Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Hur tolkar du då det här:
No problem for guys like you and me, but for Hani?
Att textförfattaren påstår att det för honom och de han vänder sig till inte är några problem att med en medelhastighet på 430 knop göra en standardsväng på 360°/2 min samtidigt som man sjunker 5000 fot med sjunkhastigheten 2500 fot/minut och får en hastighetsökning på endast 30 knop.
I det ser jag inget påstående att
"den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral".
Citat:
So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani?
Svara på frågorna nu:
Varför påstod du att
"den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?
Visste du vad en graveyard spiral är och i vilka förhållanden det är risk för att hamna i en graveyard spiral när du kom med påståendet att
"den branta 320-graders svängen är svår att genomföra utan att hamna i graveyard spiral"?