2019-11-09, 16:12
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbe08
Jo googla lite och verkar vara allmänt 2h 2ggr /vecka

Samtidigt inte störa.......

Torr bra ved/loggs eller pellets

Måste väl vara klart väder också så röken loch ukten far iväg.

Så de blir att kolla av vädret och vindriktning.

Får väl bli att vi eldar på lite på vardagar när de är på jobbet.

Sedan ev nån kväll kanske.

Kan Iofs förstå problemet men men
Forts kanske följer

Hoppas bara man inte förstör grannsämjan

Samtidigt finns det ju andra grannar som eldar på....
Får väl kanske prata lite med dem också
Om hur ofta och när.
En lösning är att vänta tills mörkret har fallit, då syns det ingen rök som lungsiktiga petimätrar kan reta sig på.
Senast redigerad av borriz 2019-11-09 kl. 16:13. Anledning: så -> då
Citera
2019-11-10, 20:39
Medlem
Pazios avatar
Det är lite lustigt..familjerna som växte upp i folkhemmets Sverige hade inga större problem att bo vägg-i-vägg med varandra. Man jobbade, kom hem, tittade på tv och gick o lade sig. Idag bor det adhd-stinna psykotiska ungdomar, oftast, mellan 25-35, som bara måste spela mord - och slaktarspel på datorn i lägenheterna. Tror att det är lite av orsakerna till det jobbiga beteendet med ständiga aggressiva bankande i väggar och som någon sade, man tappar saker i golvet. Tydligen måste de ventilera sin aggressiva attityd mot samhället dygnets alla timmar. Alla utländska kulturer som invaderar folkhemmen nu är ju tvungna att demonstrera sin machoattityd varje dag, varje timme, gentemot andra grannar. Varje hemkomst börjar med en slägga i väggen och andrahands-illegala grannar bankar i väggen och stör förstahandskontraktare. Man försöker få respekt i dessa gamla lyhörda, men dock väldigt fina, gamla svenska hyreskåkar genom att banka bort och trötta ut andra grannar som har riktiga kontrakt. Tycker det är för jävligt rent ut sagt. Hoppas hyresvärdarna tar i med hårdhandskarna och ger tusenfalt mer resurser till störningsjouren. Ingen familj på 60-70-talet hade accepterat grannar som många av oss tvingas höra varje dag och natt. Aldrig att folkhemsbygget hade accepterat dessa avarter. Nu håller istället de på att ta över husen. Skärp regelverken!
Citera
2019-11-28, 07:17
Medlem
Luriosans avatar
Jag misstänker att jag en av mina grannar har fått en psykos av något slag. Varenda dag så borrar personen kl. 8, 15, 19 och ibland även kl. 17. Huset jag bor i har enbart ettor på 24-35 kvm och jag börjar undra hur mycket saker man kan borra upp på väggarna i så små lägenheter? Detta maniska borrande har pågått nu i ca. tre veckor.

Är det rimligt att lokalisera lägenheten och fråga vad personen håller på med? Jag jobbar natt varannan vecka och vill kunna sova utan det här jävla borrandet.
Citera
2019-12-02, 14:20
Bannlyst
Anklagad för att ha snickrat mitt i natten plus sjuk granne!

Hejsan, jag har nämligen ett problem. Jag har blivit anklagad för att ha snickrat och haft mig under nätterna, vad jag vet har inte jag någon snickarutbildning eller dylikt, jag gick nämligen vård och omsorg under min tid på gymnasiet! Denna underliga människa som anklagat mig är då min kvinnliga granne, som förövrigt lämnat lappar på min dörr när man av ren ovetenskap sopsorterat fel! Hon har även kikat in igenom mitt vardagsrumsfönster vissa kvällar, bor på första våning by the way. vet i fan vad jag ska ta mig till. Hon är väldigt provocerande för övrigt. någon här som har lite tips på hur man kan hantera situationen?

Tack i förhand!
Citera
2019-12-02, 14:34
Medlem
Försök prata med henne? Hade samma problem och blev väckt av Securitas mitt i natten för att en kvinna trodde jag bankade och hoppade. Köpte ett paket öronproppar och skrev ett brev att de inte var jag och önskade henne all lycka och välgång i livet, efter detta var hon väldigt trevlig och försökte alltid småprata.
Citera
2019-12-02, 14:48
Medlem
lifesentences avatar
Be henne sluta glo genom ditt fönster som en pedofil, sen säger du att du först slutar snickra när hon beter sig som folk.
Citera
2019-12-02, 15:02
Medlem
Hur tusan vet hon att du sopsorterar fel?
Spionerar hon hela dan eller.
Citera
2019-12-02, 15:31
Medlem
Lägenheter borde ha någon sorts sensor som larmar automatiskt om hyresgästen gör höga ljud på nätterna. Första gången kan det bli en skriftlig varning. Andra gången omedelbar vräkning.
Jag hatar särskilt idioter som ska hålla på och springa i trappen med möbler på nätterna när dom flyttar in .. Eller dom som använder skruvdragare/borrmaskiner efter kl 20.
Hade en träningsidiot ovanför mig förut som hoppade hopprep i golvet hela nätterna, och stampade på hälarna när han gick omkring. Jag fick klaga flera gånger i veckan i mer än ett år innan fanskapet blev vräkt.
Nyinflyttade MENA ska alltid borra hela nätterna när dom flyttat in ,och sätta upp sin fula jävla spegelvägg..
När det är ramadan så gapar dom och skriker till 3-4 varje natt.

Haft andra respektlösa fanskap också som knullar flera timmar varje natt i en säng som knarrar högt och dunkar i väggen .. sen duschade dom 2 timmar och det brusar högt i rören så det är omöjligt att sova.

Jävligt äckligt när man försöker sova och grannen pissar rakt ner i vattnet. Vissa har en urinblåsa som rymmer 7 liter dessutom.
Senast redigerad av humantoilet 2019-12-02 kl. 15:40.
Citera
2019-12-02, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lifesentence
Be henne sluta glo genom ditt fönster som en pedofil, sen säger du att du först slutar snickra när hon beter sig som folk.
Det har du rätt i!
Citera
2019-12-03, 16:22
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxorjan
Hejsan, jag har nämligen ett problem. Jag har blivit anklagad för att ha snickrat och haft mig under nätterna, vad jag vet har inte jag någon snickarutbildning eller dylikt, jag gick nämligen vård och omsorg under min tid på gymnasiet! Denna underliga människa som anklagat mig är då min kvinnliga granne, som förövrigt lämnat lappar på min dörr när man av ren ovetenskap sopsorterat fel! Hon har även kikat in igenom mitt vardagsrumsfönster vissa kvällar, bor på första våning by the way. vet i fan vad jag ska ta mig till. Hon är väldigt provocerande för övrigt. någon här som har lite tips på hur man kan hantera situationen?

Tack i förhand!
Polisanmäl henne!
Att titta in i någons fönster är ett hemfridsbrott
Citera
2019-12-06, 10:29
Medlem
Sayonara41s avatar
Har en granne som dagligen skriker och slår i väggarna, ofta följs det av hög basmusik (5-10 min). Till en början hade jag inga problem med det och tänkte att "Shit, nu dog han antagligen i sitt spel igen". Brukar vanligtvis vara tolerant mot ljud från andra grannar.

Såhär efter ett halvår senare börjar det bli irriterande då grannen fortfarande slår i väggarna (även nattetid). Har varit i kontakt med hyresvärden två gånger men får bara svaret att de har skickat ut en störningsanmälan. Fungerar 1-2 veckor innan samma mönster återkommer igen. Vill helst inte knacka på då han verkar vara aggressiv och har funderat på den berömda lappen på dörren. Om det skulle ske hade jag dock inte kunnat hålla mig från att fråga vilket spel han suger så fett på . Samtidigt så är det väldigt korta utbrott så känns onödigt att bry sig för mycket om det.
Citera
2019-12-07, 00:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Varför dammsuger man kl 00:15 obehindrat?

Och allmänt annonsera att man sysslar med storstädning som låtit "bonk"
under en längre tid här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in