2019-12-27, 11:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag redogjorde för mina teorier om varför jag tror dessa motstridiga känslor och beteenden hos kvinnorna finns och har uppstått. Bemöt gärna dessa om du vill.

Det jag skrev om detta förklarar både kvinnans drift om att bli våldtagen och männens drift om att våldta.

Du kan redogöra för teorier men det betyder inte att det är sant år 2020.

Jag har bemött dem och jag bedömer att det inte stämmer att kvinnor vill bli våldtagna. Som fitz-nånting skrev så är det stor skillnad på att ha en fantasi likt den hon har om sin fästman, eller att vilja bli överfallen och våldtagen av random idiot på gatan. På vilket sätt skulle det ha gynnat evolutionen att en massa män sprang omkring och våldtog kvinnor? (Kvinnor som dessutom tydligen ville bli våldtagna, så det är ett mysterium hur det är en våldtäkt).

Så du menar här nu att feministernas tes "alla män är potentiella våldtäktsmän" stämmer?
Citera
2019-12-27, 11:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, nu låter du ju som ett dagisbarn. Om du ska citera mig så får du åtminstone bemöda dig med att ge ett argument. Annars står det dig fritt att låta bli att citera.

https://www.youtube.com/watch?v=6Lp-h1S3rMk

Jo jag tänkte att jag får gå ner på en nivå som du begriper
Citera
2019-12-27, 11:55
Avstängd
Citat:
Det är samma lag för varje individ som jag skrev.

Men om en person inte känner sig ofredad så räknas det inte som ofredande.
Citera
2019-12-27, 11:55
Medlem
Citat:
Nej att bli kåt är inget samtycke enligt svensk lag, om lagen borde ändras är en annan fråga som mycket väl kan diskuteras.
men kvinnan kommer inte att anmäla en man som knullat henne då hon redan från början varit kåt och attraherad utav honom, då är det ju inte ens våldtäkt, då är det samtycke.
Citera
2019-12-27, 11:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Jag har bemött dem och jag bedömer att det inte stämmer att kvinnor vill bli våldtagna. Som fitz-nånting skrev så är det stor skillnad på att ha en fantasi likt den hon har om sin fästman, eller att vilja bli överfallen och våldtagen av random idiot på gatan. På vilket sätt skulle det ha gynnat evolutionen att en massa män sprang omkring och våldtog kvinnor? (Kvinnor som dessutom tydligen ville bli våldtagna, så det är ett mysterium hur det är en våldtäkt).

Så du menar här nu att feministernas tes "alla män är potentiella våldtäktsmän" stämmer?

Precis, en teori är just en teori, helt korrekt. Mina teorier förklarar dock beteendet hos både kvinnor och män och teorier som bekräftas av observationer stärks.

Jag har inte sett att du har framfört något som går emot teorin heller.
Citera
2019-12-27, 11:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
men kvinnan kommer inte att anmäla en man som knullat henne då hon redan från början varit kåt och attraherad utav honom, då är det ju inte ens våldtäkt, då är det samtycke.

Det händer hela tiden och nej, att vara kåt är inte samtycke enligt svensk lag.
Citera
2019-12-27, 11:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Du ändrar inte på miljontals år av evolution på ett par hundra år, eller ens ett par tusen år. Den sociala fernissa som civilisationen givit är mycket, mycket tunn. När skiten träffar fläkten, och fight-and-flight kopplar in reptilhjärnan, så är du chanslös.

Själv tror jag att svenska (eller västerländska) kvinnor reagerar som de gör eftersom männen blivit för svaga och eftergivliga. Som jag skrivit tidigare: ett gigantiskt shit-test. Kvinnor vill inte ha män som samarbetar i fred, kvinnor vill ha krig och konkurrens. Plocka av dig helgonglorian, den klär dig inte.
Citera
2019-12-27, 11:59
Medlem
Citat:

ja exakt.
Även ur ett klan/ stamm samhälles perspektiv så var det inte speciellt effektivt att våldta, då du som man riskerar att bli dödad utav män ifrån rivalernas stamm om du våldtog någon utav deras kvinnor.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Precis, en teori är just en teori, helt korrekt. Mina teorier förklarar dock beteendet hos både kvinnor och män och teorier som bekräftas av observationer stärks.

Jag har inte sett att du har framfört något som går emot teorin heller.

Låt oss säga att det du skriver stämmer.
Då har vi massor av män som egentligen vill våldta och en massa kvinnor som vill bli våldtagna. Hur är det ett problem isåfall?
Alla är ju med på det!
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Du ändrar inte på miljontals år av evolution på ett par hundra år, eller ens ett par tusen år. Den sociala fernissa som civilisationen givit dig är mycket, mycket tunn. När skiten träffar fläkten, och fight-and-flight kopplar in reptilhjärnan, så är du chanslös.

Själv tror jag att svenska (eller västerländska) kvinnor reagerar som de gör eftersom männen blivit för svaga och eftergivliga. Som jag skrivit tidigare - ett gigantiskt shit-test. Kvinnor vill inte ha män som samarbetar i fred, kvinnor vill ha krig och konkurrens. Plocka av dig helgonglorian, den klär dig inte.
Citera
2019-12-27, 12:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Låt oss säga att det du skriver stämmer.
Då har vi massor av män som egentligen vill våldta och en massa kvinnor som vill bli våldtagna. Hur är det ett problem isåfall?
Alla är ju med på det!

Ja och det är väl just därför frågan om det borde vara olagligt har väckts.
Citera
2019-12-27, 12:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
ja exakt.
Även ur ett klan/ stamm samhälles perspektiv så var det inte speciellt effektivt att våldta, då du som man riskerar att bli dödad utav män ifrån rivalernas stamm om du våldtog någon utav deras kvinnor.

Däremot har det alltid varit en krigföring att våldta en förlorande stams kvinnor. Den ultimata dominans- och förnedringshandlingen. Och kvinnorna älskar att bli erövrade. Det är detta vi ser i Sverige idag från "den nya adeln". Handen på hjärtat, spår av detta har nog alla vi män inom oss. Jag vägrar att hyckla som feministerna gör, och är konsekvent även om män inte hamnar i bra dager just där. Men sådana har naturen gjort oss. Förutom alla andra egenskaper förstås.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-12-27 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in