2019-12-27, 11:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lägg ner. Att du lever efter detta motto helt urskiljningslöst är antagligen anledningen till att du sitter på Flashback, bittrare än de flesta svenska män, och spyr ut skit över kvinnor dagarna långa.

Äsch! Hur skulle du själv hantera det om någon ständigt säger en sak och gör något helt annat?

Kvinnor måste växa upp och lära sig ta ansvar för vad de säger och vad de gör. Sluta upp att vara vuxna småbarn!
Citera
2019-12-27, 11:40
Medlem
Citat:
Och egentligen är det alltså inte en våldtäktsfantasi utan snarare en fantasi om att en attraktiv man, som man dessutom vet inte är farlig, skulle "tvinga sig till" sex på ett hårdhänt sätt.
Det är snarare en fråga om dominans- fantasi än en regelrätt våldtäkt, eftersom att fantasin existerar just av anledningen att kvinnan vill att den ska existera, och det är därmed inte ett egentligt tvång.
Och, det går inte att tvinga en frivillig.

Att bli tvingade till sex med en man som kvinnan absolut INTE vill ha sex med, det tror jag inte många kvinnor fantiserar om. Känner mig rätt övertygad om det faktiskt.
ja exakt det blir ju indirekt frivilligt även om man skulle vilja fantisera om att mannen "tvingar sig på dig", eftersom det antagligen i en fantasi är en man du är attraherad utav och vill ge samtycke till.

Inte då en helt okänd man på riktigt tvingar sig på dig och utför sina behov emot din vilja.

Jag brukar exempelvis ha en våldtäktsfantasi där det då är min fästman som jag vet är min fästman men att han i fantasin är en bonde som jag bor hos som piga.
och att han sedan på nätterna när han har jobbat hårt en hel dag kommer in till mig när jag sover och har sex med mig utan att väcka mig först, där han även stryper mig och pussar på mig skonsamt samtidigt.

Detta skulle klassas som våldtäkt i verkligheten om en kvinna skulle bli utsatt för detta, och det skulle klassas som en våldtäkt om jag bodde hos en bonde som jag jobbade åt och han kommer in och har sex med mig emot min vilja när jag sover.

I fantasins värld så är inte allt man fantiserar att tas så bokstavligt på, utan en våldtäkts fantasi med ett indirekt samtycke är mer utav symboliskt, där det representerar väldig undergivenhet i kontrast med överdriven dominans.
Citera
2019-12-27, 11:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ah, det är så du menar?? Du talar ur ditt eget perspektiv. Tråden borde egentligen heta "Om kvinnor röstar på MP+V, borde vi inte få våldta dem då?!?"

Eller om kvinnor i allmänhet vill ha våldtäkter borde vi ha en lag emot det då? Vi har inte enskilda lagar för varje individ, de utgår istället från den allmänna uppfattningen om vad som är oacceptabelt.
Citera
2019-12-27, 11:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är inte frivilligt, det är en konflikt mellan kvinnans primitiva drifter och hennes kulturella medvetenhet. I ord säger och tror hon att hon inte vill detta men under ytan finns primitiva drifter som känner en stark dragning till det.
Tveklöst enligt svensk lag så är det våldtäkt.

Hur kan du uttala dig så säkert om detta undrar jag?

Hur vore det om jag la ut ett inlägg där jag förklarar att män egentligen vill våldta?
Att mannens primitiva drift egentligen vill tvinga sig på var och varannan kvinna han ser, med våld dessutom.
Skulle du ta mig på allvar då?
Citera
2019-12-27, 11:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
ja exakt det blir ju indirekt frivilligt även om man skulle vilja fantisera om att mannen "tvingar sig på dig", eftersom det antagligen i en fantasi är en man du är attraherad utav och vill ge samtycke till.

Inte enligt lagens mening. Du kan vara hur kåt som helst och ha lust till sex med någon men ändå säga nej pga att du tar andra hänsyn än enbart till din lust. Det som räknas är ett samtycke till sex och det finns inte bara för att man känner en lust eller dragning till det.
Citera
2019-12-27, 11:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Äsch! Hur skulle du själv hantera det om någon ständigt säger en sak och gör något helt annat?

Kvinnor måste växa upp och lära sig ta ansvar för vad de säger och vad de gör. Sluta upp att vara vuxna småbarn!

Sluta själv.
Citera
2019-12-27, 11:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hur kan du uttala dig så säkert om detta undrar jag?

Hur vore det om jag la ut ett inlägg där jag förklarar att män egentligen vill våldta?
Att mannens primitiva drift egentligen vill tvinga sig på var och varannan kvinna han ser, med våld dessutom.
Skulle du ta mig på allvar då?

Jag redogjorde för mina teorier om varför jag tror dessa motstridiga känslor och beteenden hos kvinnorna finns och har uppstått. Bemöt gärna dessa om du vill.

Det jag skrev om detta förklarar både kvinnans drift om att bli våldtagen och männens drift om att våldta.
Citera
2019-12-27, 11:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Eller om kvinnor i allmänhet vill ha våldtäkter borde vi ha en lag emot det då? Vi har inte enskilda lagar för varje individ, de utgår istället från den allmänna uppfattningen om vad som är oacceptabelt.

Det där är något att fundera på.
Citera
2019-12-27, 11:50
Avstängd
Citat:

Emot vad då?

Det har vi ju visst. Sexuellt ofredande eller förtal t.ex. Det blir olagligt först när den utsatte känner sig ofredad eller förtalad.
Citera
2019-12-27, 11:51
Medlem
Citat:
Inte enligt lagens mening. Du kan vara hur kåt som helst och ha lust till sex med någon men ändå säga nej pga att du tar andra hänsyn än enbart till din lust. Det som räknas är ett samtycke till sex och det finns inte bara för att man känner en lust eller dragning till det.
antagligen så blir du kåt utav en kille du är fysiskt attraherad utav och tanken på vad han skulle kunna göra med dig.
Redan där, om du hunnit bli kåt på en man så ger man ett samtycke.
Citera
2019-12-27, 11:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Emot vad då?

Det har vi ju visst. Sexuellt ofredande eller förtal t.ex. Det blir olagligt först när den utsatte känner sig ofredad eller förtalad.

Det är samma lag för varje individ som jag skrev.
Citera
2019-12-27, 11:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
antagligen så blir du kåt utav en kille du är fysiskt attraherad utav och tanken på vad han skulle kunna göra med dig.
Redan där, om du hunnit bli kåt på en man så ger man ett samtycke.

Nej att bli kåt är inget samtycke enligt svensk lag, om lagen borde ändras är en annan fråga som mycket väl kan diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in