2019-12-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ny full omgång i SBL väntar ikväll. Vilken fajt riktar ni blicken mot?
Djurgården har chansen att kapa avståndet upp till kval och måste nog ta den i afton. Ska Jämtland fortsätta att förlora? Kan Umeå skrälla i derbyt?
Köping - Luleå var toppmatchen förra omgången som fick min blick. Denna gång är det toppmöte mellan Borås och Södertälje så den kollar man på. Hoppas på Tälje vinst annars är man borta från topp3 skulle jag nog säga då både Luleå och Köping bör vinna sina matcher ikväll.
Citera
2019-12-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Tänker inte outa vem jag är men jag har rätt bra insyn efter att varit inblandad i basketen i stan i över 30 år.

Hehe. Är väl ingen som frågat vem du är heller utan det är ju bara du som pratat om att 'outa' någon.

För övrigt så känner jag en av tränarna i klubben så har nog bättre koll än dig.
Citera
2019-12-30, 17:41
Medlem
Nu tycker jag att vi drar streck i debatten kring golvet i Köpings nya sporthall. Tiden får utvisa underlaget när det väl är dags att lägga golv.
Citera
2019-12-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Hehe. Är väl ingen som frågat vem du är heller utan det är ju bara du som pratat om att 'outa' någon.

För övrigt så känner jag en av tränarna i klubben så har nog bättre koll än dig.
Du känner en? Oj, det var imponerande! Känner typ alla, både tränare och övriga.
Citera
2019-12-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag vet att ni är Köpingsupporters och ni får säkert rätt. Men man får väl hoppas och tippa skräll.

Absolut, hoppas får du. Det blir säkert en jämn match. Ska bli kul att se arenan, har aldrig varit där.
Citera
2019-12-30, 19:02
Medlem
zebra121s avatar
Återigen : Oerhört inspirerande och roligt att se den ökade aktiviteten här i baskettråden. Fortsätt så!
Citera
2019-12-30, 19:24
Medlem
Beaver14s avatar
Ty Sabin drar i 17 poäng i Q1 mot Jämtland. Som väntat inte mycket försvar från nåt av lagen..
Citera
2019-12-30, 19:52
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ty Sabin drar i 17 poäng i Q1 mot Jämtland. Som väntat inte mycket försvar från nåt av lagen..

Jämtland Basket har en fin ledning mot Wetterbygden. Borås likaså mot Södertälje.

Luleå krossade som väntat Umeå.
Citera
2019-12-30, 20:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Köping - Dolphins och Borås - Södertälje är mest intressanta tycker jag.

Att Djurgården skulle komma upp till kvalplats känns uteslutet, de kommer börja tappa spelare så lika bra att de fortsätter förlora så blir det minst krångel i tabellen om de inte lyckas överleva ekonomiskt tills grundserien är slut.

Djurgården visar ju onekligen mer tåga i laget nu än förut. Torsk i förlängning mot serieledaren i förra omgången medan man ikväll har bra läge nere i Nässjö. DIF verkar på G.
Citera
2019-12-30, 20:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jämtland Basket har en fin ledning mot Wetterbygden. Borås likaså mot Södertälje.

Luleå krossade som väntat Umeå.

Min rädsla på förhand besannades i första halvlek. WB spelar ingen försvar alls och har dessutom ingen framgång offensivt.
Citera
2019-12-30, 20:29
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Min rädsla på förhand besannades i första halvlek. WB spelar ingen försvar alls och har dessutom ingen framgång offensivt.

Semple är ett monster i Jämtland. Haney dunkar i viktiga poäng från distans, det gör skillnad för Jämtland.
Citera
2019-12-30, 20:53
Medlem
Citat:
Du känner en? Oj, det var imponerande! Känner typ alla, både tränare och övriga.

Du är ju duktig på att vara spydig måste jag erkänna. Hoppas du är lite mognare i riktiga livet så att ingen du 'känner' i klubben behöver skämmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in