2019-12-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I inlägg #25158 av skribenten tomyhockey(21.55 igår) framgår datum 27 dec och tid 15:13 samt hela artikeln.

Tydligen var det P4 som först meddelat det.

Den där sidan är dock endast avsedd som click bait. Den var inte ”först” med någonting. Den/de som länkar till den här och på andra fora vill bara att folk går in där så de som driver sidan tjänar pengar på reklam.

Det ursprungliga inlägget har anmälts och borde anmälas av fler då det endast syftar som annonsering.

Vid exakt samma tidpunkt som du/de anger kom exempelvis Bohuslänningen ut med en artikel med motsvarande innehåll:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/wilmas-misstänkte-mördare-begärs-omhäktad-1.21974046
Senast redigerad av Stefan S 2019-12-28 kl. 01:13.
Citera
2019-12-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I inlägg #25158 av skribenten tomyhockey(21.55 igår) framgår datum 27 dec och tid 15:13 samt hela artikeln.

Tydligen var det P4 som först meddelat det.

Ja, det har bekräftats vad Rhaegartargaryen skrev innan inlägget du hänvisar till publicerades. Jag ber än en gång om ursäkt för mitt utfall, som grundar sig i en utmattning orsakad av frågor och länkningar som återkommit hundrafalt (nåja, lite överdrivet) i tråden av nicks som inte ids söka.
Den här gången var jag för snabb att kritisera utan att själv ha kontrollerat det som skrevs. Beklagar igen Rhaegartargaryen!
Citera
2019-12-28, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den där sidan är dock endast avsedd som click bait. Den var inte ”först” med någonting. Den/de som länkar till den här och på andra fora vill bara att folk går in där så de som driver sidan tjänar pengar på reklam.

Det ursprungliga inlägget har anmälts och borde anmälas av fler då det endast syftar som annonsering.

Vid samma tidpunkt som du/de anger kom exempelvis Bohuslänningen ut med en artikel med motsvarande innehåll:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/wilmas-misstänkte-mördare-begärs-omhäktad-1.21974046

Jag kom in just nu, visst datumet stod i högerspalten på artikeln och dom fick en intervju med åklagaren. Omhäktningar kommer ske regelbundet fram till åtal som ligger långt fram i tiden.
Tack!
Citera
2019-12-28, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Ja, det har bekräftats vad Rhaegartargaryen skrev innan inlägget du hänvisar till publicerades. Jag ber än en gång om ursäkt för mitt utfall, som grundar sig i en utmattning orsakad av frågor och länkningar som återkommit hundrafalt (nåja, lite överdrivet) i tråden av nicks som inte ids söka.
Den här gången var jag för snabb att kritisera utan att själv ha kontrollerat det som skrevs. Beklagar igen Rhaegartargaryen!

Jag kom in nu, så jag har ingen aning om vad som hänt här. Förstår utmattningen. Ta det lugnt.
Citera
2019-12-28, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
I så fall ber jag givetvis om ursäkt till ursprungsskribenten. Jag kunde inte hitta datum och har helt missat att häktningen förlängts 4 veckor redan nu.
Dock tror jag tvärtemot Marie-lo. Det finns gott om fynd som är graverande för T. Det måste dock i juridisk kontext korrekt verifieras och det tar tid och är inget onormalt i ett fall där mgm inget berättar. T skulle inte få stanna i häktet om det skulle vara svaga skäl att tro att han är mgm.

Ja det kan vara så, visst.
Citera
2019-12-28, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
"Ofattbart hur bra han begått det mordet"
???

Här är det något som inte stämmer.
Får en känsla av att någon skrev lite för mycket..

Jag medger att jag uttryckt mig slarvigt (generellt)här,
de var egentligen ett "svar" på annan kommentar om Alm,
i jämförelse,
men utvecklade det inte närmare för att inte vara OT i längre
utlägg.
Men var också litet ironiskt menat, upplever det fallet som så "udda"
(overkligt).
Vet faktiskt inte vad man ska säga om Alm.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-28 kl. 04:57.
Citera
2019-12-28, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men alla psykopater är inte mördare!

Nej, självklart inte.
Det finns gott om välfungerande psykopater bland oss.

Har man en stabil uppväxt med tydliga normer och strukturer, så kan det bli bra ändå.
Citera
2019-12-28, 05:58
Medlem
Citat:
Som privatperson kan du inte få yppandeföbud.

Rädsla är nog det största hindret för att uttala sig här..

Man kan vara anonym. Vem skulle man vara rädd för? Mgm?
Citera
2019-12-28, 07:48
Medlem
Omhäktning 4 veckor till utredning pågår..
Skitsnack..detta är att jämföra med tortyr och pressa honom för att få fram ett erkännande.
Dom är inne i hans cell varje dag och säger att är det inte lika bra att du erkänner så slipper du isoleringen..här är det frågan om att knäcka honom.
Dom har antagligen inte ett skit att gå på .. förutom några indiciser.
Dom kunde lika gärna förhört honom under waterbording...
Citera
2019-12-28, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Omhäktning 4 veckor till utredning pågår..
Skitsnack..detta är att jämföra med tortyr och pressa honom för att få fram ett erkännande.
Dom är inne i hans cell varje dag och säger att är det inte lika bra att du erkänner så slipper du isoleringen..här är det frågan om att knäcka honom.
Dom har antagligen inte ett skit att gå på .. förutom några indiciser.
Dom kunde lika gärna förhört honom under waterbording...
Haha.
Det ivriga flashbackdeckare nån gång kunde fatta;
Snutar som "känner sig övertygade om" att de redan har GM, de ägnar sig på svenskt vis åt tortyrförhörande.
Någon som bryr sig över detta? Huvudsaken är väl, att någon sätts fast?

Huvudboven ("mgm") i denna tråd gör m.a.o. helt rätt, ifall han följer instruktionerna i Torges lilla bok;
Att säga så lite som möjligt, inte låtsas vilja "samarbeta"!
Citera
2019-12-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kan ju vara en tränad hund som fungerar bäst ihop med sin tränare som ju eventuellt också kan vara dess ägare tex.
Ja så kan det vara. Kändes som dom fått "napp" på något bra tips eftersom dom tagit in en specialhund. Polisen fick inte ens gå i närheten o störa, dom gick 100m bakom med sina hundar, 2st. Men det var ju synd den inte fick "napp" på något, va vi vet. Jag satt o tittade på dom i en lång stund, det va en duktig hund va jag kunde se.
Citera
2019-12-28, 09:39
Medlem
Citat:
Som privatperson kan du inte få yppandeföbud.

Rädsla är nog det största hindret för att uttala sig här..
Ja dom är nog rädda för klanen. Att misshaga någon av dem. Vill absolut inte bli inblandade i detta och kanske inte våga gå ut. Så kan det nog vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in