Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-12-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilken årgång av Kalle Anka ska man ladda hem för att få den ocensurerade versionen? För visst saknas den tecknade delen där Kalle Anka krigar mot Piff o Puff i de senare versionerna?

Se den på YouTobe så länge. Men älskade just den när man var barn. Men den sågs väl för våldsam.

https://www.youtube.com/watch?v=MzkU1tskaNA
Citera
2019-12-24, 01:15
Medlem
Sprocket94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Jaha, då var det snart dags igen. God jul!
God Jul på er alla!
Ja det laddas för fullt nu inför denna heliga programstund! Men antar att det också finns dårar som ser annat vid 15-tiden som The big bang theory eller Carolas advent. Men det antalet måste rimligtvis vara försvinnande litet.
Jag kan konstatera att förra årets tittarsiffror uppgick till ungefär 3,7 miljoner. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kalle_Anka_och_hans_vänner_önskar_God_Jul
Så nu ser vi till att slå det gott folk!
Citera
2019-12-24, 09:25
Medlem
Tror jag ska kolla på 1997 års version i år
Citera
2019-12-24, 15:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Undrar om de, på något sätt, uppmärksammar att Bengt Feldreich lämnade jordelivet detta år eller har de fastnat i Arne Weise?

Citat:
Ursprungligen postat av Sprocket94
God Jul på er alla!
Ja det laddas för fullt nu inför denna heliga programstund! Men antar att det också finns dårar som ser annat vid 15-tiden...

Dårar är galningarna som fortsätter titta på denna smörja.
Citera
2019-12-24, 15:53
Medlem
Någon som minns vilket år man tog bort Alice i Underlandet från Kalles Jul?
Citera
2019-12-24, 17:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Någon som minns vilket år man tog bort Alice i Underlandet från Kalles Jul?

Tog bort? Enligt tillgängliga uppgifter har det filmklippet bara varit med en gång, nämligen 1997. Alltså julen före filmen skulle ha nypremiär på video (mars 1998).

http://www.magicmovies.se/texter.asp?id=11
Citera
2019-12-24, 17:27
Medlem
Äh vem bryr sig om jul och sånt skit? Har hellre helt normala dagar under julhelgen där jag slipper allt elakt skräp till människor.
Citera
2019-12-24, 17:36
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om ni fick bestämma vad hade ni velat se att SVT sände på julafton?
Citera
2019-12-24, 17:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Om ni fick bestämma vad hade ni velat se att SVT sände på julafton?

Inte Kalle Anka och hans vänner hade varit en sund åtgärd.
Citera
2019-12-24, 21:08
Medlem
Sprocket94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Undrar om de, på något sätt, uppmärksammar att Bengt Feldreich lämnade jordelivet detta år eller har de fastnat i Arne Weise?

Dårar är galningarna som fortsätter titta på denna smörja.
Jag accepterar självklart om man väljer att inte ta tillvara på traditioner, det är fritt att tycka och se på vad man vill. Vad jag dock misstänker är att de som smutskastar detta program ibland inte haft en barndom nog. Det sker endast en gång per år. Men med all respekt, se på vadhelst som faller er in.
Senast redigerad av Sprocket94 2019-12-24 kl. 22:04. Anledning: Detaljord
Citera
2019-12-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tog bort? Enligt tillgängliga uppgifter har det filmklippet bara varit med en gång, nämligen 1997. Alltså julen före filmen skulle ha nypremiär på video (mars 1998).

http://www.magicmovies.se/texter.asp?id=11
Du har helt rätt man hade två överraskningar år 1997 Alice i Underlandet och Hercules
Citera
2019-12-24, 22:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprocket94
Jag accepterar självklart om man väljer att inte ta tillvara på traditioner, det är fritt att tycka och se på vad man vill. Vad jag dock misstänker är att de som smutskastar detta program ibland inte haft en barndom nog. Det sker endast en gång per år. Men med all respekt, se på vadhelst som faller er in.

Jag hade en fantastisk barndom, men insåg i tonåren att Kalle Ankas jul var en osammanhängande torso. Har inte sett det sedan 70-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in