2019-12-22, 11:00
Medlem
trailblasers avatar
Fy fan vad sniket.
Jag skulle skämmas ihjäl över att fråga om kompensation.
Citera
2019-12-22, 11:02
Medlem
Griskissens avatar
Kom just på att det är klockren diskriminering att bara ta betalt av några gäster medan andra får gå gratis. Anmäl till DO! Bör kunna ge ett skadestånd som räcker till många trevliga krogkvällar utan TS.
Citera
2019-12-22, 11:02
Medlem
JanTalibans avatar
Jag tycker att man, i vissa fall, KAN ta betalt för ”bjudningar”. Min PERSONLIGA ERFARENHET är dock att pengar genererar kaos och lotteri, snarare än rättvisa och snyltskydd, eftersom det ALLTID händer att:

1. Någon i sällskapet (av oklar anledning) äter gratis.

2. En och annan gäst tvunget halar fram en storpeng och säger ”Det här är MITT bidrag till kalaset!”.

3. Det slumpvis och inkonsekvent görs avdrag för medhavd mat & dryck.

4. Folk erbjuds att ”förbarma sig över” mängder av överbliven mat & dryck.

5. Folk betalar i samband med att de successivt droppar ut, samtidigt som prislappen uppdateras (nedåt?) under kalasets gång. (De sista fyllebultarna får inte betala något alls, eftersom värden har räknat ut att hela kalaset är finansierat.)
Citera
2019-12-22, 11:23
Medlem
Casual-Cultures avatar
Du borde lägga ner och ta ditt julbord och trycka upp i röven vadå ta betalt? Jag hoppas du blir riktigt ensam någon dag så kan du sitta och äta ditt julbord och känna att du bäst hade jag varit din bror syster så hade ja sagt upp kontakten direkt.
Citera
2019-12-22, 11:29
Medlem
Outsourca skiten själv kör jag med intrum skickar faktura ett par dar efter
Citera
2019-12-22, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Ts skrev i en annan tråd att han har 2700kr kvar på lönekontot.....

Och, om du prompt måste veta har jag ett 7-sffrigt belopp i räntepapper och aktiefonder. Dessutom en tjänstepension närmre miljonen
Citera
2019-12-22, 11:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Du borde lägga ner och ta ditt julbord och trycka upp i röven vadå ta betalt? Jag hoppas du blir riktigt ensam någon dag så kan du sitta och äta ditt julbord och känna att du bäst hade jag varit din bror syster så hade ja sagt upp kontakten direkt.

Gärna för mig, då slipper jag hålla i skiten. Kan äta hos syrran och brorsan. För det är en jävla massa besvär. All tid vi lagt i köket och allt handlade på Willys och LIDL har tagit tid.
Citera
2019-12-22, 11:36
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Gärna för mig, då slipper jag hålla i skiten. Kan äta hos syrran och brorsan. För det är en jävla massa besvär. All tid vi lagt i köket och allt handlade på Willys och LIDL har tagit tid.

Tråkig människa du låter som Morgan i Ullared. Är du också så där enkel av dig?
Citera
2019-12-22, 11:39
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Och, om du prompt måste veta har jag ett 7-sffrigt belopp i räntepapper och aktiefonder. Dessutom en tjänstepension närmre miljonen

Detta gör att du framstår som ännu mer korkad och snål, men det förstår du väl inte...
Citera
2019-12-22, 11:53
Medlem
haresEars avatar
Citat:

En sann keyboard-warrior, i only hear alot of blah blah blah
Citera
2019-12-22, 12:04
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Men varför har du julbord då? Varför hålla en tillställning man egentligen inte vill ordna.
Citera
2019-12-22, 12:05
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?

Vet inte om jag skall skratta eller gåta åt dig och ditt inlägg. Om du nu är ett troll är det ännu mer tragiskt. Jag tycker på riktigt synd om dig som människa, att du går in på Flashback och frågar hur mycket som är lämpligt att ta betalt för att "bjuda" hem folk på ett julbord hemma hos dig. I ett senare inlägg skryter du om hur mycket pengar du har i aktier/fonder? Jag tycket att du kanske skall ta och kolla ditt blodtryck så att det inte är för högt. Du verkar räkna varje öre du har och spenderar, vilket i sig är en stressfaktor. Du kommer säkert dö av en stroke eller hjärtinfarkt på grund av att du är så pengarkåt innan du ens fyllt 50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in