2019-12-18, 14:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Det mesta talar väl ändå för att han lägger av? Men han kommer naturligtvis att göra en stor grej av det, med en massa hintar om att "något alldeles extra" väntar för att få maximal uppmärksamhet. Eller så annonserar han det på julafton ("större än Jesus"), nyårsafton eller liknande.

Han är 38 år. Hur många anfallare på hög nivå finns det i den åldern? Visst, Claudio Pizarro är 41 och spelar i Bundesliga, men det var längesen han var ordinarie. Den som tror att Zlatan skulle nöja sig med att värma bänk och agera "supersub" innan en skada sätter definitivt stopp kan ju räcka upp en hand.
Citera
2019-12-18, 14:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det mesta talar väl ändå för att han lägger av? Men han kommer naturligtvis att göra en stor grej av det, med en massa hintar om att "något alldeles extra" väntar för att få maximal uppmärksamhet. Eller så annonserar han det på julafton ("större än Jesus"), nyårsafton eller liknande.

Han är 38 år. Hur många anfallare på hög nivå finns det i den åldern? Visst, Claudio Pizarro är 41 och spelar i Bundesliga, men det var längesen han var ordinarie. Den som tror att Zlatan skulle nöja sig med att värma bänk och agera "supersub" innan en skada sätter definitivt stopp kan ju räcka upp en hand.
Luca Toni kom på delad förstaplats i skytteligan i Serie A som 38-åring säsongen 2014/15. Då spelade han dessutom i ett Hellas Verona som slutade på 13:e plats.
Citera
2019-12-18, 14:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Luca Toni kom på delad förstaplats i skytteligan i Serie A som 38-åring säsongen 2014/15. Då spelade han dessutom i ett Hellas Verona som slutade på 13:e plats.

Fast Zlatan skulle väl aldrig gå till ett lag på nedre halvan, oavsett liga? Om han nu inte har sån hybris att han tror att han på egen hand skulle kunna göra ett bottenlag till ett topplag.
Citera
2019-12-18, 14:32
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Fast Zlatan skulle väl aldrig gå till ett lag på nedre halvan, oavsett liga? Om han nu inte har sån hybris att han tror att han på egen hand skulle kunna göra ett bottenlag till ett topplag.
Aldrig? Han gick ju till ett LA Galaxy som slutade sist i hela Major League Soccer säsongen innan han gick dit.
Citera
2019-12-18, 14:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Aldrig? Han gick ju till ett LA Galaxy som slutade sist i hela Major League Soccer säsongen innan han gick dit.

Jag pratar om nuet. MLS är en annan sak, dit gick han för att han ville "erövra en ny kontinent" som han med sedvanlig klädsam ödmjukhet uttryckte det.
Citera
2019-12-18, 14:52
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Jag pratar om nuet. MLS är en annan sak, dit gick han för att han ville "erövra en ny kontinent" som han med sedvanlig klädsam ödmjukhet uttryckte det.
Han behöver ju bara gå till någon av klubbarna som det har ryktats om på sistone för att motbevisa dig: Milan (10:e plats just nu i Serie A), Bologna (11:e plats i Serie A), och nu senast Everton (16:e plats i Premier League).
Citera
2019-12-18, 15:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Han behöver ju bara gå till någon av klubbarna som det har ryktats om på sistone för att motbevisa dig: Milan (10:e plats just nu i Serie A), Bologna (11:e plats i Serie A), och nu senast Everton (16:e plats i Premier League).

Milan räknar jag iofs inte som ett "nedre halvan-lag" (jag tror att du förstod vad jag menade). Bologna, Everton eller för den delen Brescia (det vore väl nåt, bilda radarpar med Balotelli ) tror jag inte alls på. Det är betydligt troligare att han lägger av. Men vi får väl se. Beskedet borde komma snart, han blir ju inte yngre
Citera
2019-12-18, 15:32
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Milan räknar jag iofs inte som ett "nedre halvan-lag" (jag tror att du förstod vad jag menade). Bologna, Everton eller för den delen Brescia (det vore väl nåt, bilda radarpar med Balotelli ) tror jag inte alls på. Det är betydligt troligare att han lägger av. Men vi får väl se. Beskedet borde komma snart, han blir ju inte yngre
Milan har legat på den nedre halvan under 13 av 16 omgångar den här säsongen, så tekniskt sett har de varit ett "nedre halvan"-lag denna säsong.

Jag tror inte att han nöjer sig med att sluta på det här sättet. Han kommer att se till att alla vet vilken hans sista match är innan den spelas.
Citera
2019-12-18, 15:46
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att se Zlatan spela final i den klassiska FA cupen vore häftigt. Världens äldsta fotbollstävling som fortfarande är igång, den startade 1871/72.

Och har en helt annan status än andra länders nationella cuper. I England vore det extra kul att följa deras medias bevakning av honom.

Lyckas han i Everton (om han går dit) så har han för alltid bevisat att han inte bara är beroende av storklubbskvalité runt sig för att lyckas. Även om han delvis gjort det i LA Galaxy. Som förvisso är en stor klubb i MLS men lite på dekis de senaste åren särskilt försvarsmässigt.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-12-18 kl. 16:38.
Citera
2019-12-18, 18:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en bra video med Zlatan.
Citera
2019-12-18, 18:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hoppas han hamnar i Everton, Zlatan på topp med Walcott och Iwobi med unga snabba fötter som ger honom bollar the dream
Citera
2019-12-18, 19:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att gå till ett lag som ligger på 16:e plats i PL (som Everton gör) vore en stor utmaning men kanske tryggare att om möjligt gå till en större klubb med bättre spelarmaterial som kanske kan ge mer leverans till honom som forward.

Roma i Serie A t.ex.

Historiskt är dock Everton en stor klubb när man ser på dess framgångar. 9 högsta ligan segrar.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-12-18 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in