2019-12-30, 11:32
Medlem
DragforADHDs avatar
svea är fett dyr.. har bara dom i närheten där jag bor..
fick bli 8 pack monster airbomb 8 pack. sen 1 pack med crackling balls. bättre så fick lite mer knall för pengarna. vill man ha medel stor tårta så ligger de på 399:- tycker det är ganska dyrt för en tårta.
sen vill jag inte ha gold bar eller monster mix tårtan.
Citera
2019-12-30, 12:01
Medlem
Någon som har koll på om Svea säljer Turbo Knall löst i år? Eller går den endast att få tag på i deras satser?
Citera
2019-12-30, 12:11
Medlem
RostigHyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marakas
Någon som har koll på om Svea säljer Turbo Knall löst i år? Eller går den endast att få tag på i deras satser?
Ja, det går hos vissa återförsäljare men var bor du?
Citera
2019-12-30, 12:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marakas

Jadå, dra till en Svea Store så finns den om du har tur. Kostar runt en hundring

180g krut. Ett bra köp
Citera
2019-12-30, 12:46
Medlem
Tänkte köra Supernova Xtreme, Trophy, Golden dragon, High explosive. Kör med eltändning på dessa så jag kan stå en bit ifrån.

Trophy går ju delvis i vinkel - behöver man väldigt mycket utrymme för den? Kan man ha tårtorna lösa på grus (fotbollsplan) eller bör man förankra/säkra upp på ngt sätt? Vad ska man tänka för säkerhetsavstånd är lämpligt för denna setup?
Citera
2019-12-30, 12:50
Medlem
Pilsnerologs avatar
Den nya versionen på Shark måste ju vara en av det mest prisvärda tårtorna på marknaden för under 250:- ?

Såg den live och var riktigt imponerad!
Citera
2019-12-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Den nya versionen på Shark måste ju vara en av det mest prisvärda tårtorna på marknaden för under 250:- ?

Såg den live och var riktigt imponerad!

Håller med...ser riktigt fin ut. Den blir det ett köp av nästa år. Synd att provskjutningsfilmerna kom upp så sent. Borde vara uppladdade senast kvällen innan försäljningen startar.
Citera
2019-12-30, 13:00
Medlem
Vädret i malmö ser mycket lovande ut. Även stockholm . hoppas på minimal vind nu är det inte långt kvar grabbar.....

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/ortsprognoser/q/Stockholm/2673730#tab=0,chart=1

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/ortsprognoser/q/Malm%C3%B6/2692969#tab=0,chart=1
Citera
2019-12-30, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Hallå Pyronördar

Jockey2 is back. Efter ett väldigt jobbigt år.

Har läst igenom cirka 70 sidor så man hänger med i årets snack.

Ser att flera undrat om Royal Party ( Fyrverkeriimport )

Pelle som äger företaget har tagit in en del tårtor i år och som jag fattade det så skulle det komma in ett rejält sortiment till nästa Nyår.

Gör en lista här på det jag har skaffat hittills. Sen har jag en hel del Tårtor och Shells liggande sen innan.

Svea.

1X Big Bertha.

3X Dark Twin.

2X Zeus.

2X Balder.

1X Displaycake 150X45. F4

GFF

1X 100X30 Willow Peony Strobe. Vinkel Tårta. F4

1X 100X30 Titanium Salut. 15 Sekunder. F4

Final.

4X 5" + 1X 6" Blue Peony with Red Palmtree pistil.

Sen vid någon sjö någonstans någon 7" och 8"

Vad tror ni om det? Saknas det något? Förslag?

Nu ska vi alla smälla oss in i 2020 Ordentligt
Kul med Royal Party! Har aldrig haft tillgång till dem förut men är ju alltid kul när det kommer in fler företag på marknaden.
Du slår på stort som vanligt ser jag! Blir de och köra alla Dark Twin samtidigt? Hoppas vi kan vänta oss någon video möjligtvis
Citera
2019-12-30, 14:26
Medlem
Så då har jag varit iväg till handlarna idag igen och köpt lite till nu ser årets inköp ut som nedan:

8 Pkt/16 st Linders Supershock (inte haft dessa tidigare så tänkte prova)
2 Extreme Fireworks Be Happy
3 Pkt/9 st Extreme fireworks Salute
2 st Linders Thunder Bomb
1 Pkt/4st Linders Skybomb 30

Inga stora inköp direkt men det får räcka för i år
Senast redigerad av RA_86 2019-12-30 kl. 15:02.
Citera
2019-12-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Tänkte köra Supernova Xtreme, Trophy, Golden dragon, High explosive. Kör med eltändning på dessa så jag kan stå en bit ifrån.

Trophy går ju delvis i vinkel - behöver man väldigt mycket utrymme för den? Kan man ha tårtorna lösa på grus (fotbollsplan) eller bör man förankra/säkra upp på ngt sätt? Vad ska man tänka för säkerhetsavstånd är lämpligt för denna setup?

Finns en liten risk att ett skott smäller i tårtan och att den välter eller separerar. Har man en gång varit med om det sätter man alltid en pinne i backen eller liknande och drar några varv tejp om.
Citera
2019-12-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Då var dagens runda avklarad. Knallhatten hade inga pondus kvar. Så det blev några inköp där och sedan vidare till bonnen.

Mina köp på knallhatten: gold festival (Svea) shockwave (senaste versionen) . Några bombrör (extreme) och lite småplock. Fick nån liten tårta och ett smatterband på köpet.

I billesholm: tornado (får vi se om de är fantastiska i jämfört med ultimate explosive)
Tuppen Jönsson. Två fontäner från Vulcan. Två Wispering skyes. Fem shellbomb 50mm. En The Kraken (årets kaos/gröt-tårta). Supernova sortiment.

Kompisen köpte Turbo v. The Kraken. Imola. Golden festival. Shockwave.

Tror det va allt. Bild kommer senare. Bra att handla idag. Helt själva hos knallhatten och nästan inget folk hos bonnen.

Nu skall det hämtas ut ett par Sydney med så är det klart för nyår. Hoppas jag.....

Årets inköp på bild. Inhandlat på Knallhatten, Bonnen och Linders black friday. Bild kommer när jag fått klurat ut hur det skall skjutas.
https://imgur.com/gallery/Tuwt3zL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in