2019-12-30, 19:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jaja hämta lite fler citat istället för att backa upp det du säger utifrån vad som sägs i rapporten.. Rapporten talar sitt tydliga språk men det gör även msm... Man hade kunnat tro att du försöker belysa hur mycket massmedia ljuger och vrider på sanningen men det är du för dum för att förstå :/
Det är tyvärr du som inte förstår - jag tar inte ställning här, jag visar bara att det finns goda argument för båda sidor..
Citera
2019-12-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är tyvärr du som inte förstår - jag tar inte ställning här, jag visar bara att det finns goda argument för båda sidor..
Jo jag förstår det. Därför jag berättar att från ena hållet får man konkreta saker och från andra hållet får man citat från msm.. Men om du har något från sidan som bara citerar till msm där det väldigt tydligt kopplat till vilket innehåll i rapporten man dragit sina slutsatser ifrån så får du gärna visa det.
Citera
2019-12-30, 19:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo jag förstår det. Därför jag berättar att från ena hållet får man konkreta saker och från andra hållet får man citat från msm.. Men om du har något från sidan som bara citerar till msm där det väldigt tydligt kopplat till vilket innehåll i rapporten man dragit sina slutsatser ifrån så får du gärna visa det.

Det enda "konkreta" du visat på från Q har du själv förklarat att det inte ens är genomfört än..
Sen måste du förstå att det inte är en universell "sanning" att allt är fel eller falskt bara för att det står i msm. Det är inte barnslig att påstå det, det är på en helt ny nivå av naivitet.
Citera
2019-12-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Q #2448:

Jag har argumenterat för att domstolarna måste rensas innan åtalen kan öppnas, vilket är en bit bort ännu. Jag tror också att folket måste väckas innan massarresteringar kan ske för att inte riskera upplopp när hjärntvättade individer känner sig hotade av att deras idoler grips. Jag är övertygad om att det kommer att hända mycket på den sistnämnda fronten fram till valet 2020.

Man kan, om man vill fortsätta hoppas, att Indictments are coming. [2019] är en påminnelse till de skurkar som ännu inte givit upp och spelar med att tiden nu är ute.

Låt säga att man gripit och dömt några skurkar i militärtribunal och att man använder det för att sätta press på övriga skurkar: i så fall är budskapet att kliv ner under 2019 om livet är dig kärt för de som står kvar får ta skulden.

Det är lite uppiggande att en gammal hjälte som Ice-T lyfter fram Q även om det är helt omedvetet eller som del av marknadsföring för något ovidkommande.
Citera
2020-01-01, 07:23
Medlem
2448
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 7 Nov 2018 - 7:10:14 PM
>>3782992
We are at war.
Think logically.
Why was winning the House majority the primary goal for them?
To this point, what chamber is currently directing the DOJ/FBI investigations?
To this point, what chamber do they feel most threatened by?
While the focus was on the House for them (due to above), our underlying focus was adding PRO_POTUS members to the Senate and safely securing a PRO_MAJORITY.
THE SENATE IS WORTH SO MUCH MORE.
THE SENATE CONTROLS JUDGES & CABINET POSITIONS W/O HOUSE APPROVAL.
THE SENATE JUDICIARY COMMITTEE HAS DIRECT OVERSIGHT OVER THE DOJ&FBI [MORE POWER THAN THE HOUSE].
While we had a senate majority on paper, in reality, we never did, nor could we count on bringing investigations to that body until it was safely in our full control.
THE SENATE WAS ALWAYS THE PRIMARY OBJECTIVE.
Moves & countermoves.
We defied history by picking up Senate seats.
Patriots delivered.
Disinfo is necessary.
Enemy at the front door.
Our attempt at reassurance re: last drops re: House >>> Senate backed by POTUS tweet directly thereafter stating the same thing should have put this to bed.
How many coincidences before it's mathematically impossible?
Do you think the current 'shill' attack is organic?
Buckle up.
Q

Tänk om det är Trump och Republikarnerna som är det primära målet.
Dvs Trumps förräderi och Republikanernas korruption?
Disinfo is necessary.
På detta sätt fås de att sänka garden, så att det blir möjligt att komma åt de korrupta.
Sedan så finns de sekundära målen.
Citera
2020-01-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
2448

Tänk om det är Trump och Republikarnerna som är det primära målet.
Dvs Trumps förräderi och Republikanernas korruption?
Disinfo is necessary.
På detta sätt fås de att sänka garden, så att det blir möjligt att komma åt de korrupta.
Sedan så finns de sekundära målen.

Visst finns det republikaner ibland målen. Skurkar har infiltrerat hela amerikanska statsapparaten och rapporterar till andra länder eller till och med privata initiativ. Alla länder med självaktning har agenter som är folkvalda i USA. Det är det som är det oerhörda som ska få amerikanerna att vakna. Det finns Manchurian candidates på alla nivåer.

Det är ju självklart att man försöker infiltrera ett system med så mycket makt och så svagt immunförsvar.

Jag tror dock inte att Trump är en förrädare. Ser inget som tyder på det. Han var den bästa egna kandidaten som rödblodsjänkarna kunde skaka fram.

Det allra svåraste i operationen är hur man röker ut agenter från Israel utan att trigga galopperande anti-semitism i både USA och lokalt.
Citera
2020-01-01, 13:59
Medlem
Jag funderar på om Q kan vara en Mossad operation som utnyttjar sig av Robert Maxwell & Jeffrey Epsteins utpressningsmaterial i form av ljud&bild-inspelningar för att manövrera Donald Trump så länge han anses användningsbar samtidigt som de hotar Donald Trumps rivaler om makten med liknande utpressningsmaterial.

Sedan Jeffrey Epstein blev offentligt "avslöjad" kan Mossad/Benjamin Netanyahu inte diskret styra och ställa därav behovet av en offentlig opinionsmegafon.

Q är under alla omständigheter intresserad av att Donald Trump behåller presidentmakten vilket sammanfaller med Mossad/Benjamin Netanyahus intressen.
Senast redigerad av Utredaren 2020-01-01 kl. 14:04.
Citera
2020-01-01, 20:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo precis du har visat att det finns olika sidor angående det här.

Om du kan plocka fram något konkret som du pratar om i dessa två citat är det välkommet såklart

Dels Horowitz angående den påstådda häxjakten (vilket jag citerar redan tidigare):
Many skeptics of the president’s conspiracy theories, by contrast, have focused instead on Horowitz’s rejection of the president’s “Witch Hunt” narrative—thus downplaying the report’s deeply upsetting findings with respect to the Carter Page Foreign International Surveillance Act (FISA) applications.
https://www.lawfareblog.com/thoughts-horowitz-report-part-i-introduction

Sen kan vi ta några exempel från Horowitz angående frånvaron av politisk bias inom FBI;
We did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation influenced the decisions to open the four individual investigations (iv).
We did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation influenced the FBI’s decision to seek FISA authority on Carter Page (vi).
[W]e also found no documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivations influenced the FBI’s decision to use CHSs [Confidential Human Sources] or UCEs [Undercover employees] to interact with Trump campaign officials in the Crossfire Hurricane investigation (xvii).

https://www.lawfareblog.com/further-thoughts-crossfire-hurricane-report

Och:
The report found that the FBI's investigation had a factual basis and was initiated for an authorized purpose, stating: "We did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation influenced" the agency's decision to open the investigation.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Crossfire_Hurricane_(FBI_investigation)
Citera
2020-01-01, 20:42
Medlem
Citat:
Dels Horowitz angående den påstådda häxjakten (vilket jag citerar redan tidigare):
Many skeptics of the president’s conspiracy theories, by contrast, have focused instead on Horowitz’s rejection of the president’s “Witch Hunt” narrative—thus downplaying the report’s deeply upsetting findings with respect to the Carter Page Foreign International Surveillance Act (FISA) applications.
https://www.lawfareblog.com/thoughts-horowitz-report-part-i-introduction

Sen kan vi ta några exempel från Horowitz angående frånvaron av politisk bias inom FBI;
We did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation influenced the decisions to open the four individual investigations (iv).
We did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation influenced the FBI’s decision to seek FISA authority on Carter Page (vi).
[W]e also found no documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivations influenced the FBI’s decision to use CHSs [Confidential Human Sources] or UCEs [Undercover employees] to interact with Trump campaign officials in the Crossfire Hurricane investigation (xvii).

https://www.lawfareblog.com/further-thoughts-crossfire-hurricane-report

Och:
The report found that the FBI's investigation had a factual basis and was initiated for an authorized purpose, stating: "We did not find documentary or testimonial evidence that political bias or improper motivation influenced" the agency's decision to open the investigation.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Crossfire_Hurricane_(FBI_investigation)

att vi kan citera saker från msm osv vet vi om, var tyvär inte det jag efterfrågade men tack för ett bra försök. Horwitz säger klart och tydligt att ingen som har rört vid rapporten går säker.
Citera
2020-01-01, 20:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
att vi kan citera saker från msm osv vet vi om, var tyvär inte det jag efterfrågade men tack för ett bra försök. Horwitz säger klart och tydligt att ingen som har rört vid rapporten går säker.

Du tycker inte det var ett konkret exempel att Horowitz säger att FBI inte var politiskt motiverade när de inledde utredningen av Trump? Vad är det i sådant fall du vill ha exempel på / vad tror du jag menade när jag skrev att det finns mycket i Horowitz rapport som inte är samstämmigt med Q?
Citera
2020-01-01, 21:02
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Du tycker inte det var ett konkret exempel att Horowitz säger att FBI inte var politiskt motiverade när de inledde utredningen av Trump? Vad är det i sådant fall du vill ha exempel på / vad tror du jag menade när jag skrev att det finns mycket i Horowitz rapport som inte är samstämmigt med Q?

AG Barr gör inte den bedömningen och det är väl det enda relevanta just nu. Det Horowitz fann gjorde att Barr uppgraderade Durham-utredningen till criminal.

Horowitz hade inte ens mandat att ifrågasätta de personer han intervjuade, om det inte vore uppenbara lögner. Han utgick alltså ifrån att alla lämnade korrekta uppgifter. Därför kunde han inte heller göra bedömningen huruvida bristerna (som han ändå fann) var medvetna fel eller bara slarv.
Citera
2020-01-01, 21:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
AG Barr gör inte den bedömningen och det är väl det enda relevanta just nu. Det Horowitz fann gjorde att Barr uppgraderade Durham-utredningen till criminal.

Horowitz hade inte ens mandat att ifrågasätta de personer han intervjuade, om det inte vore uppenbara lögner. Han utgick alltså ifrån att alla lämnade korrekta uppgifter. Därför kunde han inte heller göra bedömningen huruvida bristerna (som han ändå fann) var medvetna fel eller bara slarv.
Det var inte vad vi diskuterade dock..vi diskuterade exempel på slutsatser i Horowitz rapport som inte är i linje med Q (Och motsatsen)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in