Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Och egentligen är det alltså inte en våldtäktsfantasi utan snarare en fantasi om att en attraktiv man, som man dessutom vet inte är farlig, skulle "tvinga sig till" sex på ett hårdhänt sätt.
Det är snarare en fråga om dominans- fantasi än en regelrätt våldtäkt, eftersom att fantasin existerar just av anledningen att kvinnan vill att den ska existera, och det är därmed inte ett egentligt tvång.
Och, det går inte att tvinga en frivillig.
Att bli tvingade till sex med en man som kvinnan absolut INTE vill ha sex med, det tror jag inte många kvinnor fantiserar om. Känner mig rätt övertygad om det faktiskt.
ja exakt det blir ju indirekt frivilligt även om man skulle vilja fantisera om att mannen "tvingar sig på dig", eftersom det antagligen i en fantasi är en man du är attraherad utav och vill ge samtycke till.
Inte då en helt okänd man på riktigt tvingar sig på dig och utför sina behov emot din vilja.
Jag brukar exempelvis ha en våldtäktsfantasi där det då är min fästman som jag vet är min fästman men att han i fantasin är en bonde som jag bor hos som piga.
och att han sedan på nätterna när han har jobbat hårt en hel dag kommer in till mig när jag sover och har sex med mig utan att väcka mig först, där han även stryper mig och pussar på mig skonsamt samtidigt.
Detta skulle klassas som våldtäkt i verkligheten om en kvinna skulle bli utsatt för detta, och det skulle klassas som en våldtäkt om jag bodde hos en bonde som jag jobbade åt och han kommer in och har sex med mig emot min vilja när jag sover.
I fantasins värld så är inte allt man fantiserar att tas så bokstavligt på, utan en våldtäkts fantasi med ett indirekt samtycke är mer utav symboliskt, där det representerar väldig undergivenhet i kontrast med överdriven dominans.