2019-12-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral.
Hade du någon förklaring till varför svängen skulle vara svår genomföra utan att hamna i en graveyard spiral?

Du backar ju och erkänner om du har fel....
Citat:
Har jag däremot direkt fel så backar jag direkt och erkänner.
så du verkar alltså inte ha kommit fram till att något är fel i ditt påstående.
Varför förklarar du dig inte när du blir ombedd till det?
Senast redigerad av Prudent 2019-12-05 kl. 15:06.
Citera
2019-12-28, 03:04
Moderator
ksvs avatar
Citat:
1. Den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral.
Fast vädret var väl fint så att de kunde flyga visuellt?
Citera
2019-12-28, 03:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Fast vädret var väl fint så att de kunde flyga visuellt?
Jag citerar Pilots for 9/11 Truth:
So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power).

http://pilotsfor911truth.org/pentagon.html
Citera
2019-12-28, 13:00
Medlem
Citat:
Jag citerar Pilots for 9/11 Truth:
So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power).

http://pilotsfor911truth.org/pentagon.html
Citatet ger ingen förklaring till ditt påstående:
Citat:
1. Den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral.
Har du någon förklaring till varför svängen skulle vara svår genomföra utan att hamna i en graveyard spiral?
Citera
2019-12-28, 14:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Citatet ger ingen förklaring till ditt påstående:

Har du någon förklaring till varför svängen skulle vara svår genomföra utan att hamna i en graveyard spiral?
Från samma citat:
No problem for guys like you and me, but for Hani?
Citera
2019-12-28, 15:17
Medlem
Citat:
Från samma citat:
Svara på frågan istället.
Du påstår att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral".
Varför är svängen svår att genomföra utan att hamna i en graveyard spiral?

Visste du vad en graveyard spiral är och i vilka förhållanden det är risk för att hamna i en graveyard spiral när du kom med påståendet att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?

Citat:
In aviation, a graveyard spiral is a dangerous spiral dive entered into accidentally by a pilot who is not trained or not proficient in instrument flight when flying in instrument meteorological conditions(IMC).

Graveyard spirals are most common in nighttime or poor weather conditions where no horizon exists to provide visual correction for misleading inner-ear cues.Graveyard spirals are the result of several sensory illusions in aviation which may occur in actual or simulated IMC, when the pilot experiences spatial disorientation and loses awareness of the aircraft's attitude. In other words, the pilot loses the ability to judge the orientation of their aircraft due to the brain’s misperception of spatial cues.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Graveyard_spiral

Citat:
Graveyard spirals almost always happen at night, or in IMC, when you mistakenly think your wings are level. Instead they're banked left or right.

The key ingredient to graveyard spirals is that you can't see the horizon.
https://www.boldmethod.com/learn-to-fly/aeromedical-factors/graveyard-spiral/
Senast redigerad av Prudent 2019-12-28 kl. 16:12.
Citera
2019-12-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ta gärna det med Pilots for 9/11 Truth.
Pilots for 911 Truth påstår inte att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral", det var du som kom med det påståendet.

Citat:
Jag gör noll anspråk på att ha någon expertis inom flyg.
Varför påstod du då att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?

Visste du vad en graveyard spiral är och i vilka förhållanden det är risk för att hamna i en graveyard spiral när du kom med påståendet att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?
Senast redigerad av Prudent 2019-12-28 kl. 17:59.
Citera
2019-12-28, 18:04
Avstängd
Citat:
Pilots for 911 Truth påstår inte att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral", det var du som kom med det påståendet.

Varför påstod du då att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?

Hur tolkar du då det här:
Citera
2019-12-28, 18:25
Medlem
Citat:
Hur tolkar du då det här:
Att textförfattaren påstår att det för honom och de han vänder sig till inte är några problem att med en medelhastighet på 430 knop göra en standardsväng på 360°/2 min samtidigt som man sjunker 5000 fot med sjunkhastigheten 2500 fot/minut och får en hastighetsökning på endast 30 knop.
I det ser jag inget påstående att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral".
Citat:
So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani?

Svara på frågorna nu:

Varför påstod du att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?

Citera
2019-12-28, 18:43
Avstängd
Citat:
Att textförfattaren påstår att det för honom och de han vänder sig till inte är några problem att med en medelhastighet på 430 knop göra en standardsväng på 360°/2 min samtidigt som man sjunker 5000 fot med sjunkhastigheten 2500 fot/minut och får en hastighetsökning på endast 30 knop.
I det ser jag inget påstående att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral".
Och det sista här:
... but for Hani?
Hur tolkar du det?
Citera
2019-12-28, 18:54
Medlem
Citat:
Och det sista här:
... but for Hani?
Hur tolkar du det?
Att textförfattaren frågar de han vänder sig till om det skulle vara några problem för Hani att med en medelhastighet på 430 knop göra en standardsväng på 360°/2 min samtidigt som han sjunker 5000 fot med sjunkhastigheten 2500 fot/minut och får en hastighetsökning på endast 30 knop.

Svara på frågorna nu:

Varför påstod du att "den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?

Citera
2019-12-28, 19:06
Avstängd
Citat:
Att textförfattaren frågar de han vänder sig till om det skulle vara några problem för Hani att med en medelhastighet på 430 knop göra en standardsväng på 360°/2 min samtidigt som han sjunker 5000 fot med sjunkhastigheten 2500 fot/minut och får en hastighetsökning på endast 30 knop.
Om du fortsätter att läsa precis under så står det:
So, who pulled off this stunt?

Hani Hanjour. Reported to have 600TT and a Commercial Certificate (see quotes right margin). Hani tried to get checked out in a 172 a few weeks prior at Freeway Airport in MD. Two seperate CFI's took Hani up to check him out. Baxter and Conner found that Hani had trouble controlling and landing a 172 at 65 knots. Bernard, the Chief CFI, refused to rent him the 172. I have instructed many years. I have soloed students in 172's when i had 300 hours as a CFI. How anyone could not control a 172 at 600TT and a Commercial is beyond me. Flight Schools keep going till you "get it" if you are a bit rusty, and then rent you the plane. They are in business to make money after all. .right? The Chief CFI basically refused any further lessons and basically told him to get lost. All this can be confirmed through google searches.

Later, a week after Sept 11. Bernard, the Chief CFI, made a statement saying, "although Hani was rejected to rent a 172, i have no doubt he could have hit the pentagon." What?? Bernard, who didnt even fly with Hani, doesnt know the maneuver involved, where the plane hit, the speeds, etc etc.. says he has no doubts that he could hit the pentagon? Sure, my grandma could hit the pentagon. How about looking into the maneuver before making that statement? He made that statement while the pentagon was still smoking for petes sake. A bit of monday morning quarterbacking if you ask me. A common theme among inexperienced pilots. This also can be verified via google searches.

So, to sum up. Hani Hanjour, took a 757, with zero time in type, did the maneuver described above, a 400 knot 330 degree sprialing dive at 2500 fpm, only gaining 30 knots, then 30 knots more descending from 2200 feet at full power, with a very steady hand as to not overshoot or hit the lawn, inside ground effect, at 460 knots impact speed, but was refused to rent a 172 cause he couldnt land it at 65 knots? C'mon... sounds like a bad B movie... Please see right margin for more testimony regarding Hani and his training.

My conclusion is, the manever [sic] looks possible, for guys like me and you. But for Hani? unlikely. He either got REALLY lucky, or someone/something else was flying that plane. Sure wish we had clear video of a 757 hitting the pentagon to silence all these "Conspiracy theorists". They want us to believe the pentagon is only covered by a parking gate camera? C'mon...
Så, svaret på din fråga:
... är fortfarande:
Ta gärna det med Pilots for 9/11 Truth. Jag gör noll anspråk på att ha någon expertis inom flyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in