2019-12-21, 19:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Ancelotti klar som ny tränare för Everton. Just sayin'...

Citera
2019-12-21, 19:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att gå till ett lag som ligger på 16:e plats i PL (som Everton gör) vore en stor utmaning men kanske tryggare att om möjligt gå till en större klubb med bättre spelarmaterial som kanske kan ge mer leverans till honom som forward.

Roma i Serie A t.ex.

Historiskt är dock Everton en stor klubb när man ser på dess framgångar. 9 högsta ligan segrar.

Visst, senaste 86/87, 5 FA senaste 95 och en vinst i cupvinnarcupen 85. Om det räcker för att Z vill gå till Zverton låter jag vara osagt.
Citera
2019-12-23, 16:36
Medlem
freeriderXIIs avatar
Helst ser jag att Zlatan går till Roma.
Citera
2019-12-23, 20:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här Zlatanmål under 2019.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-12-23 kl. 20:41.
Citera
2019-12-23, 21:43
Medlem
Det italienske nyhetsbyrået ANSA hevder at Zlatan Ibrahimovic skal være villig til å akseptere et tilbud fra AC Milan. Det er ikke kjent hva slags tilbud det er snakk om, men det rapporteres om at den italienske klubben vil tilby svensken en kontrakt på seks måneder med oppsjon på å forlenge med ett år.
Citera
2019-12-24, 00:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det italienske nyhetsbyrået ANSA hevder at Zlatan Ibrahimovic skal være villig til å akseptere et tilbud fra AC Milan. Det er ikke kjent hva slags tilbud det er snakk om, men det rapporteres om at den italienske klubben vil tilby svensken en kontrakt på seks måneder med oppsjon på å forlenge med ett år.

Jag läste det förut. Det är väl det mest väntade ändå.

Jag tror att Zlatan är precis vad Milan behöver. Dels gör dom alldeles för lite mål, och Zlatan kan fortfarande göra mål. Dels behövs det någon som blir förbannad och säger ifrån att det här duger inte. CL blir det nog svårt att nå, men för EL behövs topp 6-7 beroende på hur det går i Coppa Italia, som i sig också är en möjlighet. Men det blir nog i tuffaste laget, för då måste man antagligen slå ut Juve eller möjligen Roma i semi, och dit ska man överhuvudtaget ta sig till att börja med. Och gör man det väntar antagligen Inter eller Napoli i finalen.
Citera
2019-12-26, 23:59
Medlem
klettermauss avatar
Till slut har han skrivit på för Milan enligt flera olika källor.
Milan går ju åt helvete totalt, tror inte Zlatan kommer lyfta dem heller tyvärr.

Här har Wilbacher skrivit lite om flytten https://www.expressen.se/sport/kronikorer/thomas-wilbacher/zlatan-kommer-tysta-de-svenska-gubbarna/
Citera
2019-12-27, 10:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Till slut har han skrivit på för Milan enligt flera olika källor.
Milan går ju åt helvete totalt, tror inte Zlatan kommer lyfta dem heller tyvärr.

Här har Wilbacher skrivit lite om flytten https://www.expressen.se/sport/kronikorer/thomas-wilbacher/zlatan-kommer-tysta-de-svenska-gubbarna/

Definiera lyfta. Göra Milan till en scudetto-contender? Nej, det lär han inte göra. Lyfta Milan 5-6 tabellplaceringar? Jo, det tror jag visst att han kan. Zlatan är dom två saker Milan behöver mest. Någon som ställer krav på sin omgivning, och någon som gör mål regelbundet.
Citera
2019-12-27, 13:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Definiera lyfta. Göra Milan till en scudetto-contender? Nej, det lär han inte göra. Lyfta Milan 5-6 tabellplaceringar? Jo, det tror jag visst att han kan. Zlatan är dom två saker Milan behöver mest. Någon som ställer krav på sin omgivning, och någon som gör mål regelbundet.

Såvida inte 38-åringens kropp säger stopp när den plötsligt får möta rejält motstånd från hårdföra Serie A-försvarare i stället för korpspelarna i MLS. Spel i Italien ställer högre krav på varje enskilt moment på planen jämfört med USA, och frågan är om Zlatan pallar med det. Han har säkert tränat extra den senaste tiden för att komma väl förberedd, men det är tveksamt om det räcker. Det vore trist men inte så överraskande om den upphaussade comebacken tar paus redan efter ett par matcher och Zlatans karriär avslutas på bänken eller läktaren.
Citera
2019-12-27, 13:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Såvida inte 38-åringens kropp säger stopp när den plötsligt får möta rejält motstånd från hårdföra Serie A-försvarare i stället för korpspelarna i MLS. Spel i Italien ställer högre krav på varje enskilt moment på planen jämfört med USA, och frågan är om Zlatan pallar med det. Han har säkert tränat extra den senaste tiden för att komma väl förberedd, men det är tveksamt om det räcker. Det vore trist men inte så överraskande om den upphaussade comebacken tar paus redan efter ett par matcher och Zlatans karriär avslutas på bänken eller läktaren.

Det är klart att det är bättre försvarare han kommer möta nu. Det lär nog inte bli samma målsnitt som i MLS. Men Zlatan är stor, fysiskt stark, och han kommer vara en rejäl portion att tugga i sig för vilken försvarare som helst. Jag är inte bekymrad för att han ska ha styrkan att stångas med någon back i världen.

Snabbhet lär han ha tappat en del, och det är såklart något som gör att han inte är vad han har varit, men Zlatan är en sådan spelare som inte är helt beroende av att vara snabb. Han har så mycket annat i sitt register.

Det kommer inte vara samma Zlatan som lämnade Milan 2012, men jag tror fortfarande att det kommer vara Milans bästa spelare.
Citera
2019-12-27, 19:00
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nu är han även officiellt klar för Milan.
Citera
2019-12-27, 19:32
Medlem
Smegmas avatar
Jag önskar, kniper och HOPPAS att Kroknäsan MISSLYCKAS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in