Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du kan redogöra för teorier men det betyder inte att det är sant år 2020.
Jag har bemött dem och jag bedömer att det inte stämmer att kvinnor vill bli våldtagna. Som fitz-nånting skrev så är det stor skillnad på att ha en fantasi likt den hon har om sin fästman, eller att vilja bli överfallen och våldtagen av random idiot på gatan. På vilket sätt skulle det ha gynnat evolutionen att en massa män sprang omkring och våldtog kvinnor? (Kvinnor som dessutom tydligen ville bli våldtagna, så det är ett mysterium hur det är en våldtäkt).
Så du menar här nu att feministernas tes "alla män är potentiella våldtäktsmän" stämmer?
Du ändrar inte på miljontals år av evolution på ett par hundra år, eller ens ett par tusen år. Den sociala fernissa som civilisationen givit dig är mycket, mycket tunn. När skiten träffar fläkten, och fight-and-flight kopplar in reptilhjärnan, så är du chanslös.
Själv tror jag att svenska (eller västerländska) kvinnor reagerar som de gör eftersom männen blivit för svaga och eftergivliga. Som jag skrivit tidigare - ett gigantiskt shit-test. Kvinnor vill inte ha män som samarbetar i fred, kvinnor vill ha krig och konkurrens. Plocka av dig helgonglorian, den klär dig inte.