2019-12-29, 11:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Absolut.
Det är av tro.
Men att hävda som vissa att Jesus inte skulle vara av judisk börd är fel.
Ja, frågan kan möjligen lyda "är de som kallar sig judar av judisk börd?" (vilket Paulus förklarar i Rom 9), men om Jesus inte föddes på jorden som jude har Han inte "kommit efter skrifterna", dvs enligt löftet, vilket Han ju de facto har gjort.
Citera
2019-12-29, 12:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jesus var en renblodig ur Juda stam, Jesus stam återges Matteus 1 och Luke 3. Jesus var ättling av Patriarken Juda som genom hans ena tvilling son Pharez och hans mor Maria.

Judarna är INTE Israeliter, varken i modern tid eller i Bibeln, Jesus säger detta själv;

Han svarade och sade: »Jag är icke utsänd till andra än till de förlorade fåren av Israels hus.» Matteus 15:24

Judarna var aldrig "De förlorade fåren av Israel", de förlorade fåren av Israel är de 12(13) stammarna däribland VI renblodiga vita ingår, det finns otaliga bevis för detta genom hela Bibeln, det gör det INTE om man utgår från att Judarna är Israeliter, vilket är en LÖGN och förfalskning.

14 Jag är den gode herden, och jag känner mina får, och mina får känner mig, Johannesevangeliet kap 10.

Judarna var aldrig av Jesus blod så hur kunde de känna Jesus?

https://www.bitchute.com/video/wa1VDt4L1UEL/

Men suck, detta svammel.
Citera
2019-12-29, 12:13
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Översättning: Jesus var vit med blåa ögon och blont axellångt hår enligt vittnesmål.
🔯Vilket ju var vanligt förekommande i Palestina år noll. Jesus föddes inte i Västerhaninge av Mimmi thinnersniffare, han föddes i ladugården Betlehem i lag med övrigt kreatur.
Avlad och tillbliven av babbar, var hittar du annars en tillblivelse så späckad av lögner och SKITSNACK som evighetsrunket runt Jesus? En babbe är en blatte och jag står beväpnad till tänderna. Vore kul att korsförhöra dina "vittnen" och höra dem förklara hur vanliga babbar plötsligt fick nordiskt utseende, var de adopterade?🔯 Av babbar? Hur fan kan folk hålla på och älta dessa jävla lögner i 2019 år? Ligger det ekonomiska intressen bakom ?
Citera
2019-12-29, 12:18
Medlem
LadySwedens avatar
Det spelar för övrigt ingen roll om köttsliga judar är/var vita eller ej.
Kristi kyrka bygger Han själv, och den har inget med köttet att göra. Etniciteten i världen tillhör världen.
Citera
2019-12-29, 12:59
Medlem
Clock10s avatar
Citat:
Har noterat att denna lögn är väldigt prevalent idag, ja det finns till och med de som kallar sig Kristna OCH hävdar att Jesus var Judisk eller/och att Kristendomen är skapad av Judar.

Dessa är lögnare och bedragare, INGENSTANS i Bibeln står det att Jesus var Jude eller att Judarna är "Guds utvalda"

https://www.bitchute.com/video/wa1VDt4L1UEL/

Att disskutera;

Är folk obildade? Är det folk med agendor (läs Judar)? Eller är folk bara lata och sväljer alla lögner med hull och hår?

Snarare är det du TS som är obildad i ämnet. Kristendomen är sprungen ur Judendomen vilket historisk fakta bevisar då Kristendomen föddes där Judendomen har sitt historiska hjärta nämligen Judeen och Jerusalem som ligger i Judeen. Hela den kristna bibeln (Nya Testamentet) har ofta ordagranna eller ungefärliga citat till verser från den hebreiska bibeln kallat Gamla Testamentet eller Tanakh. Är det en religion som inte är sprunget ur Judendomen så är det Islam som felaktigt klistrats ihop med både Judendomen och Kristendomen via dagens Postmodernism.
Citera
2019-12-29, 13:50
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Men det var då fan vad du är trög. Svaret är:

Det står i Bibeln att Jesus inte var Jude.

--

Detta står klart i Matteus kap 1 och Lukas kap 3.

Detta är berättelsen om Jesus Kristus, Davids son, Abrahams son. 2 Abraham födde Isak, Isak födde Jakob, Jakob födde Juda och hans bröder. - Matteus kap 1:1

Och nu till Judarna;

Eftersom Judarna aldrig var del av stammarna av Israel så vilka var de? Vart kom de ifrån? Detta står klart i Bibeln, Första Mosebok kap 24;

3 "Jag vill ta en ed av dig vid Herren, himlens och jordens Gud, att du inte tar en hustru åt min son bland kanaaneerna, där jag nu bor, 4 utan att du går till mitt land och min släkt och tar en hustru åt min son Isak.”
Första Moseboken kap 27-28
46 Rebecka sade till Isak: ”De här hettitiskorna tar livet av mig. Om Jakob också tar en hettitisk flicka till hustru, en flicka från detta land, då vill jag inte leva längre.” 281 Då kallade Isak till sig Jakob. Han välsignade honom och sade till honom: ”Du får inte ta en kanaaneiska till hustru.

Jakob, fader åt Israeliterna. I årtusenden var blodslinjen ren men detta bröts av Juda som gifte sig med kanaanesiska och fick 3 söner varav bara en överlevde, Shelah och lämnade ättlingar (de som kom att bli Judar, denna linje är helt frånskild Judas andra blodslinje, Peres och Zarah och från Peres linje kom Jesus Kristus.

Halvblods Shelah följde Juda in i Egypten där Shelah fick många ättlingar och var med i uttåget ur Egypten och slog följe med Israels armeer till det lovade landet, detta står i Fjärde Moseboken kap 26 vers 20;

Judas ättlingar var därefter, släkt för släkt, Shela och shelaiternas släkt, Peres och peresiternas släkt, Serach och serachiternas släkt.

Första Moseboken kap 46 vers 12;

12 Judas söner var Er, Onan, Shela, Peres och Serach, men Er och Onan dog i Kanaan. Peres söner var Hesron och Hamul.

Man skilde hela tiden på Jesus Kristus blodslinje och halvblods Shelahs linje (de som vi idag kallar Judar)

I Första Krönikeboken kap 4 går detta att läsa om halvblods linje;

Söner till Sela, Judas son, var Er, Lekas far, och Lada, Maresas far, och de släkter som tillhörde linnearbetarnas hus, av Asbeas hus.

Asbea som på Hebreiska är Ashbea och är en förvrängning av Ishbaal "man av Baal", detta visar att de var avgudadyrkare och kunde inte ta åt sig Israels Gud. Dessa skapade således ett av folken i landet som blev det vi idag kallar Judar under Jesus tid.
Efter alla dina ickesvar måste jag tolka dig nu som att det inte finns någon Kyrka, vare sig katolsk eller protestantisk eller ortodox eller något annat, som är på din linje här om att Jesus inte skulle ha varit jude.

Du försöker alltså formulera en helt egen teologi. Ska du bilda en egen Kyrka? Vad ska den heta? Kommer ni ha ett krucifix som ser ut som ett hakkors?
Citera
2019-12-29, 14:11
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Johannes kap 10
14 Jag är den gode herden, och jag känner mina får, och de känner mig,
26 Men ni tror inte, därför att ni inte hör till mina får.
27 Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig.

Det räcker att du kolla runt om kring dig (kanske inte idag så mycket) hur det är nästan uteslutande VITA som är Kristna, för vi känner Herren i våra hjärtan, vi förstår han på ett helt annat sätt än icke-vita kan göra. Det sa Jesus till Judarna.

När Romarna förstörde Templet 70 e. Kr och bannlyste Judarna från Palestina (Alltid förföljda och oskyldiga! ) så flydde stora delar av dessa halvblod (Edomiter) till Byzantium (senare Konstantinopel och idag Istanbul) och åter igen så visar Judarna att Bibeln hade rätt om att de är av sin far och av sin faders lustar kommer de göra, runt år 300 e. Kr fick även Byzantierna nog och bannlyste de oskyldiga avguda dyrkande Judarna.

Dessa halvblod flydde senare nordöst in i Khazariska riket som grundades ca 150 år tidigare av Asiatiska nomadfolk som bodde runt sydvästra Ryssland, norr om Kaspiska havet.

Dessa Khazarer levde tillsammans med halvblods Judarna från Selahs linje, de tillbad andra Gudar än Herren vid denna tidpunkt ska tilläggas, de antog runt år 700 Judendomen (Talmud) och språket som talades var Yiddish. Många Khazariska Judar förflyttades av Genghis Khans invasioner västerut in och blev Slaviska Judar. Dokument från Khazariska riket visar att de själva ansåg sig tillhöra området runt Berget Seir som är i Edom, alltså Edomiter.

Jesus gjorde stora ansträngningar att Judar inte kunde konvertera till Kristendomen;

Matteus kap 13.
10 Lärjungarna kom fram och frågade honom: ”Varför talar du till dem i liknelser?” 11Han svarade dem: ”Ni har fått gåvan att lära känna himmelrikets hemligheter, men det har inte de andra. 12Ty den som har, han skall få, och det i överflöd, men den som inte har, från honom skall tas också det han har. 13Därför talar jag till dem i liknelser, ty fast de ser, ser de inte, och fast de hör, hör de inte och förstår inte. 14Så uppfylls Jesajas profetia på dem: Ni skall höra med era öron men ingenting förstå och se med era ögon men ingenting uppfatta. 15Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig.

Markus kap 4
10När han blev ensam med de tolv och de andra som var med honom frågade de honom om liknelserna. 11Han sade: ”Ni har fått veta Guds rikes hemlighet, men för dessa som står utanför är allt bara liknelser, 12för att de skall se med sina ögon utan att uppfatta och höra med sina öron utan att förstå, så att de inte omvänder sig och får förlåtelse.”

Jesus predikade till de förlorade stammarna av huset Israel, vilket var de rena blodslinjerna av Juda och Benjamin som Han sa var hans får och kände Hans röst och följde Honom. Jesus förkastade Judarna som var barn av deras far Djävulen.

Folket som idag kallar sig för Judar, som jag refererar till i min TS och som de flesta idag kallar för Judar är alltså en blandning av Egyptier, Babylonier, Kaananiter, Edomiter och Khazarer.

Jesus var en renblodig Israelit av Juda stam.
Jisses blir inte särskilt övertygad av detta.
Du väljer massa delar ur bibeln och tolkar det på ditt oerhört subjektiva sätt och du har fått massa andra citat ur bibeln av andra i tråden som säger mer klart och tydligt än det du citerar att Jesus var jude/hebre/israelit som idag betyder samma sak.
Mycket av det du citerar menar du är riktat åt alla judar som många, även jag har gjort. Och idag skulle man kunna säga att de som kallar sig judar idag är ättlingar till de FARISEER som Jesus talade till i flera av citaten du tagit upp i tråden. inte alla judar.

Att de flesta kristna är vita stämmer inte heller, kanske i Sverige men det är ju helt löjligt att mena att det skulle betyda något. I hela världen är europeer absolut minoritet bland alla kristna som finns.

Förstår inte varför du bryr dig så mycket ändå, det är främst en andlig sak då även om judar har en genetisk komponent och är ett folk så är det just bara de som förnekar jesus som guds son av dem som identifierar sig som judar idag.
Därför förnekar de Logos, Guds ordning, universums ordning och därför lever de i andlig rebellisk revolution och vill omstörta det som är rätt och gott och har guds ordning/Logos. Och detta förklarar allt om the JQ.

Du kanske ska vara med i någon församling och fokusera på dig själv och gud samt människorna i din församling istället för att tänka så mycket på judarna.
Senast redigerad av Badassmfoka 2019-12-29 kl. 14:18.
Citera
2019-12-29, 15:55
Medlem
submariners avatar
Citat:
Vi är Kristna för vi är av Jesus blod, vi kan följa honom och lagarna för vi känner hans hjärta.

Hej,

Nya testamentet (och det nya förbundet) tar ingen hänsyn till ursprung eller hudfärg
Citera
2019-12-29, 16:38
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Snarare är det du TS som är obildad i ämnet. Kristendomen är sprungen ur Judendomen vilket historisk fakta bevisar då Kristendomen föddes där Judendomen har sitt historiska hjärta nämligen Judeen och Jerusalem som ligger i Judeen. Hela den kristna bibeln (Nya Testamentet) har ofta ordagranna eller ungefärliga citat till verser från den hebreiska bibeln kallat Gamla Testamentet eller Tanakh. Är det en religion som inte är sprunget ur Judendomen så är det Islam som felaktigt klistrats ihop med både Judendomen och Kristendomen via dagens Postmodernism.

“The return from Babylon [following the Captivity, about 538 B.C.], and the adoption of the Babylonian Talmud, marks the end of Hebrewism, and the beginning of Judaism.” - Stephen S. Wise chefs Rabbin för USA.

Hebrewism = Gamla Testamentet

Vad tyckte Jesus om detta då?

Matteus kap 15
1Sedan kom fariseer och skriftlärda från Jerusalem fram till Jesus och sade: 2”Varför bryter dina lärjungar mot fädernas regler? De tvättar ju inte händerna innan de äter.” 3Han svarade: ”Varför bryter ni själva mot Guds bud för era reglers skull?

Och ingen seriös person hävdar att Nya Testamentet har något med Judendomen att göra, på vissa ställen är NT mer anti-Judisk än Mein Kampf.
Citera
2019-12-29, 16:41
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Efter alla dina ickesvar måste jag tolka dig nu som att det inte finns någon Kyrka, vare sig katolsk eller protestantisk eller ortodox eller något annat, som är på din linje här om att Jesus inte skulle ha varit jude.

Du försöker alltså formulera en helt egen teologi. Ska du bilda en egen Kyrka? Vad ska den heta? Kommer ni ha ett krucifix som ser ut som ett hakkors?

Hej jag heter Anders, jag vet inte vad jag ska tro, Bibeln är lite för lång för min smak att läsa, sen har den väldigt mycket svåra ord hehe, Frikyrkan låter bra, Frihet och grejjer.. det är bra! Missionkyrkan låter lite 60-tal och Katolska kyrkan är väl full med pedofiler??

- Men Anders, du vet väl om att det kvittar vilken församling du tillhör? Det viktiga är vad Bibeln säger! Och om du tar åt dig

Jo men jag måste ju tillhöra något, som kan berätta för mig vad jag ska tycka och tänka!

---
Citera
2019-12-29, 16:47
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jisses blir inte särskilt övertygad av detta.
Du väljer massa delar ur bibeln och tolkar det på ditt oerhört subjektiva sätt och du har fått massa andra citat ur bibeln av andra i tråden som säger mer klart och tydligt än det du citerar att Jesus var jude/hebre/israelit som idag betyder samma sak.
Mycket av det du citerar menar du är riktat åt alla judar som många, även jag har gjort. Och idag skulle man kunna säga att de som kallar sig judar idag är ättlingar till de FARISEER som Jesus talade till i flera av citaten du tagit upp i tråden. inte alla judar.

Att de flesta kristna är vita stämmer inte heller, kanske i Sverige men det är ju helt löjligt att mena att det skulle betyda något. I hela världen är europeer absolut minoritet bland alla kristna som finns.

Förstår inte varför du bryr dig så mycket ändå, det är främst en andlig sak då även om judar har en genetisk komponent och är ett folk så är det just bara de som förnekar jesus som guds son av dem som identifierar sig som judar idag.
Därför förnekar de Logos, Guds ordning, universums ordning och därför lever de i andlig rebellisk revolution och vill omstörta det som är rätt och gott och har guds ordning/Logos. Och detta förklarar allt om the JQ.

Du kanske ska vara med i någon församling och fokusera på dig själv och gud samt människorna i din församling istället för att tänka så mycket på judarna.

Tala för dig själv.

Fallet av Kristendomen i väst hör ihop med den generella degernation vi ser, vill man sitta och tänka "Äsch det gör väl inget, fokusera på dig själv." så är man i mina ögon fullkomligt ointressant.
Citera
2019-12-29, 16:50
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Nya testamentet (och det nya förbundet) tar ingen hänsyn till ursprung eller hudfärg

Ändå gör NT skillnad på folk om och om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in