2019-12-30, 16:33
Avslutad
Nöjde mig med att köpa en Monster Mix tårta på 30 skott i år. Gott nytt år på er alla!
Senast redigerad av Skrattgrabben 2019-12-30 kl. 16:38.
Citera
2019-12-30, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Årets inköp på bild. Inhandlat på Knallhatten, Bonnen och Linders black friday. Bild kommer när jag fått klurat ut hur det skall skjutas.
https://imgur.com/gallery/Tuwt3zL

Ser mycket trevligt ut, knallhatten haha vilket sött namn - vart ligger det? Önskar dig ett fint nyår!
Senast redigerad av Skrattgrabben 2019-12-30 kl. 16:38.
Citera
2019-12-30, 17:10
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Nöjde mig med att köpa en Monster Mix tårta på 30 skott i år. Gott nytt år på er alla!

Den är faktiskt jäkligt vass, med tanke på kalibern på rören.

Citat:
Ser mycket trevligt ut, knallhatten haha vilket sött namn - vart ligger det? Önskar dig ett fint nyår!

Knallhatten ligger utanför Örkelljunga, Nordanå har jag för mig att det heter. Har bra priser på Svea bla, sålde Monster Mix för 120kr
Citera
2019-12-30, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Den är faktiskt jäkligt vass, med tanke på kalibern på rören.

Jag hade för mig att det var en fontän? Tror den är på 5 skott/fontäner totalt.
Citera
2019-12-30, 17:37
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Den nya versionen på Shark måste ju vara en av det mest prisvärda tårtorna på marknaden för under 250:- ?

Såg den live och var riktigt imponerad!

Sjukt snyggt med det där som kommer efteråt. Den blå färgen på provskjutningen var dock väldigt tam, men dom andra var väldigt fina

Tycker dock Nitro är en förbaskat prisvärd tårta. Vill man ha bra 30mm kan man lägga på 25kr och få en Fresh med

Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Finns en liten risk att ett skott smäller i tårtan och att den välter eller separerar. Har man en gång varit med om det sätter man alltid en pinne i backen eller liknande och drar några varv tejp om.

Viktig att pinnen är i metall, annars finns en risk att den knäcks av trycket

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Årets inköp på bild. Inhandlat på Knallhatten, Bonnen och Linders black friday. Bild kommer när jag fått klurat ut hur det skall skjutas.
https://imgur.com/gallery/Tuwt3zL

Fin samling. Dubbla Sydney samtidigt blir fetast så kör det sist. Så kör ökad kaliber, sen slänger du in en fin lågkaliber och avsluta med 2x Sydney

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Knallhatten ligger utanför Örkelljunga, Nordanå har jag för mig att det heter. Har bra priser på Svea bla, sålde Monster Mix för 120kr

Massa bra priser på Svea och annat där. 350 för Extreme Bang tex

Citat:
Jag hade för mig att det var en fontän? Tror den är på 5 skott/fontäner totalt.

Du tänker på San Francisco Har själv köpt mig en. Monster Mix har du här: https://www.youtube.com/watch?v=bY6rnxHlJYU
Citera
2019-12-30, 17:46
Medlem
Leipzigs avatar
Brukade köpa de fetaste raketerna som fanns förut och brukade handla för sisådär 2000 spänn.
Idag skulle jag i dessa förbudstider försöka mig på att köpa vad som fanns att tillgå.
Kändes bara tråkigt och värdelöst allting, ingen känsla och design i de där fula lådorna.
Köpte två paket "king of thunder" för att ha något att tända på vid tolvslaget, kostade 56 spänn så jag lägger resten av fyrverkeribudgeten på extra hummer och champagne istället.

Det sjukaste är ju att det var fyrverkerigrossisterna själva som ville ha förbudet.
Citera
2019-12-30, 17:49
Medlem
Vilka 50mm airbombs har bäst tryck i smällen? Sveas 50mm, Extreme Fireworks Salute eller Hanssons Black Demon?
Citera
2019-12-30, 17:57
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig

Det sjukaste är ju att det var fyrverkerigrossisterna själva som ville ha förbudet.

Ibland måste man offra något för att få behålla resten.
Citera
2019-12-30, 17:58
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Vilka 50mm airbombs har bäst tryck i smällen? Sveas 50mm, Extreme Fireworks Salute eller Hanssons Black Demon?

Jag har provat tre olika. Sveas, sen tror jag det var festival (någon som hette stjärnbomb). Sedan har jag provat vulcans. Tycker Sveas är klart bäst av de jag provat. Men de är också väldigt dyra.
Senast redigerad av mahutma_homo 2019-12-30 kl. 18:02.
Citera
2019-12-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Viktig att pinnen är i metall, annars finns en risk att den knäcks av trycket

Jag var allt lite otydlig, grejerna ska helt klart förankras väl. Men från 5cm pinne i starkare trä går bra.

Onödigt att förvandla sin egna skjutning till Möllevångstorget
Citera
2019-12-30, 18:13
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Leipzig

Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Ibland måste man offra något för att få behålla resten.

Fan vad gött om man hade offrat alla de som förstör för oss andra istället.

Men det vill inte makthavarna
Citera
2019-12-30, 18:26
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Fan vad gött om man hade offrat alla de som förstör för oss andra istället.

Men det vill inte makthavarna

Mja, får kanske hoppas på att dom höjer åldersgränsen till 20 eller inför nån form av lättare licens för Kat F2, F3.

Trist om ett totalförbud kommer bara för att de köttätande "djurvännerna" skriker högst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in