kreatin, 500-750mg Magnesium samt Acetylcystein 500-1000mg(1 vecka max, sällan) hjälper även mot drogsuget
Addiction suppression
https://psychonautwiki.org/wiki/N-Ac...nitive_effects
https://psychonautwiki.org/wiki/Thea...nitive_effects

Brukar iofs blanda mitt destillerade vatten med 80/20 med kranvatten, kommunala dricksvattnet där jag bor har blivit bättre än för 2-3 år sedan..
Senast redigerad av snailtrack 2020-10-19 kl. 13:23.
Citera
2020-10-19, 16:09
Medlem
KringExs avatar
Jag drack aldrig kaffe förut i samband med bensointag för jag trodde att det skulle förstöra effekten. Idag vet jag att det inte är så Ta en Xanor eller två och en stark kopp kaffe, då mår man bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in