2019-12-21, 18:41
Medlem
lumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag hatar inte LW.
Jag hatar hennes beteende mot HD och
döttrarna.
Och mot henne själv och hennes egna
barn.
Det kommer ingenting gått ur att ha ett
förhållande med en gift man.

Jag tänker att det kan finnas en möjlig
alternativ GM bland män som LW nobbat
med orden ”Jag vill inte ha någon relation.
Jag är trött på män”.
När de sedan fått veta att hon ljugit och
har haft relationer med andra män så kan
det ha ”slagit över” för någon av dem.
Att sedan försöka peka ut SD som GM
genom planterade? bevis och smutskastning
här i tråden vore väl en perfekt hämnd
mot den man som LW valde att ha en
relation med i minst 6 år?

Jag önskar dig en God Jul. Du verkar
behöva det. Mycket julångest som du
försöker bli av med här i tråden?
Eller är det som Bradgardsindianen
föreslog; dåligt samvete som gnager?

Mycket bra och rättssäkert att du håller ställningarna och dörren på glänt inför alternativa mördare, så jula på. Att skilja på person och vad den gjort är en balansgång utmed skarp egg, alla har nog några skärsår.

SD och LW har, utan millimeterrättvisa, fått sina liv granskade i utredning och på Flashback. En del vidimerade uppgifter kan ha tagit udden ur allmänt skvaller, men vilda spekulationer kommer alltid till ytan i brottmål och kan leda till resultat.

Hoppet i tråden kan liknas vid en känd saga, där det inte ens blev en tumme trots många bifall. Den kollektiva illusionen påverkas av yttre omständigheter, känslor och fördomar ger ofta en bild som stämmer mindre med verkligheten.
http://www.klarsynt.nu/kejsarens-nya-klader
Citera
2019-12-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Mycket bra och rättssäkert att du håller ställningarna och dörren på glänt inför alternativa mördare, så jula på. Att skilja på person och vad den gjort är en balansgång utmed skarp egg, alla har nog några skärsår.

SD och LW har, utan millimeterrättvisa, fått sina liv granskade i utredning och på Flashback. En del vidimerade uppgifter kan ha tagit udden ur allmänt skvaller, men vilda spekulationer kommer alltid till ytan i brottmål och kan leda till resultat.

Hoppet i tråden kan liknas vid en känd saga, där det inte ens blev en tumme trots många bifall. Den kollektiva illusionen påverkas av yttre omständigheter, känslor och fördomar ger ofta en bild som stämmer mindre med verkligheten.
http://www.klarsynt.nu/kejsarens-nya-klader

Du, på vilket sätt är det rättssäkert hur tråddeltagarna ser på skuldfrågan? Misstänker f ö att du inte läst alla Gloriösa inlägg.
Senast redigerad av VigosRos 2019-12-21 kl. 19:18.
Citera
2019-12-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl ingen spekulation om att han intill relationen med LW var ostraffad och mig veterligen inte heller anmäld för något.

En trådrättshaverist slår till igen och svarar på något helt annat. Bättre att du inte svarar alls om du inte ens tänkt läsa inlägget.
Citera
2019-12-21, 19:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
En trådrättshaverist slår till igen och svarar på något helt annat. Bättre att du inte svarar alls om du inte ens tänkt läsa inlägget.

Jag läste inlägget. Om SD vänstrat tidigare har jag ingen faktiskt vetskap om, en person i tråden har berättat om ett förhållande med SD. Visst kan det vara påhittad historia men jag ser ingen anledning mer konkret att ifrågasätta detta. Jag antar även att de som fingranskat SDs leverne möjligtvis kan ha rätt i att han varit otrogen tidigare, vilket väl kanske är klandervärt men inte givet innebär att han är en våldsam personlighet på något sätt och normalt sett kanske inte i sina amorösa relationer heller. Eftersom det nu bara är LW som anmält honom. Och en av anmälningarna är en skitanmälan som sagt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-21 kl. 19:38.
Citera
2019-12-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det går inte att förstå hur dessa människor är funtade,dem lever i en värld där allt är svart eller vitt,
Jag tror att det ligger en avundsjuka som ligger och pyr i dessa människor,En avundsjuka som bottnar
i att Lena var självständig
,Att hon vågade utmana sej själv till nya och spännande arbeten och hobby
Och just sådana kvinnor som Lena gör att hatet och föraktet växer mer och mer,När dessa människor
jämför sej själva med Lena så inser dom att dom är ingenting annat än gråa möss i en grå tillvaro,
Och naturligtvis så spelar den svenska berömda jantelagen in,Du ska inte tro att du är något,Du ska rätta dej in i ledet och vara ett med den grå massan

För det första var Lena inte självständig. Annars skulle hon inte ha klamrat sig fast i en otrogen lögnare..
Även efter anmälningarna fortsatte förhållandet i hoppet om att mannen äntligen skulle bestämma sig. Så mycket för den självständigheten.

För det andra finns det väl inte mycket att vara avundsjuk för när det gäller en mördad individ?

För det tredje så finns det ingen anledning att avundas en person som har utbildat sig flera åt till ett yrke - för att sedan arbeta med något helt annat som inte motsvarar yrkesutbildningen.

Det finns ingen anledning att vara avundsjuk på SD heller för den delen. Båda två tycks ha varit olyckliga individer som sökte lycka utanför sig själva i andra människor istället för att vända blicken inåt och försöka hitta den inre balansen på egen hand utan någon "kärlek" som skulle göra dem hela.
Citera
2019-12-21, 21:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo jag kan det (tänka mig in i situationen= och jag hyser heller inga illusioner om att mina närmaste skulle vara ofelbara.
Jag skulle inte instinktivt förutsätta att den nödvändigt ljuger som uttalar något negativt om min partner, syskon, förälder etc.

Men hur många gånger har någon sagt att LW var perfekt?

Och mellan perfekt----- värsta epiteten som LW fått på sig finns väl något mittemellan?
Det är en så stor skillnad mellan att man anser hennes som en ganska vanlig människa med fel och brister och allt det som hon har fått heta i tråden. Värre av vissa skribenter kan man lugnt säga.

OCH. Det finns ingen anledning att ta upp varenda fel man anser att LW hade bara för att. Tråden handlar ju om mordet på Le*ena och då ska hennes tänkta "fel" vara kopplade till mordet. Det ska gå att kopplas till ett tänkt motiv. Att vräka ur sig könsord på ett vulgärt sätt har inget annat syfte än att försöka svartmåla offret.

Citat:
Det fetade "dras i smutsen" kan väl i viss mån även hävdas om ovidkommande eller ostyrkta saker som skrivs om den misstänkte. De av SDs vänner som vanligtvis hänger ihop med honom kanske inte känner igen något alls från det LW eventuellt beskrivit. Men här är man så knabb att moralisera över att de borde "ta avstånd".

Den här tråden har haft tillgång till osedvanligt mycket texter från geocahcingen och även mycket bilder. Både L*ena och SD har skrivit och fotat enormt mycket, plus att både HD och andra vänner inom geocachingen har kunnat följas i vardagen på ett unikt sätt. En enorm källa till information.

Det blir naturligtvis möjligheter till att analysera, fundera och spekulera runt detta.

Att flera misstänker att SD är mördaren är väl inget att förvånas över? Naturligtvis kommer det att spekuleras runt den som av åklagaren misstänks för mordet, eller hur?
Finns det en tråd där en misstänkt inte granskas och dras i smutsen? Det är väl självklart att många blir hatiska mot en person som mördat någon av ingen anledning som är försvarbar?

Däremot är det märkligt att man kan dra självaste offret i dyngan.

Citat:
Var det förresten inte du som visste med dig att det för LWs del var så viktigt med sanningen och hänsyn till den bedragna frun var mindre viktigt när plötsligt kom på att hon behövde prata? Det framskymtar ju tråkigt nog vissa drag av hänsynslöshet hos LW.

Vet inte om jag sagt att jag visste att det var så viktigt med sanningen? Känner inte riktigt igen mig där? Möjligen en spekulation åt det hållet, men det känns inte klockrent.
Får gräva i mitt minne.

Mer att jag tänker att L*ena kanske ville ha stopp på SD och hans dubbelspel, och att L*ena ville att SD skulle lägga korten på bordet. Att han bedrog dom båda. Både HD och LW blev bedragna av SD eftersom han ljög för dom båda. För sin egen skull. Vad jag gissar.

Visa mig gärna vad jag skrivit så jag kan bemöta dig.

Ibland ändrar man ju ståndpunkt också.
Inte allt som jag trodde på i början av tråden tror jag idag på.
Citera
2019-12-21, 21:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Att SD flirtat med andra kan jag hålla med om att det är ganska väl klarlagt. Och visst har man ljugit och bedragit sin familj med en annan person i sex års tid så kan han naturligtvis ha gjort så med någon annan. Men det är bra om man kan vara tydlig när det handlar om sådant man anser vara bekräftat och sådant som är rena spekulationer.

I tråden har vi inte fått höra om någon annan otrohetsaffär som SD har haft.

Sexuella anspelningar har MV skrivit om (till barnens kompisars mammor) och en skribent har skrivit om en sexuell förfrågan (avsugning) som SD inte ansåg var otrohet. Vi vet inte om det hände mer, än bara en invit.

Väldigt flörtiga pm i dykarbloggen som har sexuella undertoner och inlägg som antyder mycket stark svartsjuka (svara, svara, svara).

Mer än så har vi inte. Men med den infon kan man misstänka att det kan ha funnits otrohet vid annat/andra tillfällen, men det blir ju enbart spekulationer.

Han kan bara ha varit väldigt flörtig (och lite mer), utan att ha skridit till verket.
Som du säger, viktigt att skilja på spekulation och sådant som man tror är bekräftat.
Citera
2019-12-21, 22:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men jösses. Halva Sverige håller väl på med motionsidrott i någon form? Behandlingsassistent är väl inte så "nytt, spännande" jobb jämfört med att vara pastor? Pastor måste väl helt klart ge mer omväxling jämfört med att passa ett gäng ensamkommande.

Allt sitter väl inte i bara i exakt vad du har för utbildning, jobb och vilken framgång du har i en sport eller hobby? Inte heller ett utseende enbart?

Hela personen, med allt som innefattas i det du upplever när du pratar med den människan är det som får dig att känna att du tycker om just den personen.

För just den "kompotten" som just den personen är?

Det som kallas personlighet? Idet det ingår också lite av de dåliga sidorna. Det är väl det som ger karaktären?

Jag tror att L*ena hade mycket karisma, var en person som var både stark och svag. Som hade mycket energi. Som behövde träffa mycket människor och som behövde vara i farten. Som var smart och gillade utmaningar. Som älskade människor och som behöll sina vänner länge. Många. Förmodligen var hon envis och gav inte upp lätt. Ibland enerverande. Otrolig kämpe. Inte en person som lägger sig ner om det går emot. Behövde känna sig älskad?

Om jag själv tänker på mina vänner, mina barn och min partner, då känner jag att visst. De mindre bra sidor de har är ibland irriterande. Men också så är det deras starka sidor också. En envishet är bra ibland, dålig ibland. Och faktiskt kan den sidan var en sida som man kan känna ömhet för?

Man kan skoja med personen och säga; Ja, du är ju lite envis ibland. Och med det menar man att jag älskar dig för att du är du. Med dina dåliga sidor också. Utan din envishet är du ju inte du.

Att jobba som pastor förmodar jag är ganska annorlunda mot att jobba med ensamkommande som hon verkade gilla och passa bättre för. Att det skulle innebära mindre omväxling, det tror jag inte. Om man gillar sitt jobb, kan man göra väldigt mycket i sitt arbete. Att gilla sitt jobb handlar inte bara om omväxling, utan hur man passar in och fungerar i arbetet.

https://www.youtube.com/watch?v=JR3RCzNFdmU
Citera
2019-12-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur många gånger har någon sagt att LW var perfekt?

Och mellan perfekt----- värsta epiteten som LW fått på sig finns väl något mittemellan?
Det är en så stor skillnad mellan att man anser hennes som en ganska vanlig människa med fel och brister och allt det som hon har fått heta i tråden. Värre av vissa skribenter kan man lugnt säga.

OCH. Det finns ingen anledning att ta upp varenda fel man anser att LW hade bara för att. Tråden handlar ju om mordet på Le*ena och då ska hennes tänkta "fel" vara kopplade till mordet. Det ska gå att kopplas till ett tänkt motiv. Att vräka ur sig könsord på ett vulgärt sätt har inget annat syfte än att försöka svartmåla offret.

Den här tråden har haft tillgång till osedvanligt mycket texter från geocahcingen och även mycket bilder. Både L*ena och SD har skrivit och fotat enormt mycket, plus att både HD och andra vänner inom geocachingen har kunnat följas i vardagen på ett unikt sätt. En enorm källa till information.

Det blir naturligtvis möjligheter till att analysera, fundera och spekulera runt detta.

Att flera misstänker att SD är mördaren är väl inget att förvånas över? Naturligtvis kommer det att spekuleras runt den som av åklagaren misstänks för mordet, eller hur?
Finns det en tråd där en misstänkt inte granskas och dras i smutsen? Det är väl självklart att många blir hatiska mot en person som mördat någon av ingen anledning som är försvarbar?

Däremot är det märkligt att man kan dra självaste offret i dyngan.

Vet inte om jag sagt att jag visste att det var så viktigt med sanningen? Känner inte riktigt igen mig där? Möjligen en spekulation åt det hållet, men det känns inte klockrent.
Får gräva i mitt minne.

Mer att jag tänker att L*ena kanske ville ha stopp på SD och hans dubbelspel, och att L*ena ville att SD skulle lägga korten på bordet. Att han bedrog dom båda. Både HD och LW blev bedragna av SD eftersom han ljög för dom båda. För sin egen skull. Vad jag gissar.

Visa mig gärna vad jag skrivit så jag kan bemöta dig.

Ibland ändrar man ju ståndpunkt också.
Inte allt som jag trodde på i början av tråden tror jag idag på.

Tror också att LW ville lägga korten på bordet.

Kanske inte enbart då det gällde förhållandet med SD. När FUP så småningom kommer så gissar jag att det kommer framkomma andra oegentligheter, förutom då det sexuella, annat som LW kände till men absolut inte gillade.

När LW visade SD att hon tänkte avslöja allt så blev SD rasande, lockade ut henne på ett ytterst grymt, falskt och manipulativt sätt ("vill bara prata lite, kom vi går bort en bit så vi inte stör grannarna" *smajl smajl*) och mördade LW där bakom planket. För han vill inte framstå i dålig dager inför alla andra och att andras positiva syn på honom själv ska falla, hans ego fick absolut inte befläckas.

Så ungefär tror jag. Och att "det andra" jag skriver tror jag handlar om ekonomiska oegentligheter som LW kände till och inte alls gillade och gällande detta har jag både skrivit om i tråden flera gånger och trott så under mycket lång tid. Det behöver inte alls vara en hämnd från LW som någon antydde - snarare att hon upptäckt flera drag hos SD som inte var ok.

Men vi får väl se vart det landar.
Senast redigerad av zilvereko 2019-12-21 kl. 23:51.
Citera
2019-12-21, 23:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Movietime: SD kroppsarbetar i säkerhetsklassat skyddsrum:
https://drive.google.com/file/d/1WTG8Y3p5VDEt0Ht1pWGgOUeBojERc00w/view
181023 https://coord.info/GLXHJT8B
Alltid mera intressant med videoklipp än bilder - tack, har missat denna logg!
Han ser beslutsam ut. Och ganska irriterad. - Något som gnager djupt inombords?
Citera
2019-12-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Alltid mera intressant med videoklipp än bilder - tack, har missat denna logg!
Han ser beslutsam ut. Och ganska irriterad. - Något som gnager djupt inombords?

Kanske ser han ut så för jämnan? Att det bättre speglar hans sanna jag istf alla smilande bilder och barnsliga lipande som förekommit mer än en gång? Så fort han träffar folk så åker masken på?

(Bara en tanke.)
Citera
2019-12-22, 00:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det fanns kanske en altandörr i LW's bostadsrätt, och som vette mot en uteplats med utsikt mot HD's hem? Det var väl en ganska ljum majkväll och altandörren kanske stod öppen? Då är det ju inte alltför svårt för någon att smyga in och överraska LW i köket.
Örebro 2018-05-14 21:50: +18 grader. Kl 19:50: + 25 grader.

Troligt att antingen altan- eller ytterdörren stod på glänt. Och efter joggingrundan tidigare på kvällen var hon säkert varm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in