Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-12-25, 02:19
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
SVT gjorde väl det förra året när de visade Djungelboken ? Men ja det vore ett trevligt inslag. Tycker Disney kunde bjuda på lite mer variation i klippen. T ex kunde de ju byta ut när Baloo och Mowgli träffas till när kung Loui sjunger "jag vill va som du" och kanske ta bort piff och puff och när kalle bråkar med den där fågeln i skogen. Måste ju finnas annat som är julrelaterat som de kan ta med. Skulle bli lite mer intressant med mer variation.

Toy tinkers som är julinspirerat. En scen från den kortfilmen har varit ett bra tillägg och ta bort gamla piff och puff.

https://youtu.be/HS0kK8YqepU
Citera
2018-12-25, 12:22
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Inte i år dock.

Klippet med Robin Hood var med i år.
Citera
2018-12-25, 12:30
Medlem
Citat:
Inte i år dock.

Jo visst var han det. "ÅÅÅH NEEJ mitt guld, de sticker med allt mitt GUUULLD!!" Jag älskar den där desperata repliken - och över huvud taget är nästan allt i programmet animation av toppklass (undantaget är den årliga puffen för en ny aktuell film, de är inte alls i samma klass numera).

Däremot var inte Bambi med - hade hört att ett klipp från denna klassiska film från 40-talet skulle dyka upp i årets program. Vad hände där?
Citera
2018-12-25, 12:43
Medlem
Är det någon som har koll på vart man kan se (alt ladda ner)Kalle Anka önskar God Jul 2018? Vi missade det igår och barnen vill så gärna se den. SVT Play visar den inte i efterhand.
Tack på förhand!
Senast redigerad av Robbieboy 2018-12-25 kl. 12:56.
Citera
2018-12-25, 12:47
Medlem
Swe1227s avatar
Vad jag minns är det mågra små scener i julverkstan som är bortklippta. Likaså när husvagnen lossnar från långbens bil så rullar den mot ett tåg. Den scenen är borta. Sen undrar jag om inte ett helt klipp är borta där kalla bråkar med piff och puff i en stuga ute i skogen? Piff och puff samlar nötter i ett träd och det är en scen där kalla fastnar i en stor snöboll. Eller minns jag helt fel.

Det är iaf mycket borttaget för att få in nya reklamklipp i slutet...
Citera
2018-12-25, 13:26
Medlem
Tänk vad mycket gratisreklam Disney fått under alla år....
Citera
2018-12-25, 15:07
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Inte i år dock.
Jo, det klippet var med.
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Toy tinkers som är julinspirerat. En scen från den kortfilmen har varit ett bra tillägg och ta bort gamla piff och puff.

https://youtu.be/HS0kK8YqepU
Toy tinkers var med för längesedan, men togs bort då den ansågs alltför våldsam. Synd tycker jag, den är verkligen rolig!
Senast redigerad av Knasibas 2018-12-25 kl. 15:11.
Citera
2018-12-25, 16:44
Medlem
Trist med dessa lika "Jul-Kalle" varje år - där man dessutom "censurerat" bort inslag, som möjligen kunde piggat upp lite. "Julverkstaden" det enda som fortfarande kunde varit lite underhållande - om det varit i ursprungligt icke-rasistiskt skick. (Dvs som när man tillät även judar och negrer vara med).

"Jul-Kalle"s tristess rimmar inte med de möjligheter inom dator-animering och AI, som finns idag. Nästan gratis skulle man per dator och AI kunna sätta ihop en ny "Jul-Kalle" varje år - där man inte ens i förväg vet hur varje avsnitt slutar. Även om man kanske inte får använda "Disney"s originalfigurer hur som helst.

Åtminstone borde man väl kunnat visa även andra kombinationer av gamla "Kalle Anka & Co" kortfilmer också. (För dyrt? - Javisstja, alla 10 mdr (= 10 000 000 000) / år vi betalar SVT måste ju gå till miljonlöner åt anställda, klimat- och flyktingpropaganda!).
Citera
2018-12-25, 20:47
Medlem
Citat:
Inte i år dock.

Var början med? den där med "hon är säker.. gamle bettan"
Citera
2019-11-12, 19:12
Medlem
Elementarts avatar
Vilken årgång av Kalle Anka ska man ladda hem för att få den ocensurerade versionen? För visst saknas den tecknade delen där Kalle Anka krigar mot Piff o Puff i de senare versionerna?
Citera
2019-11-13, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilken årgång av Kalle Anka ska man ladda hem för att få den ocensurerade versionen? För visst saknas den tecknade delen där Kalle Anka krigar mot Piff o Puff i de senare versionerna?

Jo, det stämmer att Toy Tinkers är bortplockad från de "senare" versionerna. Den var med i ursprungsversionen och togs bort inför julen 1967.
Citera
2019-12-22, 09:03
Medlem
kristofferGs avatar
Jaha, då var det snart dags igen. God jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in