2020-01-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Jo, det förstår jag. Men är det inte sorgligt om hans liv tagit den vändningen någon månad efter att han kom ut. Jag känner honom inte - därför hänvisar jag till en intervju vilket kan verka löjligt. Men han talade i alla fall om att han sitter med killar som suttit inne lika länge som han levt. Som inte fått se sina barn växa upp etc. Han pratade om att han tidigare inte vågat räkna med att kunna leva på musiken (tillräckligt för att överge andra mer riskabla inkomstkällor) men att han nu, med den utveckling som varit inom svensk rap såg mer positivt på möjligheterna. Att han var motiverad och jobbade för fullt på att skriva låtar.

Ur det perspektivet känns det väldigt sorgligt OM det tog denna vändning efter bara någon månad i frihet. Tycker inte du?
Men som sagt, vi vet inte än hur det går.

jag tror att intervjun du tänker på är med jaffar byn, inte yasin
Citera
2020-01-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Nopp han menar Yasin
Citera
2020-01-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Fett roligt med svenskar som är gröna av avund när rappare gör mer pengar än deras favvoartist i Sverige.

Yasin har släppt nya låtar som streamat över 10M sen han kom ut, vilket ungefär motsvarar 500k SEK in i hans ficka. Han har varit ute en månad...

Hans album hade sex låtar, varav tre stycken av de toppade Top 50 Sweden listan redan första dagen (juldagen) på Spotify och resterande tre hittades i topp tio.

Med andra ord så kan han utan tvekan leva life i Dubai om han skulle fortsätta göra musik därifrån.

Rapparna från orten är ofta osignade och äter därför hela kakan till skillnad från signade artister. Kanske gör ont att höra för vissa men 2019 var hiphop/rap den överlägset största musikgenren i Sverige
Det gör hans beslut att delta i den här typen av mord ännu mer intelligensbefriat. Hans karriär kommer inte direkt blomstra när han kommer ut om 20+ år som 40plussare (om han nu blir dömd).
Citera
2020-01-01, 13:58
Medlem
Citat:

Y4sin Byn – "Dom kallar mig monster"

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=2680
Citera
2020-01-01, 13:58
Medlem
Citat:
Y4sin Byn – "Dom kallar mig monster"

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=2680

msisade att du skrev p3 soul, sorry
Citera
2020-01-01, 14:02
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jo, det förstår jag.Jag känner honom inte - därför hänvisar jag till en intervju (P3 Soul) vilket kan verka löjligt. Men han talade i alla fall om att han sitter med killar som suttit inne lika länge som han levt. Som inte fått se sina barn växa upp etc, och det perspektiv det gett honom.
Han pratade om att han tidigare inte vågat räkna med att kunna leva på musiken (tillräckligt för att överge andra mer riskabla inkomstkällor) men att han nu, med den utveckling som varit inom svensk rap såg mer positivt på möjligheterna. Att han var motiverad och jobbade för fullt på att skriva låtar.
Ur det perspektivet känns det väldigt sorgligt OM det tog denna vändning efter bara någon månad i frihet. Tycker inte du?
Men som sagt, vi vet inte än hur det går.

Alex ceesay sa samma sak i princip när han gjorde intervju från Kumla...

Vi vet hur det gick för han
Citera
2020-01-01, 14:09
Medlem
Är det någon som känner till vilka mer som är frihetsberövade? Tycks ju ändå vara en del som är engagerade ikring dessa personer.

Med tanke på att BO och MGM tycks vara tidigare vänner enligt media så kan man tänka sig att det är ganska stelt på minneslunden för BO.
Senast redigerad av NoF8 2020-01-01 kl. 14:14.
Citera
2020-01-01, 14:19
Medlem
rrpipers avatar
Finns det nån summering vem BO och misstänkta GM är för oss som inte kan läsa allt?
Citera
2020-01-01, 14:22
Medlem
soldier-blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Finns det nån summering vem BO och misstänkta GM är för oss som inte kan läsa allt?

Håller med.
Det borde finnas en funktion där man lägger summering i första inlägget som moderator fyller på med fakta. Man vill inte läsa en roman för att ta reda på några små saker.
Citera
2020-01-01, 14:23
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Självklart är 9mm inte dålig. Det är nästan den enda kalibern för pistoler i Sverige förutom 22 LR. Det är svårt köpa 38S och 357 Magnum.
40 och 45 har jag inte sett.
Är jägare och brukar surfa runt kolla priser på ammo.

9mm klarar inte att penetrera kroppsskydd bra för det är en stor kula med låg hastighet.
Därför finns till exempel mp7.

Om det är något liknande m/39b slår 9mm igenom bättre men går rakt igenom kroppen.

Antar att kriminella har allt möjligt skit från Balkan med ammunition som var dålig redan på 70-talet när den producerades? Automatvapnen scorpio och varianter av kalasnikov-gevär - börjar kriminella tycka det är lite otäckt ha sådana? Straffen har blivit hårdare.

Som referens, Ronald Reagan sköts med kaliber 22 från pistol. Robert Kennedy mördades med kaliber 22.

Vet vi vad den mördade sköts med för vapen, har polisen hittat vapnet?
Menar du på svarta marknaden? Det är inga som helst problem att köpa 38spl, 357mag osv osv i Sverige.
Däremot antar jag 9mm är överlägset lättast få tag på för kriminella
Citera
2020-01-01, 14:25
Medlem
Citat:
(FB) Man född -99 ihjälskjuten i bil, Hjulstavägen Rinkeby Sthlm 31/12 -19
Citera
2020-01-01, 14:27
Medlem
Citat:
Tänkte sammanfatta det vi vet med säkerhet för att folk skriver en massa skit.

Vinc*nt Tchakout* Mbink*u (*=e), även kallad Poy(o?), blev skjuten i huvudet när han satt i en Ford Monteo som befann sig på en grusparkering i Rinkeby. Strax efter dådet greps två maskerade gärningsmän som båda bar skyddsvästar, och kort därefter stoppades och anhölls tre män som färdades i en bil.

Enligt Expressen är två män anhållna på sannolika skäl misstänkta för mord (den högre misstankegraden) och de övriga tre är skäligen misstänka. Gissningsvis är de två män som greps maskerade sannolikt misstänkta medan de som färdades i bilen endast skäligen misstänkta.

Y*sin Abdull*hi M*h*moud (*=a) är en känd rappare vars artistnamn är Yasi* By* (*=n), han är 21 år gammal och straffades för grovt vapenbrott förra året i samma brottsmål som Poy. Ladda ned länk 2 i följande inlägg för ytterligare information om domen mot Poy och Yasin: (FB) Ytterligare gängmedlem gripen i Rinkeby 2018-04-09

Yasin och Poy var nära vänner, och båda tillhörde den inre kärnan i Rinkebygänget Shottaz, som sedan några år är i konflikt med ett rivaliserande Rinkebygäng vid namn Dödspatrullen. Varför Yasin är anhållen och hans delaktighet i mordet är i dagsläget oklart. Det är alltså oklart om Yasin är en av de som är sannolikt eller skäligen misstänkt.

Länk till artikeln i Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/off...samma-natverk/

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av soldier-blue
Håller med.
Det borde finnas en funktion där man lägger summering i första inlägget som moderator fyller på med fakta. Man vill inte läsa en roman för att ta reda på några små saker.

Jag citerade en utmärkt sammanfattning som Trolldatan gjort hittills. Sammanfattar det som framkommit än så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in