2019-12-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ja visst är det konstigt att Greta Thunberg tagit sig dit på ett år.

Ett år? Det där är COP24.

Det tog drygt tre månader innan barnet Greta fick en plats bredvid FN:s generaldirektör.

Ser ni vänsternissar inte det absurda i det hela?
2019-12-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Ett år? Det där är COP24.

Det tog drygt tre månader innan barnet Greta fick en plats bredvid FN:s generaldirektör.

Ser ni vänsternissar inte det absurda i det hela?

Fel, bredvid FN:s Generalsekreterare!

Den som har Generaldirektörs ställning i FN är den som är chef för OCHA, dvs FN:s samordningsenhet för katastrofhjälp, chefen kallas Emergency Relief Coordinator. FN:s Generalsekreterare är däremot högsta chef för hela FN.

Nu hör det till bilden att Generalsekreteraren länge särskilt drivit miljö- och klimatfrågor och hoppats på att någon som Greta skulle dyka upp, så intresset mellan honom och Greta var och är ömsesidigt!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-29 kl. 21:15.
2019-12-29, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag har varit på rätt många miljö- och klimatdemonstrationer, och kommer att fortsätta att ibland gå på dem. Jag reser alltid kollektivt, när det är möjligt och har inte flugit på över tio år. Jag är också vegetarian sedan många år. Vi är många som beundrar Greta, det är jag inte precis ensam om.

Man kan både göra något vettigt och samtidigt beundra henne, det ena utesluter inte det andra, snarare tvärtom. Greta tog nu upp att människor är biologiska varelser, som härmar varandra. Hon hoppas alltså fungera som en rollmodell!

Ja precis. "Beundrar". Beundrar Klimat-Jesus eller Klimat-Hitler om man så vill. Hitlet hade också en massa beundrare. Greta, er Fuhrer. Hon är en massmediaprodukt som skrämmer upp massorna. Om fler människor ändå tänkte lite självständigt istället.

"Rollmodell", förresten. Rätta ordet är förihelvete "förebild" och inget annat. Men jag vill inte veta av henne. Hoppas hon flyttar till Kina.
2019-12-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Fel, bredvid FN:s Generalsekreterare!

Den som har Generaldirektörs ställning i FN är den som är chef för OCHA, dvs FN:s samordningsenhet för katastrofhjälp, chefen kallas Emergency Relief Coordinator. FN:s Generalsekreterare är däremot högsta chef för hela FN.

Nu hör det till bilden att Generalsekreteraren länge särskilt drivit miljö- och klimatfrågor och hoppats på att någon som Greta skulle dyka upp, så intresset mellan honom och Greta var och är ömsesidigt!

Ännu värre, efter tre månader sitter Greta tillsammans med högsta hönset för FN.

Organisationen måste befinna sig i kris i och med att de tar till sådana drastiska metoder som att utnyttja ett barn.
2019-12-29, 23:31
Medlem
LeifD2s avatar
Varför är Greta T så liten? Hon är mycket mindre än andra i hennes ålder. Hennes morsa är ju inte dirket liten. Farsan, den offciella har jag inte sett, men rent statistiskt så borde han ju vara av medellängd, dom flesta är ju det.
Det är inte så att jäntan är ett resultat av en utomäktenskaplig affär med t.ex. någon dvärg från t.ex. en kringresande cirkus? Morsan är ju operasångerska och kan ha träffat på någon sådan liten filur på någon kulturfestival eller nåt?
Det är det bästa förklaringen jag har kommit på, men det behöver inte ju inte vara 100% korrekt. Någon som har sett den officella farsan? Är han i Ulf Klisterssons storlek eller (om möjligt) ännu mindre?
2019-12-29, 23:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför är Greta T så liten?

Självsvält, tvångssyndrom och vegankost. I kombination.

Det har satt sina spår.

Innan det spårade ur var Greta av normallängd och normalvikt.

Citat:
Det är inte så att jäntan är ett resultat av en utomäktenskaplig affär med t.ex. någon dvärg från t.ex. en kringresande cirkus?

Nej. Svante är pappan. Han är ganska lik på vissa bilder. Fast ännu mer lik är kanske farfar Olof Thunberg (se leendet):
https://upload.wikimedia.org/wikiped...3025015311.jpg
2019-12-29, 23:50
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Självsvält, tvångssyndrom och vegankost. I kombination.

Det har satt sina spår.

Innan det spårade ur var Greta av normallängd och normalvikt.

Jasså, hon är vegan? Finns inga som har så mycket problem med hälsan som veganer, enligt en läkare som jag träffade för någotår sedan (han jobbade mycket med kosthållningsfrågor, käk och energiupptag och sånt var hans specialitet).
2019-12-30, 00:08
Medlem
Barbarmannens avatar
Citat:
Jasså, hon är vegan? Finns inga som har så mycket problem med hälsan som veganer, enligt en läkare som jag träffade för någotår sedan (han jobbade mycket med kosthållningsfrågor, käk och energiupptag och sånt var hans specialitet).
Varför pratar du med läkare om näringslära, är du efterbliven? Ja det är du för du vet inte vad du snackar om men låtsas som du gör det för du har pratat med en lääääkare.

Det finns jättemånga som lever hälsosamt som veganer ja faktiskt hälsosammast av alla, men det kräver såklart att man orkar söka på lite andra ställen än hos "en läkare eller i tidningen.
2019-12-30, 00:16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
Varför pratar du med läkare om näringslära, är du efterbliven? Ja det är du för du vet inte vad du snackar om men låtsas som du gör det för du har pratat med en lääääkare.

Det finns jättemånga som lever hälsosamt som veganer ja faktiskt hälsosammast av alla, men det kräver såklart att man orkar söka på lite andra ställen än hos "en läkare eller i tidningen.

Du är också vegan förstår jag. Var du det redan innan Greta T blev kändis?
2019-12-30, 00:53
Medlem
Barbarmannens avatar
Citat:
Du är också vegan förstår jag. Var du det redan innan Greta T blev kändis?
Ja alltså skillnaden på dig och mig är att jag är både intellektuell och intelligent så jsg baserar inte mina val på vad den stora massan gör.
2019-12-30, 00:55
Medlem
Citat:
Varför är Greta T så liten? Hon är mycket mindre än andra i hennes ålder. Hennes morsa är ju inte dirket liten. Farsan, den offciella har jag inte sett, men rent statistiskt så borde han ju vara av medellängd, dom flesta är ju det.
Det är inte så att jäntan är ett resultat av en utomäktenskaplig affär med t.ex. någon dvärg från t.ex. en kringresande cirkus? Morsan är ju operasångerska och kan ha träffat på någon sådan liten filur på någon kulturfestival eller nåt?
Det är det bästa förklaringen jag har kommit på, men det behöver inte ju inte vara 100% korrekt. Någon som har sett den officella farsan? Är han i Ulf Klisterssons storlek eller (om möjligt) ännu mindre?

Jämför med hennes två år yngre syster (tjejen med flaskan).

https://static.standard.co.uk/s3fs-p...ike-o-1503.jpg
2019-12-30, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jämför med hennes två år yngre syster (tjejen med flaskan).

https://static.standard.co.uk/s3fs-p...ike-o-1503.jpg

Det är lite av charmen med Gretchen att hon är tre äpplen hög som en smurf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in