2020-01-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Nej inte Sthlm. Minns ej vart då det var ett tag sen jag pratade med folk om detta (hände för flera år sen) men det var inte Stockholm iaf
Bilen i bakgrunden reggad i Malmö
Citera
2020-01-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Maskering kan i bästa fall bli förberedelse till rån, håller inte
är du dum på riktigt? Om dessa negrer kom från skjutningen innebär det att vapnet finns i deras närhet eller på dom , är uppklarat redan, full strike , en neger död och fem negrer i finkan, det var en bra nyårsafton
Citera
2020-01-01, 20:30
Medlem
Citat:
Samma tändsatspartiklar, skämtar du? Vilka partiklardkall man jämföra med och vad säger det?

Vad är det som är oklart? En patron består av hylsa, kula, drivladdning (som är krut) och en tändsats.

Tändsatsen är den lilla del som slagstiftet antänder och som sedan antänder drivladdningen. Just tändsatsen avger restpartiklar som sprutar ut både åt sidan, framåt och bakåt ifrån vapnet sett, vid avfyrning.

Dessa ovan nämnda partiklar går att jämföra och urskilja emot andra partiklar. Dvs patron A har inte exakt samma restpartiklar som patron B.

Vi tar ett exempel; ett mordoffer skjuts med patron A, B och C. Kort efter grips en GM som visar sig ha tändsatspartiklar på sig som matchar just inte bara A utan även B och till och med C. Då ser det inte så ljust ut för den misstänkte.

Är det ytterligare frågor nu på just den delen?
Citera
2020-01-01, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av Skiitidetdu
A*cey blev religiös när han satt inne, lämnade musiken och hela ”gangster” livet.

H*amoudi som är rapparen för 24k är rik sedan innan då hans familj äger företag i hemlandet.

Sen finns nätverket 24k, inte många som egentligen vet vad dom sysslar med men ska ej blandas med 24k musiken.

Har du mer info om H*amoudi? Ett efternamnet eller liknande, lyssnar en del på honom men aldrig kunnat luska ut vem det är.. sorry för OT

har en bekant som hjälpt Yasin släppa musik på en plattform när d startade, trist om han ryker på life... ”hey Rinkeby” måste vara en av dom catchigaste låtarna blir alltid lika glad när jag hör den.
Citera
2020-01-01, 20:33
Medlem
Citat:
Maskering kan i bästa fall bli förberedelse till rån, håller inte

Du bortser helt från andra indicier och tillkommande teknisk bevisning.

Du envisas med att hävda det du gör och du kan ju framhärda i det men det är en enorm förenkling du gör när du bortser ifrån andra faktiska omständigheter.
Senast redigerad av NoF8 2020-01-01 kl. 20:35.
Citera
2020-01-01, 20:34
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Nej inte Sthlm. Minns ej vart då det var ett tag sen jag pratade med folk om detta (

Västerås tyckte jag se några sidor bak.
Citera
2020-01-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruckentelefon
Du skriver att Ozzy nämns i flera mord utredningar, skulle du kunna vara snäll att tala om vilka dessa utredningar är? Han nämns vad jag vet endast i mordförsöket på Maysem Mekawi, och enda anledningen till att han nämns är för att BO berättar att han spelat in musik tillsammans med honom.

Han nämns där och i Akram utredningen, samt är han misstänkt för en klippning i Helsingborg 2019 och skjutning på Maysems bostad 2017 innan alla bröderna blev mördade. Kolla upp dina källor är rätt så säker på mina.

Han nämns i Maysem utredningen som en anledning till allt eskalera som det gjorde. Vi vet A.M och flera andra är mördare men varför ska de ha så respekt för Ozzy att de gör jobb i hans namn.

Ozzy är en av det smartaste människor jag känner, Killens rutiner och försiktighet är inte att skoja med. Har en vän som jobbat åt honom tidigare och har aldrig åkt fast. Vet att Malmö polisen va ständigt på honom utan att få en dom. Idag bor han på Malmös exklusivaste trakt o driftar flera hundra kilo åt gången.

Han har aldrig betet sig som kriminell och just därför vet jag att alla rykten kring honom stämmer. Han ju trots allt lurat hela Sverige med hans musik och fått flera grammis nomineringar.
Citera
2020-01-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
är du dum på riktigt? Om dessa negrer kom från skjutningen innebär det att vapnet finns i deras närhet eller på dom , är uppklarat redan, full strike , en neger död och fem negrer i finkan, det var en bra nyårsafton
Utan vapen klarar dom sig
Citera
2020-01-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Bilen i bakgrunden reggad i Malmö
På vem bilmålvakt?
Citera
2020-01-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du bortser helt från andra indicier och tillkommande teknisk bevisning.

Du envisas med att hävda det du gör och du kan ju framhärda i det men det är en enorm förenkling du gör när du bortser ifrån andra faktiska omständigheter.
Vilka då?
Citera
2020-01-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Allting talar för att de är yasin som är en av de misstänkta, det betyder inte att han skjutit absolut inte men någon inblandning har han.
Man skjuter alltså sin såkallade shottaz vän Poydem, som både ayye och yasin visat för världen de senaste veckorna att dom fortfarande är shottaz bröder.
Någonting har gått snett, antingen har poydem golat yasin när dom torskade för vapen brottet i Råcksta då poy bara fick 1 år och 4 mån. Yasin fick 2 år och någon månad. Någon sålde ut fayye och Gucci i cph, den ända som hoppat från dp till shottaz är poy. Poy satt under tiden det hände i cph, och han var då inte med i bilen så det kan ni släppa, därimot har jag sett i tidigare trådar att de var en lång man som satt i baksätet i cph och att det kan ha varit en kille på instagram som heter "hoodz163" har bara läst detta i cph tråden någon som skrev att det kanske var han.
Någon måste sålt ut dom, dvs kanske poy?
Sen yasin kommit ut har dom vetat att de är poy och inte visat de för poy och lurat honom att de är bröder och allt som vanligt men enbart fasad och nu är poy dödskjuten av sina shottaz grabbar.
Lyssnar man på yasins PT1 låt så stämmer detta fullt ut på mordet som nu kom. Och att de sker på samma datum som när poy och yasin sköt karrar i garaget 2017-12-31 måste ligga något i att poy svikit shottaz. Liten sammanfattning bara och gissningar.

PT1 låt?
Citera
2020-01-01, 20:51
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Minns inte hur gammal han var men under 18 blir det oftast ungdomsvård och även så att några som är 18 har fått det.

Det är inte 2/3 på ungdomsvård, det är tiden som anges som gäller.

Jo jag håller med dig om att det blir löjligt med tiderna. Dock måste de ju ha sina fjantkåkar kvar för småungar skulle ju bli förintade på en vanlig vuxenkåk. Samtliga skulle åtminstone springa och bli golbögar efter att de blivit uppfostrade på en riktig anstalt.

Visst dom skulle nog bli förstörda av att sitta på typ saltvik eller nått så dom kan få behålla sina ungdomsgårdar men ge dom ett riktiga straff

Det är ju ett hån mot offrets föräldrar, nån av hans brorsor kommer ju knäppa den där shacki tex om dom inte ens känner att han fått ett riktigt straff.

15år gammal och mord 10 år
16 och mord 11
17 och mord 12

Eller nått sånt, dom har fortf goda möjligheter att styra upp sina liv när dom kommer ut, vissa gnäller ju alltid på att straffet ska vara rehabilitering. En nymuckad 25åring klarar det
Senast redigerad av shponglad 2020-01-01 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in