Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-30, 01:10
  #24829
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
Varför pratar du med läkare om näringslära, är du efterbliven? Ja det är du för du vet inte vad du snackar om men låtsas som du gör det för du har pratat med en lääääkare.

Det finns jättemånga som lever hälsosamt som veganer ja faktiskt hälsosammast av alla, men det kräver såklart att man orkar söka på lite andra ställen än hos "en läkare eller i tidningen.

Klart man kan leva hälsosamt som vegan. Precis som man kan leva hälsosamt som köttätare.
2019-12-30, 01:34
  #24830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför är Greta T så liten? Hon är mycket mindre än andra i hennes ålder. Hennes morsa är ju inte dirket liten. Farsan, den offciella har jag inte sett, men rent statistiskt så borde han ju vara av medellängd, dom flesta är ju det.
Det är inte så att jäntan är ett resultat av en utomäktenskaplig affär med t.ex. någon dvärg från t.ex. en kringresande cirkus? Morsan är ju operasångerska och kan ha träffat på någon sådan liten filur på någon kulturfestival eller nåt?
Det är det bästa förklaringen jag har kommit på, men det behöver inte ju inte vara 100% korrekt. Någon som har sett den officella farsan? Är han i Ulf Klisterssons storlek eller (om möjligt) ännu mindre?


Väldigt många tror att hon har det här :

https://www.google.com/imgres?imgurl...ce=sh%2Fx%2Fim

Och även jag tror det.

Så ni alla vet, såhär gör man för att bli kändis.
Man är ett barn.
Är tjej.
Man har någon diagnos, helst homo.
Har en känd morsa, som förövrigt ser ut som en jävla man, youtuba hennes namn och lägg till orden is a man.
Och man ska prata om något som ligger rätt i tiden.
Vara PK.
Hata Trump.
Se lite lattjo ut för att man ska tycka lite synd om henne och därmed följa henne.

Indoktrinera barnet i väldigt tidig ålder, så har man en kassako när barnet kommit upp i åldern lite.
2019-12-30, 01:39
  #24831
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Väldigt många tror att hon har det här :

https://www.google.com/imgres?imgurl...ce=sh%2Fx%2Fim

Och även jag tror det.

Så ni alla vet, såhär gör man för att bli kändis.
Man är ett barn.
Är tjej.
Man har någon diagnos, helst homo.
Har en känd morsa, som förövrigt ser ut som en jävla man, youtuba hennes namn och lägg till orden is a man.
Och man ska prata om något som ligger rätt i tiden.
Vara PK.
Hata Trump.
Se lite lattjo ut för att man ska tycka lite synd om henne och därmed följa henne.

Indoktrinera barnet i väldigt tidig ålder, så har man en kassako när barnet kommit upp i åldern lite.

Greta har stort huvud, är inte kortväxt och inte lågbegåvad, så FAS tror jag inte på.
2019-12-30, 01:47
  #24832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Greta har stort huvud, är inte kortväxt och inte lågbegåvad, så FAS tror jag inte på.

Huvudet behöver inte ha betydelse.


Inte lågbegåvad? Hon har arpbergers, man kan i te kalla aspisar för begåvade direkt.
Vad ska du skriva ni, ööööö men aspisar är skitsmarta på grejer dom tycker om å blablabla.
De är inte lika begåvade som gemene man, dom kan då kallas lågbegåvade.
2019-12-30, 02:41
  #24833
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Dom borde se rädda eller allvarliga ut om det är så illa som dom påstår. Ser verkligen ut som religiösa fanatiker

Vi som är lite äldre minns att människan hade 10 år på sig att rädda jorden även 1972.
Titta gärna i gamla dagstidningar från den tiden om du har möjlighet.
Du kommer att känna igen dig som om det vore 2019.

Det jag skulle säga var att alarmisterna hade lika stora leenden då som nu.
2019-12-30, 02:49
  #24834
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Huvudet behöver inte ha betydelse.


Inte lågbegåvad? Hon har arpbergers, man kan i te kalla aspisar för begåvade direkt.
Vad ska du skriva ni, ööööö men aspisar är skitsmarta på grejer dom tycker om å blablabla.
De är inte lika begåvade som gemene man, dom kan då kallas lågbegåvade.

En aspberger har ofta hög intelligens. Problemet är att de tänker och upplever saker annorlunda än "normala" människor. Deras handikapp har inget med IQ att göra.
2019-12-30, 02:59
  #24835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Huvudet behöver inte ha betydelse.


Inte lågbegåvad? Hon har arpbergers, man kan iinte kalla aspisar för begåvade direkt.
Vad ska du skriva ni, ööööö men aspisar är skitsmarta på grejer dom tycker om å blablabla.
De är inte lika begåvade som gemene man, dom kan då kallas lågbegåvade.

Bara att googla aspberger syndrom, du behöver inte ens klicka på någon länk.

"Aspergers syndrom är en funktionsnedsättning som liknar autism. Den som har Aspergers syndrom har svårigheter vid socialt samspel och funktionsnedsättningen innebär begränsade beteenden, aktiviteter och intressen."

Enligt mig är det lika med att vara svagbegåvad.
Jag säger ju att de kan vara smarta på det som snöar in sig på.
Men påstå inte att dom på något sätt står över gemene man.

Aspis.

Du kan få kalla det för bara en funktionsnedsättning, men funkar man dåligt socialt osv så är det att vara svagbegåvad. Oavsett hur bra du är på schack.
2019-12-30, 03:03
  #24836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
En aspberger har ofta hög intelligens. Problemet är att de tänker och upplever saker annorlunda än "normala" människor. Deras handikapp har inget med IQ att göra.
Jag råkade citera mig själv, men det var riktat till dig.
2019-12-30, 03:09
  #24837
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Jag råkade citera mig själv, men det var riktat till dig.

Förstod det. Att ha problem med socialt samspel har ingenting med intelligens att göra, det du pratar om skulle snarare betecknas EQ. Albert Einstein sägs ha haft Aspberger och han är knappast sedd som lågbegåvad.

"För att få diagnosen krävs i sammanfattning att personen har en normal till hög intelligensnivå samt normal språklig förmåga, men signifikant nedsatt social interaktionsförmåga."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
2019-12-30, 03:18
  #24838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Förstod det. Att ha problem med socialt samspel har ingenting med intelligens att göra, det du pratar om skulle snarare betecknas EQ. Albert Einstein sägs ha haft Aspberger och han är knappast sedd som lågbegåvad.

"För att få diagnosen krävs i sammanfattning att personen har en normal till hög intelligensnivå samt normal språklig förmåga, men signifikant nedsatt social interaktionsförmåga."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

Det är vad du tycker.

Det är vad det påstås. Påstås. Men du kanske kan bli den första som plockar fram ett läkarutlåtande eller någon interview med någon som träffat han?

Spelar ändå ingen roll för det är som jag skrivit är just att de är duktiga på det som snöat in på.
Ser man på helheten så är dom handikappade rent psykiskt, de flesta.

Greta är varken savant eller Einstein. Hon gör det hon blir tillsagd, och det borde vara tydligt för alla.
Kan du säga vem i hans krets som sagt att han hade det? Det är förståsigpåare som säger det i efterhand. Ungefär som de som påstår att Hitler var bög, narkoman, osv. Vem vet.
2019-12-30, 03:26
  #24839
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Väldigt många tror att hon har det här :

https://www.google.com/imgres?imgurl...ce=sh%2Fx%2Fim


Det stämmer dock inte. Det är helt fel.

FAS har man från födseln, och bilder på Greta från tiden innan hon drabbades av sin svältperiod visar att hon saknar minsta spår av FAS:

https://www.watson.de/imgdb/f1a5/Qta...85494905612054
https://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.ne...YzNjU0NjgiO30=
https://www.illustre.ch/sites/defaul...jsq7jg1d9s.jpg

Sitt speciella utseende fick Greta långt efter sin födsel, pga självsvält, OCD och vegankost, då hennes kropp tog rikligt med stryk och utvecklades dåligt.
2019-12-30, 03:32
  #24840
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Inte lågbegåvad? Hon har arpbergers, man kan i te kalla aspisar för begåvade direkt. Vad ska du skriva ni, ööööö men aspisar är skitsmarta på grejer dom tycker om å blablabla. De är inte lika begåvade som gemene man, dom kan då kallas lågbegåvade.

Folk med asperger har antingen normal begåvning eller hög begåvning. Det ingår i själva definitionen. Har man låg bevåvning så kan man inte ha asperger. Då har man en annan typ av autism.

Gretas slutbetyg i grundskolan vittnar om att Greta har en hög begåvning:

Citat:
Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

(källa)

Högsta betyg i stort sett varenda skolämne.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback