• 1
  • 2
2017-12-10, 10:57
Medlem
KringExs avatar
Jag tycker att koffein dämpar effekten av Bensodiazepiner så jag undviker kaffe och andra koffeinhaltiga drycker när jag käkar dom.

Hur är det för er?
Citera
2017-12-10, 11:21
Medlem
BDnrjs avatar
I sometimes do it to wake up. Other times I can feel some anxiety from the caffeine. These substances cancel out each other and I don’t think it’s a good combo.
Citera
2017-12-10, 11:37
Medlem
märker ingen större skillnad faktiskt..
Citera
2017-12-10, 12:06
Medlem
C-3POs avatar
Nu är det ett tag sen jag knaprade benso men när jag gjorde det så drack jag iaf kaffe till frukost. Jag tror inte att så lite kaffe förtar effekten av benso.
Citera
2017-12-10, 12:08
Medlem
Jag dryckar kaffe och redbull/energidryckar til benzo. Tyckar det är fin blandning så man inte blir för seg.
Citera
2017-12-10, 12:28
Medlem
Kaffe och stesolid funkar bra ihop för mig. Tycker inte effekten dämpas.
Citera
2017-12-10, 12:37
Medlem
KringExs avatar
Enda gångerna jag dricker kaffe när jag går på benso är om jag blir för trött av Alprazolam
Citera
2017-12-10, 12:58
Medlem
zrtxs avatar
Min frukost består av 2mg ikto, 2 linor tjack, 1 kopp svart kaffe och en cigg ;P

Känner ingen skillnad från andra dagar jag inte druckit kaffe
Citera
2017-12-10, 13:14
Medlem
Sturm18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Min frukost består av 2mg ikto, 2 linor tjack, 1 kopp svart kaffe och en cigg ;P

Känner ingen skillnad från andra dagar jag inte druckit kaffe

Haha, magsår ännu?

Själv dricker jag ofta en eller två koppar innan jag sticker iväg till jobbet, väl där brukar det bli en Burn/Monster. Koffeinets effekt är dock så gott som obefintlig mer än att det psykiskt känns lite som ett måste på morgonen men knappast gör från eller till - speciellt inte när man ser till att jag äter Elvanse varje morgon..
Men, kaffe får jag visserligen ingen effekt av utan benso i kroppen heller för den delen - förutom otrevliga biverkningar om jag överdriver intaget..
Citera
2017-12-10, 14:04
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturm18
Haha, magsår ännu?

Själv dricker jag ofta en eller två koppar innan jag sticker iväg till jobbet, väl där brukar det bli en Burn/Monster. Koffeinets effekt är dock så gott som obefintlig mer än att det psykiskt känns lite som ett måste på morgonen men knappast gör från eller till - speciellt inte när man ser till att jag äter Elvanse varje morgon..
Men, kaffe får jag visserligen ingen effekt av utan benso i kroppen heller för den delen - förutom otrevliga biverkningar om jag överdriver intaget..

Än så länge är min kropp i bra skick vilket min läkare tycker är ett under med tanke på min livsstil
Citera
2017-12-10, 14:07
Bannlyst
På den tiden jag tog benso dagligen drack jag alltid kaffe, tycte effekten av det blev bra. Inte lika trött osv
Citera
2017-12-10, 18:03
Medlem
Fishdickss avatar
Har du stark ångest så ja, koffein kan multiplicera den ångestnivån om du har rejäl ångest.
Lite koffein går bra, men inte mer än en kopp, då kan iaf jag få bakvända effekter trots benso.

Alla är vi olika, men koffein brukar inte funka bra i längden om du dagligen äter benzo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in