2019-12-28, 18:46
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Om jag inte misstolkar nya testamentet är tron tillgänglig för alla - inklusive konvertiter från judendom och islam. Givet att alla tre regionerna faller tillbaks till Abraham finns onekligen likheter.

Så vilka är riktiga kristna enligt dig?

De som tillhår de 12 (13) stammarna av Israel, "De förlorade fåren av Israel" det vill säga VITA, de som idag är av Europeisk börd, Anglo-Saxons, Germaner osv osv.

Vi är Kristna för vi är av Jesus blod, vi kan följa honom och lagarna för vi känner hans hjärta.
Citera
2019-12-28, 18:50
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Det fanns inget som hette jude på den tiden i alla fall. Dessutom var ju inte Maria hans biologisk moder om man ska tro på berättelsen. Han var säkert mer lik en vanlig palestinier eller någon annan minoritet som blev förtryckt efter att judarna fick tillåtelse av gud att begå etnisk rensning då de invaderade området och grundade Israel. Till SD sionist- töntarnas stora förtret. Judarna var aldrig det folk som befolkade området från dag ett. Det har alltid bott andra etniska folkgrupper innan småhattarna tog landet ifrån dem.

Det fanns de som kallades för Judar på den tiden men de är inte dagens Judar, Maria var Jesus biologiska moder i allra högsta grad och det finns vittnesmål som säger att Jesus var blåögd och hade ljust hår och skägg. En ARIER.

De som vi idag kallar för Judar var f.f.a från Canaan och offrade barn, sodomiter och på gränsen till djur, dessa har igenom historien blivit förföljda av diverse folkslag för just deras natur, dessa är Satans Synagoga och idag kallar de sig Judar och hävdar att Jesus var en av dom för att lura idioter att följa hedonistisk hittepå lära i form av Judeo-Kristendom.
Citera
2019-12-28, 18:57
Medlem
Kristendomen är en spinoff från Judendomen. Ett gäng idioter blev lurade av en karismatisk ledare och här sitter vi 2000 år senare med kyrkor överallt.
Citera
2019-12-28, 19:09
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Fast kan det inte vara så att du har rätt i att kristendom INTE är en judisk skapelse och att judar försöker kapa kristendomen(Judeo-Kristendom), precis som du säger.

Men att personen Jesus faktiskt var jude? Det ovan och idén om att själva Jesus var jude motsäger väl inte varandra?

Om man tänker sig att Jesus "transcenderade" sin kroppsliga identitet som jude med avseende på biologi/genetik, så kan man väl ändå leka med tanken att Jesus föddes i en judisk kropp men ändå beundra honom som "Guds son", även om man hyser aversion mot det judiska folket i övrigt?

Eller tänjer jag för mycket på logikens ramar för att få ihop det på det här sättet?

Nej det är detta som är den stora lögnen, det hela handlar egentligen om misstförstånd och att folk faktiskt inte läser Bibeln, Jesus var av Juda, ja, var Juda Judisk? Nej. Det är lätt att tro det för hans namn låter ju som en Jude.

Men som vi alla vet är Judarna mästare på lögner och bedrägerier men att de helt plötsligt skulle berätta sanningen om vilka de är och f.f.a när det kommer till religion.

Ena stunden hävar de att DE är de sanna Israeliterna för de minsann bor i Israel medans i Talmud så kokas Jesus i mänsklig avföring i helvetet.
Citera
2019-12-28, 19:12
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf.Horn
Jag läste brevet och det verkar förfalskat.

Hur kunde Pontus veta att romarnas religion skulle bli ersatt av Jesus religion? Att ens spekulera om en sådan sak...

Jadu, den gjorde det till slut.. med facit i hand så är det rätt många genom historien som har sagt något som sedan visade sig stämma eller hända. T ex Bibliska profetior.
Men det är ju klart, det är säkert Kristna dödsknarkarnazister som har förfalskat ett brev (som f.ö finns i Congressional Museum i Washington) där det står att Jesus var en Arier som självaste Hitler hade varit imponerad utav.
Citera
2019-12-28, 19:14
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Kristendomen är en spinoff från Judendomen. Ett gäng idioter blev lurade av en karismatisk ledare och här sitter vi 2000 år senare med kyrkor överallt.

Hur kan detta stämma? "Kristendomen" är runt 200 år äldre än Judendomen, Jesus avfärdade Judarnas läror;

“Then came to Jesus scribes and Pharisees, which were of Jerusalem, saying, Why do thy disciples transgress the tradition of the elders? for they wash not their hands when they eat bread. But he answered and said unto them, Why do ye also transgress the commandment of God by your tradition?”9

Tradition of the Elders = Babylonisk Talmud = Judendom

Jesus avfärdade både Judarna och Judendomen.

Frågor på det?
Citera
2019-12-28, 19:20
Medlem
Jesus var jude ja. Kristendomen kommer ut en judisk sekt men har omarbetats för att funka i ett latin/grekiskt contex.
Citera
2019-12-28, 19:34
Moderator
Sun Rulers avatar
Håll er till topic nu, annars kommer varningar att delas ut. /Moderator
Citera
2019-12-28, 19:47
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Romarbrevet 1:3-4:
"... evangeliet om hans Son, som till sin mänskliga natur föddes av Davids släkt och som genom helighetens Ande blev med kraft bevisad vara Guds Son alltifrån uppståndelsen från de döda, evangelium om Jesus Kristus, vår Herre."
End of discussion.

Jaha, så David var Jude för att? Judarna hävdar det?

David är inte Jude och var aldrig Jude. David var ättling till Peres, Judas ena tvillingson och vem var mer ättling till Peres om inte självaste Jesus?

Det är denna kopplingen folk gör och tror att Jesus var Jude "Ja men David var ju Jude och han var ättling till Juda" INGEN av dessa var Judar, de var VITA.

Detta står klart i Matteus kap 1 och Lukas kap 3.

Detta är berättelsen om Jesus Kristus, Davids son, Abrahams son. 2 Abraham födde Isak, Isak födde Jakob, Jakob födde Juda och hans bröder. - Matteus kap 1:1

Och nu till Judarna;

Eftersom Judarna aldrig var del av stammarna av Israel så vilka var de? Vart kom de ifrån? Detta står klart i Bibeln, Första Mosebok kap 24;

3 "Jag vill ta en ed av dig vid Herren, himlens och jordens Gud, att du inte tar en hustru åt min son bland kanaaneerna, där jag nu bor, 4 utan att du går till mitt land och min släkt och tar en hustru åt min son Isak.”
Första Moseboken kap 27-28
46 Rebecka sade till Isak: ”De här hettitiskorna tar livet av mig. Om Jakob också tar en hettitisk flicka till hustru, en flicka från detta land, då vill jag inte leva längre.” 281 Då kallade Isak till sig Jakob. Han välsignade honom och sade till honom: ”Du får inte ta en kanaaneiska till hustru.

Jakob, fader åt Israeliterna. I årtusenden var blodslinjen ren men detta bröts av Juda som gifte sig med kanaanesiska och fick 3 söner varav bara en överlevde, Shelah och lämnade ättlingar (de som kom att bli Judar, denna linje är helt frånskild Judas andra blodslinje, Peres och Zarah och från Peres linje kom Jesus Kristus.

Halvblods Shelah följde Juda in i Egypten där Shelah fick många ättlingar och var med i uttåget ur Egypten och slog följe med Israels armeer till det lovade landet, detta står i Fjärde Moseboken kap 26 vers 20;

Judas ättlingar var därefter, släkt för släkt, Shela och shelaiternas släkt, Peres och peresiternas släkt, Serach och serachiternas släkt.

Första Moseboken kap 46 vers 12;

12 Judas söner var Er, Onan, Shela, Peres och Serach, men Er och Onan dog i Kanaan. Peres söner var Hesron och Hamul.

Man skilde hela tiden på Jesus Kristus blodslinje och halvblods Shelahs linje (de som vi idag kallar Judar)

I Första Krönikeboken kap 4 går detta att läsa om halvblods linje;

Söner till Sela, Judas son, var Er, Lekas far, och Lada, Maresas far, och de släkter som tillhörde linnearbetarnas hus, av Asbeas hus.

Asbea som på Hebreiska är Ashbea och är en förvrängning av Ishbaal "man av Baal", detta visar att de var avgudadyrkare och kunde inte ta åt sig Israels Gud. Dessa skapade således ett av folken i landet som blev det vi idag kallar Judar under Jesus tid.
Senast redigerad av Daniel501 2019-12-28 kl. 20:05.
Citera
2019-12-28, 19:59
Medlem
particulum1s avatar
Hur kan man ens diskutera Jesus identitet i termer som judisk eller kristen? Jesus såg troligtvis sig själv vara varken eller, utan snarare såg sig själv vara en varelse bortom subjektiva mänskliga konstruktioner och biologiska aspekter, dvs någonting bortom teologisk identitet och bortom kött och blod, vilket många oftast gör efter ett uppvaknande, studera vilken guru, fakir eller munk som helst så kan man observera samma fenomen, dvs en varelse som transcenderat det mänskliga och trätt in i det oändliga kosmiska.
Senast redigerad av particulum1 2019-12-28 kl. 20:02.
Citera
2019-12-28, 20:24
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Hur kan man ens diskutera Jesus identitet i termer som judisk eller kristen? Jesus såg troligtvis sig själv vara varken eller, utan snarare såg sig själv vara en varelse bortom subjektiva mänskliga konstruktioner och biologiska aspekter, dvs någonting bortom teologisk identitet och bortom kött och blod, vilket många oftast gör efter ett uppvaknande, studera vilken guru, fakir eller munk som helst så kan man observera samma fenomen, dvs en varelse som transcenderat det mänskliga och trätt in i det oändliga kosmiska.

Okej, nu handlar tråden om vare sig Jesus var Jude eller om Kristendomen är Judisk, inte om Jesus såg sig som något "bortom teologisk identitet".

Dock så förstår jag hur du tänker och resonerar, många idag (läs: vita) kan inte identifera sig med dagens Kristendom, den resonerar helt enkelt inte, jag menar att den har korrumperats och kidnappats av dessa lögnare och bedragare som vi idag kallar Judar.

Där Herren en gång fanns fyller många idag med annat, däribland försök till förklaringar.
Citera
2019-12-28, 20:26
Avslutad
Klart att Jesus var jude.
Varför utsåg han judarna som guds utvalda folk?

Hade han tillhört ett annat folkslag, så hade han sett dom som utvalda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in