2019-12-29, 16:59
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ändå gör NT skillnad på folk om och om igen.

Hej,

Ge några exempel på vad du syftar på?
Citera
2019-12-29, 17:06
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Tala för dig själv.

Fallet av Kristendomen i väst hör ihop med den generella degernation vi ser, vill man sitta och tänka "Äsch det gör väl inget, fokusera på dig själv." så är man i mina ögon fullkomligt ointressant.
degeneration*
Du hittar på saker jag har sagt som att jag allmänt skulle säga äsch det gör väl inget om att kristendomen och väst håller på att degenereras mer och mer.
Säger bara att det kan ju va bra om man kallar sig kristen att tillhöra en församling i någon mån och ha människor man bryr sig om osv.
Citera
2019-12-29, 17:26
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Okej då lägger du fram bevis, tills dess är du en lögnare. Vart i Bibeln står det att Jesus var Jude?

Du gör 3 påståenden i ett inlägg och har fel på samtliga 3 punkter, du är en lögnare, inte konstigt Kristendomen är på fritt fall med rena lögnare och bedragare som tror sig veta något.

Jag gav dig en referens, din pajas. Johannes 4:21-23. Och du kan själv kolla upp etymologin på orden "jude", det kommer från området Judeen, inte Juda stam. Och du vet inte ett skit om kristendomen, pajas. Och varför talar inte vita germaner semitiska språk? Varför praktiserar du inte torah? Varför praktiserar inte kristendomen Torah, och har aldrig gjort? Och varför är kristendomen är en hednisk, grekisk-romersk, polyteistisk religion? Och varför grundades inte Kyrkan av germanska nordeuropeer?
Senast redigerad av makrillitomatsas 2019-12-29 kl. 17:33.
Citera
2019-12-29, 17:41
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, frågan kan möjligen lyda "är de som kallar sig judar av judisk börd?" (vilket Paulus förklarar i Rom 9), men om Jesus inte föddes på jorden som jude har Han inte "kommit efter skrifterna", dvs enligt löftet, vilket Han ju de facto har gjort.

Paulus lyckas ju missförstå både lo-ammi och Abrahams löfte i Rom 9, så det är nog snarare Paulus som inte är jude. Sen uppfyllde Jesus specifikt inte de messianiska profetiorna.
Citera
2019-12-29, 17:48
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Snarare är det du TS som är obildad i ämnet. Kristendomen är sprungen ur Judendomen vilket historisk fakta bevisar då Kristendomen föddes där Judendomen har sitt historiska hjärta nämligen Judeen och Jerusalem som ligger i Judeen. Hela den kristna bibeln (Nya Testamentet) har ofta ordagranna eller ungefärliga citat till verser från den hebreiska bibeln kallat Gamla Testamentet eller Tanakh. Är det en religion som inte är sprunget ur Judendomen så är det Islam som felaktigt klistrats ihop med både Judendomen och Kristendomen via dagens Postmodernism.

Det är snarare du som inte vet vad du snackar om. Du hittar knappt ett citat från Hebreiska Bibeln i NT som inte är totalt felanvänt och missbrukat. Kristendomen är en hednisk perversion av den judiska/hebreiska religion man säger sig uppfylla. Samtidigt är islam fundamentalt likt den judiska religionen, bortsett prästerskap, tempel, och mindre variationer i doktrin, lag och soteriologi.
Senast redigerad av makrillitomatsas 2019-12-29 kl. 17:55.
Citera
2019-12-29, 17:53
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Ge några exempel på vad du syftar på?

Johannes kap 8
41 Ni gör er faders gärningar.” Då sade de: ”Vi är inga oäkta barn. Vi har Gud till fader och ingen annan.” 42 Jesus svarade: ”Om Gud vore er fader skulle ni älska mig, ty jag har utgått från Gud och kommer från honom. Jag har inte kommit av mig själv, utan han har sänt mig. 43 Varför fattar ni inte vad jag säger? Därför att ni inte står ut med att höra på mitt ord. 44 Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader.

Första Thessalonikerbrevet kap 2
14 Ni, bröder, har ju följt exemplet från Guds församlingar i Judeen som lever i Kristus Jesus. Vad de har fått utstå av judarna, det har ni fått utstå av era landsmän. 15Judarna dödade herren Jesus liksom de dödade profeterna, och oss har de förföljt. De trotsar Gud och är fiender till hela mänskligheten, 16eftersom de försöker hindra oss från att predika för hedningarna och hjälpa dem att bli räddade. Så fyller de ständigt sina synders mått. Men nu nås de till slut av Guds vrede.

Hebreerbrevet kap 8
8Men nu förebrår Gud sitt folk dess brister:

Se, dagar skall komma, säger Herren,
då jag skall sluta ett nytt förbund
med Israels hus och Juda hus,
9 ej såsom det förbund jag slöt med deras fäder
den dag jag tog dem vid handen
och förde dem ut ur Egyptens land.
Ty de förblev inte i mitt förbund,
och jag frågade därför inte heller efter dem, säger Herren.
10 Detta är det förbund jag skall sluta med Israels hus
i kommande dagar, säger Herren:
Jag skall lägga mina lagar i deras sinnen
och inrista dem i deras hjärtan.
Jag skall vara deras Gud,
och de skall vara mitt folk.
11 Ingen skall behöva undervisa sin landsman,
ingen sin bror, och säga: Lär känna Herren.
Alla skall veta vem jag är,
från den minste till den störste.
12 Jag skall förlåta dem deras orättfärdighet,
och deras synder skall jag aldrig mer komma ihåg.

Ska jag fortsätta?
Citera
2019-12-29, 17:56
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
degeneration*
Du hittar på saker jag har sagt som att jag allmänt skulle säga äsch det gör väl inget om att kristendomen och väst håller på att degenereras mer och mer.
Säger bara att det kan ju va bra om man kallar sig kristen att tillhöra en församling i någon mån och ha människor man bryr sig om osv.

Jag har en församling och jag har människor jag bryr mig om, det betyder inte att jag kommer sluta berätta sanningen för det.
Citera
2019-12-29, 17:58
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Jag gav dig en referens, din pajas. Johannes 4:21-23. Och du kan själv kolla upp etymologin på orden "jude", det kommer från området Judeen, inte Juda stam. Och du vet inte ett skit om kristendomen, pajas. Och varför talar inte vita germaner semitiska språk? Varför praktiserar du inte torah? Varför praktiserar inte kristendomen Torah, och har aldrig gjort? Och varför är kristendomen är en hednisk, grekisk-romersk, polyteistisk religion? Och varför grundades inte Kyrkan av germanska nordeuropeer?

Lugna ner dig din lögnare.

De 12 stammarna av Israel är VITA, "väst" "Europa", Anglo Saxer, Germaner, Skandinaver, vi är de 12 stammarna av Israel, vi är Guds Utvalda. Inte några halvblods bastarder med en historia av lögner och mord.
Citera
2019-12-29, 18:02
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Lugna ner dig din lögnare.

De 12 stammarna av Israel är VITA, "väst" "Europa", Anglo Saxer, Germaner, Skandinaver, vi är de 12 stammarna av Israel, vi är Guds Utvalda. Inte några halvblods bastarder med en historia av lögner och mord.

Varför talar du inte ett semitiskt språk, pajas? Varför följer du inte Torah, pajas? Enligt Torah, utesluter detta dig automatiskt från förbundet du aldrig tillhört. Varför har kristendomen aldrig följt Torah, pajas? Varför är kristendomen en hednisk, polyteistisk, avgudadyrkande, satanistisk religion, pajas? Varför grundades in den Nicensk-Romerska kyrkan inte av germanska nordeuropeer, pajas?
Citera
2019-12-29, 18:06
Medlem
submariners avatar
Citat:
De som tillhår de 12 (13) stammarna av Israel, "De förlorade fåren av Israel" det vill säga VITA, de som idag är av Europeisk börd, Anglo-Saxons, Germaner osv osv.

Citat:
Ändå gör NT skillnad på folk om och om igen.

Citat:
Ska jag fortsätta?

Hej,

Du får gärna förklara hur texterna du kopierat in visar på hur Nya Testamentet gör skillnad på folk och folk från ett etniskt perspektiv
Citera
2019-12-29, 18:14
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Varför talar du inte ett semitiskt språk, pajas? Varför följer du inte Torah, pajas? Enligt Torah, utesluter detta dig automatiskt från förbundet du aldrig tillhört. Varför har kristendomen aldrig följt Torah, pajas? Varför är kristendomen en hednisk, polyteistisk, avgudadyrkande, satanistisk religion, pajas? Varför grundades in den Nicensk-Romerska kyrkan inte av germanska nordeuropeer, pajas?

Okej, är det inte i Torahn som beskriver hur Jesus kokas i mänsklig avföring? Eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
2019-12-29, 18:16
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Du får gärna förklara hur texterna du kopierat in visar på hur Nya Testamentet gör skillnad på folk och folk från ett etniskt perspektiv

Du får läsa texterna, kan du inte förstå ord och fraser såsom "Ni" "dem" "Judarna" "eran fader är Djävulen" och mer så vet jag inte vad jag ska säga.

Edit: Du får gå tillbaka till Adam och specifikt Eva, Gud kunde inte hitta en lämplig kvinna bland folken som redan bodde på Jorden så han skapade åt Adam Eva. Av dessa folk som redan bebodde Jorden hittar du "de andra".

Ord såsom "mänskligheten" "får" "Huset av ..." "Stammar" är i många fall folk, etniska folk.
Senast redigerad av Daniel501 2019-12-29 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in