Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?
Vet inte om jag skall skratta eller gåta åt dig och ditt inlägg. Om du nu är ett troll är det ännu mer tragiskt. Jag tycker på riktigt synd om dig som människa, att du går in på Flashback och frågar hur mycket som är lämpligt att ta betalt för att "bjuda" hem folk på ett julbord hemma hos dig. I ett senare inlägg skryter du om hur mycket pengar du har i aktier/fonder? Jag tycket att du kanske skall ta och kolla ditt blodtryck så att det inte är för högt. Du verkar räkna varje öre du har och spenderar, vilket i sig är en stressfaktor. Du kommer säkert dö av en stroke eller hjärtinfarkt på grund av att du är så pengarkåt innan du ens fyllt 50.