2019-12-18, 19:02
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77
I min värld är det bedrägeri!

I din värld kanske, men i verkligheten så betalar man en avgift för grundutbudet, distributionskostnader och service på nätet (det du kallar för analoga avgiften), allting utöver det är tilläggstjänster och det hör man ju på namnet hur det ska betalas.
Citera
2019-12-18, 19:45
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Kan detta vara rätt? Mina föräldrar har haft det analoga utbudet från Comhem, ca 12-13 kanaler. Ganska taskig bild har det varit. För det har dom betalat ca 220 kr i månaden. Jag tipsade dem om digitalbox och hittade ett erbjudande som gav dem digital tv för 219 kr i månaden + att första året var priset rabatterat till 149 kr. Lät ju bra. Men nu vill dom ha betalt både för det analoga och digitala per månad. Är det så det ska gå till eller är mina föräldrar blåsta?

Citat:
Men dom sa när mina föräldrar tecknade avtalet att den analoga inte längre ska betalas. Sen när ångertiden gått ut så skickar Comhem dubbla räkning. I min värld är det bedrägeri!

I vår BRF som allt går via koax-nätet har vi ett gruppavtal som ger oss tillgång till div kanaler rakt upp och ner via antennuttaget men för de som vill ha digitalTV via modemet så blir det inga extra kostnader förutom boxen (förutsatt att man inte köper på sig extra kanaler).

När det gäller dina föräldrars ev gruppavtal så borde ni kunna kontakta ComHem och reklamera den senare digitalTV-tjänsten då den uppenbart har sålts in via osann/utelämnad information.

Det är även ganska stor möjlighet att ComHem även har sjabblat med de två olika abonnemangen och att det egentligen är som så att de digitala kanalerna faktiskt ska vara subventionerade via gruppavtalet.

Oavsett, utan kopior på avtal m.m. så är det bara ComHem som kan svara på exakt vad som gäller. Man bör vid kontakt med dessa kunna ta reda på om dom korrigerar fakturorna/abonnemangen alternativt om det inte går ger er möjligheten att, som skrivet tidigare, reklamera den digitala tjänsten.
Citera
2019-12-20, 00:10
Medlem
Tja!

Köpt COMHEM trådlöst bredband, fick nu hem SIM-kortet.
Tryckte in det i en ny 4G-router (Zyxel LTE3301-PLUS).

Anslutit datorn som har USB-dongel via WI-FI. Här fungerar allt prima.

Ansluter min Samsung S7. Fungerar mindre bra. Kan ladda det mesta och söka runt på massa olika hemsidor. Öppnar Facebook app, kan scrolla och ladda in nytt material bra. Trycker nu på någons namn, ingenting laddas, står o tuggar i evigheter. Samma när jag försöker söka på Facebook, står bara o tuggar.

Vad kan vara fel? Det är precis som om att jag inte kan skicka data till Facebook.
Går ju till andra sidor. Har ex. sökt runt på Ratsit.se.

Bör jag testa byta DNS?

Citat:
Mode: Router Mode
Status: Up
IP Address: 1x.14x.25x.5x (kryssat lite i IP-adressen)
Primary DNS server: 130.244.127.161,130.244.127.169
Access Technology: LTE
Signal Strength: -67

EDIT, aftonbladet fungerar inte heller, Google fungerar ej.
Expressen.se fungerar.
Hjälp!?

Google.se fungerade en snabbis, nu dött igen, bara på telefon, på datorn går det.
Senast redigerad av Grandturismo 2019-12-20 kl. 00:22.
Citera
2019-12-25, 20:22
Medlem
Fotvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandturismo
Tja!

Köpt COMHEM trådlöst bredband, fick nu hem SIM-kortet.
Tryckte in det i en ny 4G-router (Zyxel LTE3301-PLUS).

Anslutit datorn som har USB-dongel via WI-FI. Här fungerar allt prima.

Ansluter min Samsung S7. Fungerar mindre bra. Kan ladda det mesta och söka runt på massa olika hemsidor. Öppnar Facebook app, kan scrolla och ladda in nytt material bra. Trycker nu på någons namn, ingenting laddas, står o tuggar i evigheter. Samma när jag försöker söka på Facebook, står bara o tuggar.

Vad kan vara fel? Det är precis som om att jag inte kan skicka data till Facebook.
Går ju till andra sidor. Har ex. sökt runt på Ratsit.se.

Bör jag testa byta DNS?

EDIT, aftonbladet fungerar inte heller, Google fungerar ej.
Expressen.se fungerar.
Hjälp!?

Google.se fungerade en snabbis, nu dött igen, bara på telefon, på datorn går det.

Ja, byt DNS.
Citera
2019-12-27, 12:01
Medlem
Analfababetens avatar
Va i helvete! Nu går dom och höjer, smyghöjer ens månadsavgift för Januari månad utan att ens ange varför efter senaste "lustigheterna" med konflikten också?
Någon som vet varför dom gjort detta och nu är det dags att lämna denna TV maffia för nu har jag fått nog av ComHem totalt sett.
Jävla gamar dom är.
Citera
2019-12-27, 14:20
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Va i helvete! Nu går dom och höjer, smyghöjer ens månadsavgift för Januari månad utan att ens ange varför efter senaste "lustigheterna" med konflikten också?
Någon som vet varför dom gjort detta och nu är det dags att lämna denna TV maffia för nu har jag fått nog av ComHem totalt sett.
Jävla gamar dom är.

Haha jasså? I i somras så ökade de mitt bredbandspris en hundralapp "för bättre infrastruktur". 450kr för 100/10.

Sjukt

Fick dock en bra black-friday deal.
Citera
2019-12-29, 10:16
Medlem
jag har comhem 50mbps på wifi men 150 mbps med sladd.... jag undrar bara varför jag har så hög ping i online spel med så snabb internet? runt 70 ping..... !!!!!! är de för jag spelar på amerikanska server eller pga comhem suger?!
Citera
2019-12-29, 14:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
jag har comhem 50mbps på wifi men 150 mbps med sladd.... jag undrar bara varför jag har så hög ping i online spel med så snabb internet? runt 70 ping..... !!!!!! är de för jag spelar på amerikanska server eller pga comhem suger?!
ping ökar med avståndet.
Citera
2019-12-31, 12:15
Medlem
Har någons comhem varit segt på sistånde? senaste månadera har mitt internet gått ner i flera timmar.
Citera
2020-01-01, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Haha jasså? I i somras så ökade de mitt bredbandspris en hundralapp "för bättre infrastruktur". 450kr för 100/10.

Sjukt

Fick dock en bra black-friday deal.

Ring och säg att du vill säga upp varje gång bindningstid en löper ut, har du fiber så bör du kunna få en deal på 249kr/mån i 12mån för 249kr och har du fiberkoax så 199kr/mån i 12mån.
Citera
2020-01-01, 09:29
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Ring och säg att du vill säga upp varje gång bindningstid en löper ut, har du fiber så bör du kunna få en deal på 249kr/mån i 12mån för 249kr och har du fiberkoax så 199kr/mån i 12mån.

Tack för tipset.

Fick som sagt en bra black Friday deal
300/10 för 250kr/mån
Citera
2020-01-01, 22:58
Medlem
TV4 Film har tagits bort i 2020:s kanalista utan att det annonserats på comhems hemsida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in