2019-12-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Något som jag inte alls sett diskuterats i tråden och som jag har tjatat om tidigare är den där festen W var på. Varför var inte mgm bjuden? Vad var det för fest? Hur många var där?
---------
Citat:
Ursprungligen postat av rosahav
Men var hon ens på fest då? Var det inte så att en granne stött på henne och tyckte att hon var festklädd. (Hon kan ju lika gärna varit påväg till affären.)
Citat:

Men grannen såg väl skillnad på när hon var festklädd och inte, som såg henne regelbundet, får man anta ...
Hon var väl på en fest, någonstans står att han fick hämta henne och köra hem henne ...
samtidigt hade de ju gjort slut eller höll på att göra slut (från Wilmas sida mest).
Citera
2019-12-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja du har nog rätt (som vanligt).

Undrar ibland hur i hela världen Mats Alm kunde gå fri av de dumvidrigaste av fantasier som han bjöd rätten på!
Skillnaden där tror jag var att man inte hittade ett skit i lägenheten eller nån annanstans. De VET att han tog livet av Linda, men de hade inte minsta lilla bevis. Och subjektivitet hör ju inte hemma i rättssalen. Jag skrek högt av ilska när han åkte på griftefridsbrott. Tror han bor utomlands nu. Här hade han blivit lynchad. Vi får väl hålla tummarna att de lyckas med det här målet i alla fall.
Citera
2019-12-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skillnaden där tror jag var att man inte hittade ett skit i lägenheten eller nån annanstans. De VET att han tog livet av Linda, men de hade inte minsta lilla bevis. Och subjektivitet hör ju inte hemma i rättssalen. Jag skrek högt av ilska när han åkte på griftefridsbrott. Tror han bor utomlands nu. Här hade han blivit lynchad. Vi får väl hålla tummarna att de lyckas med det här målet i alla fall.

Ja jag kände mig också väldigt ställd.
Ofattbart hur bra han begått det mordet.

Lika pedantisk verkar inte den aktuella MGM ha varit ...
Citera
2019-12-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
RPU är inte för att utreda motiv heller inte ansvarsfrågan. Den är till för att söka etablera om gärningspersonen led av allvarlig psykisk störning under gärningstillfället och om personen behöver vård. Vidare så har P7:an kommit fram till personen kan lidit av allvarlig psykisk störning, så en RPU kommer att göras.
RPU görs bara om han erkänner eller döms som skyldig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspsykiatrisk_unders%C3%B6kning

”Undersökningen kan genomföras endera efter ett erkännande inför domstol av den tilltalade eller efter genomförd rättegång, där domstolen finner den tilltalade skyldig.”
Senast redigerad av anniesbrev 2019-12-27 kl. 21:47. Anledning: Klistrade in för mycket text
Citera
2019-12-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
RPU görs bara om han erkänner eller döms som skyldig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspsykiatrisk_unders%C3%B6kning

”Undersökningen kan genomföras endera efter ett erkännande inför domstol av den tilltalade eller efter genomförd rättegång, där domstolen finner den tilltalade skyldig.”
Jag fortsätter:.... och för att utreda om den som befunnits skyldig bör ha rättpsykiatrisk vård eller sitta av strafftiden i fängelse. Det handlar alltså enbart om var människan skall förvaras - i fängelse eller på rättspsyk.
Citera
2019-12-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ja jag kände mig också väldigt ställd.
Ofattbart hur bra han begått det mordet.

Lika pedantisk verkar inte den aktuella MGM ha varit ...

"Ofattbart hur bra han begått det mordet"
???

Här är det något som inte stämmer.
Får en känsla av att någon skrev lite för mycket..
Citera
2019-12-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
"Ofattbart hur bra han begått det mordet"
???

Här är det något som inte stämmer.
Får en känsla av att någon skrev lite för mycket..

Det var en kommentar om Mats Ahlm.
Citera
2019-12-27, 23:18
Medlem
Citat:
Den där förstnämnda länken (av Rhaegartargaryen) som Kusin Vitamin svarade på, är bara 3 timmar gammal, det står vid sidan av, i en ruta när man öppnat länken.
Blir som du tydligen, irriterad på att det saknas datum då det meddelas något viktigt!
Att man ska behöva leta!

Detta att Jim Westerberg kan se att det inte blir aktuellt med åtal nu till den 3 januari,
tyder inte det på att de ändå har litet dåligt med bevis mot MGM?

I så fall ber jag givetvis om ursäkt till ursprungsskribenten. Jag kunde inte hitta datum och har helt missat att häktningen förlängts 4 veckor redan nu.
Dock tror jag tvärtemot Marie-lo. Det finns gott om fynd som är graverande för T. Det måste dock i juridisk kontext korrekt verifieras och det tar tid och är inget onormalt i ett fall där mgm inget berättar. T skulle inte få stanna i häktet om det skulle vara svaga skäl att tro att han är mgm.
Citera
2019-12-28, 00:48
Medlem
Med tanke på att det finns över 25 000 tusen inlägg. Finns det någon som har lite koll på när w och t blev tillsammans. Har varit prat på att det varit ett till och från förhållande i ca två år. Någon som vet lite mera om när dessa började ses?
Citera
2019-12-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja hennes vänner har vart tysta i denna tråden.
Inte ett ord har hörts om denna fest eller från hennes vänner där. Konstigt. Men dom kan ju som sagt fått yppandeförbud. Dom måste ha blivit förvånade och chockade.
Citera
2019-12-28, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
I så fall ber jag givetvis om ursäkt till ursprungsskribenten. Jag kunde inte hitta datum och har helt missat att häktningen förlängts 4 veckor redan nu.
Dock tror jag tvärtemot Marie-lo. Det finns gott om fynd som är graverande för T. Det måste dock i juridisk kontext korrekt verifieras och det tar tid och är inget onormalt i ett fall där mgm inget berättar. T skulle inte få stanna i häktet om det skulle vara svaga skäl att tro att han är mgm.

I inlägg #25158 av skribenten tomyhockey(21.55 igår) framgår datum 27 dec och tid 15:13 samt hela artikeln.

Tydligen var det P4 som först meddelat det.
Citera
2019-12-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Inte ett ord har hörts om denna fest eller från hennes vänner där. Konstigt. Men dom kan ju som sagt fått yppandeförbud. Dom måste ha blivit förvånade och chockade.

Som privatperson kan du inte få yppandeföbud.

Rädsla är nog det största hindret för att uttala sig här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in