Johannes kap 10
14 Jag är den gode herden, och jag känner mina får, och de känner mig,
26 Men ni tror inte, därför att ni inte hör till mina får.
27 Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig.
Det räcker att du kolla runt om kring dig (kanske inte idag så mycket) hur det är nästan uteslutande VITA som är Kristna, för vi känner Herren i våra hjärtan, vi förstår han på ett helt annat sätt än icke-vita kan göra. Det sa Jesus till Judarna.
När Romarna förstörde Templet 70 e. Kr och bannlyste Judarna från Palestina (Alltid förföljda och oskyldiga!

) så flydde stora delar av dessa halvblod (Edomiter) till Byzantium (senare Konstantinopel och idag Istanbul) och åter igen så visar Judarna att Bibeln hade rätt om att de är av sin far och av sin faders lustar kommer de göra, runt år 300 e. Kr fick även Byzantierna nog och bannlyste de oskyldiga avguda dyrkande Judarna.
Dessa halvblod flydde senare nordöst in i Khazariska riket som grundades ca 150 år tidigare av Asiatiska nomadfolk som bodde runt sydvästra Ryssland, norr om Kaspiska havet.
Dessa Khazarer levde tillsammans med halvblods Judarna från Selahs linje, de tillbad andra Gudar än Herren vid denna tidpunkt ska tilläggas, de antog runt år 700 Judendomen (Talmud) och språket som talades var Yiddish. Många Khazariska Judar förflyttades av Genghis Khans invasioner västerut in och blev Slaviska Judar. Dokument från Khazariska riket visar att de själva ansåg sig tillhöra området runt Berget Seir som är i Edom, alltså Edomiter.
Jesus gjorde stora ansträngningar att Judar inte kunde konvertera till Kristendomen;
Matteus kap 13.
10 Lärjungarna kom fram och frågade honom: ”Varför talar du till dem i liknelser?” 11Han svarade dem: ”Ni har fått gåvan att lära känna himmelrikets hemligheter, men det har inte de andra. 12Ty den som har, han skall få, och det i överflöd, men den som inte har, från honom skall tas också det han har. 13Därför talar jag till dem i liknelser, ty fast de ser, ser de inte, och fast de hör, hör de inte och förstår inte. 14Så uppfylls Jesajas profetia på dem: Ni skall höra med era öron men ingenting förstå och se med era ögon men ingenting uppfatta. 15Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig.
Markus kap 4
10När han blev ensam med de tolv och de andra som var med honom frågade de honom om liknelserna. 11Han sade: ”Ni har fått veta Guds rikes hemlighet, men för dessa som står utanför är allt bara liknelser, 12för att de skall se med sina ögon utan att uppfatta och höra med sina öron utan att förstå, så att de inte omvänder sig och får förlåtelse.”
Jesus predikade till de förlorade stammarna av huset Israel, vilket var de rena blodslinjerna av Juda och Benjamin som Han sa var hans får och kände Hans röst och följde Honom. Jesus förkastade Judarna som var barn av deras far Djävulen.
Folket som idag kallar sig för Judar, som jag refererar till i min TS och som de flesta idag kallar för Judar är alltså en blandning av Egyptier, Babylonier, Kaananiter, Edomiter och Khazarer.
Jesus var en renblodig Israelit av Juda stam.