Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-24, 15:56
  #24649
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En liten söt julgran...!

-Det sas för övrigt tidigare i tråden, att Greta varit Drama Queen (i talet i FN), nu är det dags för Greta att även bli Dancing Queen! -I ABBA-låten med detta namn sjunger man ju, att tjejen som är den dansade drottningen är sjutton år, vilket Greta fyller mycket snart i januari.

Greta är verkligt duktig på dans och har bara en aning mer än ett år tills hon blir myndig. Detta sista faktum kommenterar Greta halvtorrt, -Då kanske jag får bestämma lite mer själv! Detta har hon även sagt offentligt. Vi får se!

Jag är vanligtvis inte särskilt lättskrämd, men du är fanimej riktigt läskig. Jag får Mark David Chapman vibbar fån dig. Är du kär i ungen? Om jag vore Gretas vårdare skulle jag hålla trallgökar som dig så långt borta som möjligt från min skyddsling.

Om hon skulle råka illa ut tror jag oddsen är mycket lägre på att gärningsmannen är något förvirrat fan, än någon hatare. De flesta hatare har nog vett att knyta näven i fickan och hålla sitt hat till anonyma internetsidor.
Däremot förvirrade superfans som plötsligt upplever någon inbillad förorätt hon utsatt dem för kan säkerligen gå över gränsen och göra något vansinnigt.
2019-12-24, 16:35
  #24650
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Nix. det är inte dåligt tajmat. Det är högaktuellt att Greta och hennes sekt är ickenyheter. Vilka orkar bry sej om kommunister och deras propaganda.

Ingen bry sig väl om kommunister. Däremot bryr sig många om Greta. Nu senast var det Australiens premiärminister som hade en ordväxling med Greta:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)


Och här får du mer att fundera över:

TIME:

Citat:
Greta Thunberg - TIME’s 2019 Person of the Year

For decades, researchers and activists have struggled to get world leaders to take the climate threat seriously. But this year, an unlikely teenager somehow got the world’s attention.

https://time.com/person-of-the-year-...reta-thunberg/

Nature:

Citat:
Nature’s 10 - Ten people who mattered in science in 2019

GRETA THUNBERG: Climate catalyst

Scientists have spent decades warning about climate change, but they couldn’t galvanize global attention the way that Thunberg did this year. The Swedish 16-year-old has outshone them — and many are cheering her along.

https://www.nature.com/immersive/d41...9-0/index.html

Vad var det du skrev? Ingen bryr sig om Greta...
2019-12-24, 16:43
  #24651
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Om hon skulle råka illa ut tror jag oddsen är mycket lägre på att gärningsmannen är något förvirrat fan, än någon hatare. De flesta hatare har nog vett att knyta näven i fickan och hålla sitt hat till anonyma internetsidor.

Inte alla dock:

Citat:
Man döms för dödshot mot Greta Thunberg

En man i 40-årsåldern från Sörmland som hotat att våldta, misshandla och döda miljöaktivisten Greta Thunberg döms nu till villkorlig dom med samhällstjänst för grovt olaga hot.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...greta-thunberg
Citat:
Bland annat skrev han att han ska döda Malena Ernman om inte hennes dotter offentligt deklarerade att det är bra för klimatet att flyga.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...greta-thunberg
2019-12-24, 16:44
  #24652
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Vad tänker du på? Är du en anhängare till sekten, eller en realist som många av oss andra. Greta har inte en suck att komma med.
Hela världen skrattar åt gråta så jag trodde hon höll föredrag om att elda bilar inte är bra, så får tattarna åxå skratta. Som hade svimmat om hon såg mina gamla bilar utan något som helst miljötänk och vad jag tankar den ena bilen med, kör i stort sett gratis med den!
2019-12-24, 16:46
  #24653
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ingen bry sig väl om kommunister. Däremot bryr sig många om Greta. Nu senast var det Australiens premiärminister som hade en ordväxling med Greta:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)


Och här får du mer att fundera över:

TIME:



Nature:



Vad var det du skrev? Ingen bryr sig om Greta...
Jag bryr mej om Greta. Dom som utnyttjar och exploaterar henne, don bryr sej inte. Hon behöver hjälp. Den hjälpen måste bestå av proffs. Annars kommer hon aldrig att få ett drägligt liv.
2019-12-24, 16:50
  #24654
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hela världen skrattar åt gråta så jag trodde hon höll föredrag om att elda bilar inte är bra, så får tattarna åxå skratta. Som hade svimmat om hon såg mina gamla bilar utan något som helst miljötänk och vad jag tankar den ena bilen med, kör i stort sett gratis med den!
Gamla bilar? Jänkare eller Saab 94? Tattarna skrattar bara åt dom som dom lyckas blåsa.
2019-12-24, 16:52
  #24655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ingen bry sig väl om kommunister. Däremot bryr sig många om Greta. Nu senast var det Australiens premiärminister som hade en ordväxling med Greta:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)


Och här får du mer att fundera över:

TIME:



Nature:


Vad var det du skrev? Ingen bryr sig om Greta...

Som sagt du är extremt fanatisk, därav totalt inkapabel att förstå dig på hur mediala "intressen" fungerar.
2019-12-24, 16:56
  #24656
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Detta måste vara trådens mest dåligt tajmade inlägg någonsin...

Vi kunde tidigare idag läsa följande i media:

Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Nix. det är inte dåligt tajmat. Det är högaktuellt att Greta och hennes sekt är ickenyheter. Vilka orkar bry sej om kommunister och deras propaganda.
Har hon inte lagt av? Hon fick faktiskt ett ryck mellan doppet och gröten igår och skickade instruktioner till Australien hur de skulle sköta skogsbränderna. Det hade naturligtvis avsedd effekt och retade gallfeber på en av dem hon hatar mest, de vita medelålders männen - Australiens premiärminister. Efter det kanske hennes spänningar släppte och hon kunde fortsätta hugga in på julmaten.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-12-24 kl. 17:07.
2019-12-24, 17:07
  #24657
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har hon inte lagt av? Hon fick faktiskt ett ryck mellan doppet och gröten igår och skickade instruktioner till Australien hur de skulle sköta skogsbränderna. Det hade naturligtvis avsedd effekt och retade gallfeber på en av dem hon hatar mest, de vita medelålders männen - Australiens premiärminister.

Jo. Han blev arg. Detta var samtidigt en demonstration av vilken makt som Greta Thunberg har.

Greta twittrar något och ett lands premiärminister tvingas svara på detta. Vare sig han vill det eller inte.

( (FB) Greta Thunberg (klimataktivist) )
2019-12-24, 17:13
  #24658
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Han blev arg. Detta var samtidigt en demonstration av vilken makt som Greta Thunberg har.

Greta twittrar något och ett lands premiärminister tvingas svara på detta. Vare sig han vill det eller inte.

( (FB) Greta Thunberg (klimataktivist) )
Hon är totalt pinsam. Skickar ett Tweet som retar upp Australiens ledare medan han kämpar med skogsbränderna, sedan återgår Greta till julbordet.
2019-12-24, 17:17
  #24659
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har hon inte lagt av? Hon fick faktiskt ett ryck mellan doppet och gröten igår och skickade instruktioner till Australien hur de skulle sköta skogsbränderna. Det hade naturligtvis avsedd effekt och retade gallfeber på en av dem hon hatar mest, de vita medelålders männen - Australiens premiärminister. Efter det kanske hennes spänningar släppte och hon kunde fortsätta hugga in på julmaten.
Fick hon ett dopp igår. Det kan jag aldrig tro. Det är nog bäst att hon låter bli gröten också. Jag är pensionär och känner mej så djäkla kränkt av denna snorunge och hennes sekt.
2019-12-24, 17:19
  #24660
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon är totalt pinsam. Skickar ett Tweet som retar upp Australiens ledare medan han kämpar med skogsbränderna, sedan återgår Greta till julbordet.

Det kan man tycka. Men det mest märkliga är dock att han känner sig tvungen att kommentera.

Greta är en liten 16-årig flicka - och ett lands premiärminister känner sig tvungen att kommentera hennes tweet.

Det är helt klart en väldigt ny och unik situation.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback