2019-12-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Som sagt, du påstår massa saker som är falska. T ex att ingen diskussion pågår vilket är totalt felaktigt. Stod t o m i tidningen alldeles nyligen att det ska vara ett möte angående golvet eftersom kommunen känner press från basketen.

Och absolut ingen från basketen har sagt att de nöjer sig med att vara kvar i KB-hallen om laget är kvar i ligan när den nya hallen är klar. Om tidningen har fått för sig det så har de gravt missuppfattat något eller så hittar det på.

Lustigt att du hänvisar till något som stod att läsa i tidningen när du påstår att dom tydligen inte vet något om saken. Vilket datum stod det i Tidningen om att det skulle vara ett möta ang golvet i den nya hallen ?
Senast redigerad av kirespappapa 2019-12-29 kl. 21:29.
Citera
2019-12-30, 07:23
Medlem
zebra121s avatar
Ny full omgång i SBL väntar ikväll. Vilken fajt riktar ni blicken mot?
Djurgården har chansen att kapa avståndet upp till kval och måste nog ta den i afton. Ska Jämtland fortsätta att förlora? Kan Umeå skrälla i derbyt?
Citera
2019-12-30, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Och varför skulle du veta något om det? Du svamlar väl som alla andra besserwissrar som låtsas att de vet mer än tidningen/radion.

Tänker inte outa vem jag är men jag har rätt bra insyn efter att varit inblandad i basketen i stan i över 30 år.
Senast redigerad av RacingSnail 2019-12-30 kl. 08:13.
Citera
2019-12-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Lustigt att du hänvisar till något som stod att läsa i tidningen när du påstår att dom tydligen inte vet något om saken. Vilket datum stod det i Tidningen om att det skulle vara ett möta ang golvet i den nya hallen ?
Tänker inte outa vem jag är men jag vet att jag har mer insyn i föreningen än vad du har eftersom det inte är svårt att räkna ut vem du är. Tänker inte outa dig heller eftersom det bryter mot Flashbacks regler.

Du ser ingen skillnad på att någon i en artikel säger vad den ”tycker” och på att försöka referera till vad någon annan ska ha sagt helt utan citat?
Senast redigerad av RacingSnail 2019-12-30 kl. 08:18.
Citera
2019-12-30, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Djurgården har chansen att kapa avståndet upp till kval och måste nog ta den i afton. Ska Jämtland fortsätta att förlora? Kan Umeå skrälla i derbyt?
Köping - Dolphins och Borås - Södertälje är mest intressanta tycker jag.

Att Djurgården skulle komma upp till kvalplats känns uteslutet, de kommer börja tappa spelare så lika bra att de fortsätter förlora så blir det minst krångel i tabellen om de inte lyckas överleva ekonomiskt tills grundserien är slut.
Citera
2019-12-30, 10:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

Eftersom jag supportar WB är det givet vad jag riktar blicken mot. Är dock rädd att det kan bli en käftsmäll ikväll. WB:s försvar är ju inte lysande och om Jämtland får ytor så kan de producera offensivt. Allt hänger på om WB också kan producera offensivt som de gör bra. Kommer bli en poängrik match.

I övrigt tror jag på idel hemmasegrar vilket betyder att Norrköping skräller mot Köping.
Citera
2019-12-30, 10:58
Medlem
Citat:
Tänker inte outa vem jag är men jag vet att jag har mer insyn i föreningen än vad du har eftersom det inte är svårt att räkna ut vem du är. Tänker inte outa dig heller eftersom det bryter mot Flashbacks regler.

Du ser ingen skillnad på att någon i en artikel säger vad den ”tycker” och på att försöka referera till vad någon annan ska ha sagt helt utan citat?

Jag undrar fortfarande vilket datum det stod i tidningen om att det skulle vara ett möte ang sporthallen och golvet.
Senast redigerad av kirespappapa 2019-12-30 kl. 11:16.
Citera
2019-12-30, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Eftersom jag supportar WB är det givet vad jag riktar blicken mot. Är dock rädd att det kan bli en käftsmäll ikväll. WB:s försvar är ju inte lysande och om Jämtland får ytor så kan de producera offensivt. Allt hänger på om WB också kan producera offensivt som de gör bra. Kommer bli en poängrik match.

I övrigt tror jag på idel hemmasegrar vilket betyder att Norrköping skräller mot Köping.

Om Köping spelar lika bra som dom gjorde senast mot Luleå så måste Dolphins vara väldigt bra i kväll om dom ska vinna. Det kommer en busslast med Köpingssupportrar till matchen så förhoppningsvis blir det lite stämning.
Citera
2019-12-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Om Köping får till samma försvar som mot Luleå kommer Dolphins få kämpa för att komma över 50p. Om Köping dessutom skjuter bättre än 6/29 från 3 så blir det ingen lätt dag för Dolphins.
Citera
2019-12-30, 14:55
Medlem
Citat:
Jag undrar fortfarande vilket datum det stod i tidningen om att det skulle vara ett möte ang sporthallen och golvet.

” Hur blir det med sporthallsgolvet?

– Än så länge gäller plastgolv för att hallen ska passa för så många aktiviteter som möjligt, säger Alf Kruse och tillägger att han känner till att politikerna sätts under press av basketen för att det ska bli ett trägolv.

– Vi ska ha ett möte om det där inom kort, men just nu är det plastgolv som gäller.”

Alltså ett rent citat, inte något som tidningen fått för sig att någon representant från klubben har sagt. För _ingen_ har sagt att klubben _inte_ vill in i den nya hallen (om klubben är kvar på en nivå som motiverar det, skulle de spela i div 2 eller liknande så är det självklart en annan sak)

https://www.bblat.se/artikel/bildextra-bassangerna-provfylls-i-nya-badhuset-men-mycket-arbete-kvarstar

Rent faktafel att plastgolv passar så många aktiviteter som möjligt. Trägolv utestänger ingen. Plastgolv utestänger basket i Superettan och SBL och dans (för bra fäste) och kanske något mer.

Handboll utestänger de flesta andra oavsett golv pga klistret.
Senast redigerad av RacingSnail 2019-12-30 kl. 15:01.
Citera
2019-12-30, 15:10
Medlem
Citat:
” Hur blir det med sporthallsgolvet?

– Än så länge gäller plastgolv för att hallen ska passa för så många aktiviteter som möjligt, säger Alf Kruse och tillägger att han känner till att politikerna sätts under press av basketen för att det ska bli ett trägolv.

– Vi ska ha ett möte om det där inom kort, men just nu är det plastgolv som gäller.”

Alltså ett rent citat, inte något som tidningen fått för sig att någon representant från klubben har sagt. För _ingen_ har sagt att klubben _inte_ vill in i den nya hallen (om klubben är kvar på en nivå som motiverar det, skulle de spela i div 2 eller liknande så är det självklart en annan sak)

https://www.bblat.se/artikel/bildextra-bassangerna-provfylls-i-nya-badhuset-men-mycket-arbete-kvarstar

Rent faktafel att plastgolv passar så många aktiviteter som möjligt. Trägolv utestänger ingen. Plastgolv utestänger basket i Superettan och SBL och dans (för bra fäste) och kanske något mer.

Handboll utestänger de flesta andra oavsett golv pga klistret.

Jamen då vet vi. Det är "status quo" i golvfrågan. Jag aldrig påstått att klubben har sagt det eller det, bara hänvisat till Bbl, och det som står att läsa är i princip det som sagts tidigare. Jag tycker att det är självklart att basketen ska spela i den nya hallen, det har jag tyckt hela tiden.
Citera
2019-12-30, 16:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Om Köping spelar lika bra som dom gjorde senast mot Luleå så måste Dolphins vara väldigt bra i kväll om dom ska vinna. Det kommer en busslast med Köpingssupportrar till matchen så förhoppningsvis blir det lite stämning.

Citat:
Om Köping får till samma försvar som mot Luleå kommer Dolphins få kämpa för att komma över 50p. Om Köping dessutom skjuter bättre än 6/29 från 3 så blir det ingen lätt dag för Dolphins.

Jag vet att ni är Köpingsupporters och ni får säkert rätt. Men man får väl hoppas och tippa skräll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in