2019-12-21, 09:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att LW gjort en anmälan efter bråket i bilen är klart.
Vad som utspelade sig vet vi dock inte då mycket var maskat.

Är du faktaresistent eller har du någon specifik anledning att tro att SD och LW tillsammans skulle ha pratat ihop sig om att ljuga ihop en anmälan?
Vi vet att LW gjort en anmälan om misshandel som avskrevs för att misshandel inte kan styrkas. Det är klarlagt att både LW och SD ger en samstämmig bild om vad som inträffat och vad som sades från det att LW bjuder in SD på fika till och med knoggnuggningen. LW tillstod att SD bett henne kliva ur för att han var trött och ville hem och sova. Hon bekräftar att hon har hört och förstått att hennes sällskap just då i alla fall är oönskat.
Åklagaren är inte av inställningen att knoggnuggningen som sådan inte skulle vara klarlagd, utan sett till omständigheterna är det ingen misshandel. Det är väl då en sådan variant av fysiskt tvång man kan ta till för att få ur någon ur sitt hem eller bil när denne vägrar på ett ouppfostrat sätt.
Citera
2019-12-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
gloriouslife: Oskickligt var konstig definition när hon nu är mördad på ett brutalt sätt.. förmodligen för att hon spelade multipla roller.. kommunikationsfel hos både misstänka mördaren och LW.

SD har ju visat sig vara duktig på det ena och andra.. man skulle säkert kunna hitta honom på en swingerklubb.. där han likt en social-kameleont kan få sina ärenden uträttade.. sedan.. "hem" till.. Hanna likt en parasit och tejpa ihop "kartonglådan" där han bodde.. oskicklig definitivt, stackars barn.
Man undrar om han hade tänkt "hem och städa" om det gick bättre med LW..

Man får väl se om det kommer fram det närmre sammanhanget vad SD menar med "oskicklig" med män. Om vad som åsyftas är någon egenhet som märks i den enskilda relationen eller något som framkommer utåt.
Jag har försökt spåna lite kring vad som avses och möjligtvis avses att LW kanske ansågs ha en naiv föreställning om vad vänsterprasslet skulle leda till? Eller om hennes behov av att berätta för frun är det som åsyftas? Eller att hon har förhållanden med något antal i samma krets?
Men som sagt, enbart gissningar och det kan handla om något annat.
Citera
2019-12-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag ställde en fråga till dig apropå min inställning att man inte kan anta för mycket utifrån att tilltalad och dennes ombud medger förlängning av häktning. Jag har fetad den i citeringen.

Jag skulle iaf inte sitta inlåst frivilligt i 6 mån över jul och nyår också.
Skulle greppa varje halmstrå.
Det förutsätter att jag skulle vara oskyldig...

Citat:
Du överdriver på ett ganska omoget känslomässigt sätt. Jag ser inte många i tråden som jag antar "hatar" LW. Möjligtvis den postaren som sade sig ha arbetat ihop med LW och beskrev henne som världens mest egotrippade människa.

Det fetade, det är ju inte klarlagt att LW faktiskt har blivit hotad och trakasserad av SD.

🙄🙄
Nej bortse från de många här som vittnat om hot och trakasserier. Blunda

Citat:
Är du faktaresistent eller har du någon specifik anledning att tro att SD och LW tillsammans skulle ha pratat ihop sig om att ljuga ihop en anmälan?
Vi vet att LW gjort en anmälan om misshandel som avskrevs för att misshandel inte kan styrkas. Det är klarlagt att både LW och SD ger en samstämmig bild om vad som inträffat och vad som sades från det att LW bjuder in SD på fika till och med knoggnuggningen. LW tillstod att SD bett henne kliva ur för att han var trött och ville hem och sova. Hon bekräftar att hon har hört och förstått att hennes sällskap just då i alla fall är oönskat.
Åklagaren är inte av inställningen att knoggnuggningen som sådan inte skulle vara klarlagd, utan sett till omständigheterna är det ingen misshandel. Det är väl då en sådan variant av fysiskt tvång man kan ta till för att få ur någon ur sitt hem eller bil när denne vägrar på ett ouppfostrat sätt.

Återigen fokuserar du på offret, du verkar tycka att det är hennes fel att hon mördades.
Fundera istället på hur många som skulle använda våld mot sin älskarinna.
Fundera sedan på hur många mördade kvinnor som blivit hotade och misshandlade innan mordet.

Jag förväntar mig ett svar på ovanstående.
Citera
2019-12-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
gloriouslife: Oskickligt var konstig definition när hon nu är mördad på ett brutalt sätt.. förmodligen för att hon spelade multipla roller.. kommunikationsfel hos både misstänka mördaren och LW.

SD har ju visat sig vara duktig på det ena och andra.. man skulle säkert kunna hitta honom på en swingerklubb.. där han likt en social-kameleont kan få sina ärenden uträttade.. sedan.. "hem" till.. Hanna likt en parasit och tejpa ihop "kartonglådan" där han bodde.. oskicklig definitivt, stackars barn.
Man undrar om han hade tänkt "hem och städa" om det gick bättre med LW..

Mm HD kanske har tur som lever.
Citera
2019-12-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

🙄🙄
Nej bortse från de många här som vittnat om hot och trakasserier . Blunda

Återigen fokuserar du på offret, du verkar tycka att det är hennes fel att hon mördades.
Fundera istället på hur många som skulle använda våld mot sin älskarinna.
Fundera sedan på hur många mördade kvinnor som blivit hotade och misshandlade innan mordet.

Jag förväntar mig ett svar på ovanstående.

Frivilligt och frivilligt. Är läget detsamma som när rätten beviljade häktningen om man inte har fler omständigheter själv att bemöta en framställan men så är det väl bortkastad tid som man kanske hellre lägger på att bemöta eventuellt kommande åtal?

Vad jag vet har ingen bevittnat att SD hotat och trakasserat LW. Vad som framkommit är väl att LW berättat att hon blivit hotad och trakasserad. Är det så att andra bevittnat att hon hotats och trakasserats så kanske du borde fråga varför de blundade och inte anmälde isåfall. Vad gjorde du själv? Är invektiven du gödslar tråden med ett utslag av dåligt samvete eller vad?
Du inser väl att det ser fånigt ut att gnöla om att rättsväsendet gör för lite och samtidigt påstå att många bevittnat hot och trakasserier och dessa hot och trakasserier då inte ens anmäls.

Vänsterprassel resulterar väl tråkigt nog ofta i att inblandade beter sig illa mot varandra, det kände tydligen redan Moses till och mänskligheten står väl kvar på samma ställe än i det avseendet.
Citera
2019-12-21, 10:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

SD har redan överklagat en gång.
Det hjälpte honom inte.
Citera
2019-12-21, 10:48
Medlem
Citat:
Mm HD kanske har tur som lever.

Dock är det ju inte första gången SD vänstrar men det finns väl inte anmält något från tidigare älskarinnor.
Citera
2019-12-21, 11:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Frivilligt och frivilligt. Är läget detsamma som när rätten beviljade häktningen om man inte har fler omständigheter själv att bemöta en framställan men så är det väl bortkastad tid som man kanske hellre lägger på att bemöta eventuellt kommande åtal?

Vad jag vet har ingen bevittnat att SD hotat och trakasserat LW. Vad som framkommit är väl att LW berättat att hon blivit hotad och trakasserad. Är det så att andra bevittnat att hon hotats och trakasserats så kanske du borde fråga varför de blundade och inte anmälde isåfall. Vad gjorde du själv? Är invektiven du gödslar tråden med ett utslag av dåligt samvete eller vad?
Du inser väl att det ser fånigt ut att gnöla om att rättsväsendet gör för lite och samtidigt påstå att många bevittnat hot och trakasserier och dessa hot och trakasserier då inte ens anmäls.

Vänsterprassel resulterar väl tråkigt nog ofta i att inblandade beter sig illa mot varandra, det kände tydligen redan Moses till och mänskligheten står väl kvar på samma ställe än i det avseendet.

Det är som advokaten till polismannen som är häktad för våldtäkt säger i en intervju, totalt meningslöst att överklaga när du väl är häktad.

Polisbefälet är i 50-årsåldern och sitter häktad misstänkt för en våldtäkt som ska skett på en ort i de södra länsdelarna 9 december. Nu kan NA avslöja att det i den hemligstämplade utredningen även finns ett narkotikabrott.
"En anmälare har kontaktat polisen och anmält ett narkotikabrott och en våldtäkt", skriver polisen i en anmälan som lämnats in till tingsrätten.
/…./
Enligt handlingar som NA nu tagit del av fick polisen in en anmälan om våldtäkt och narkotikabrott via telefon på måndagen 9 december klockan 14.49. Eftersom det är en polis i Örebro som misstänks för brott utreds händelsen i polishuset i Västerås.
/…./
Jag har varit med så många år i branschen att jag vet att det inte är någon idé att överklaga häktningen. Det är ett så kallat tvåårsbrott han misstänks för vilket innebär att det är obligatorisk häktning. Möjligheterna att gå loss är inledningsvis mycket begränsade, säger Håkan Andersson.

MGM i det här fallet sitter tills det blir rättegång eller tills åklagaren ändrar sig angående skuldfrågan.

Det som är intressant i det här fallet är avskrivningsbeslutet på MGK, hon avskrevs på skälet att det inte fanns någon som helst bevisning på att hon varit på BP, man får ju hoppas och anta att Hiding har bevis på att MGM befunnit sig på BP annars har ju MGM,s advokat öppet mål.
Citera
2019-12-21, 11:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Inget märkligt att människor sitter här och hatar en mördad människa som de aldrig träffat?
Jag finner det oerhört märkligt.

Jag hatar inte LW.
Jag hatar hennes beteende mot HD och
döttrarna.
Och mot henne själv och hennes egna
barn.
Det kommer ingenting gått ur att ha ett
förhållande med en gift man.

Jag tänker att det kan finnas en möjlig
alternativ GM bland män som LW nobbat
med orden ”Jag vill inte ha någon relation.
Jag är trött på män”.
När de sedan fått veta att hon ljugit och
har haft relationer med andra män så kan
det ha ”slagit över” för någon av dem.
Att sedan försöka peka ut SD som GM
genom planterade? bevis och smutskastning
här i tråden vore väl en perfekt hämnd
mot den man som LW valde att ha en
relation med i minst 6 år?

Jag önskar dig en God Jul. Du verkar
behöva det. Mycket julångest som du
försöker bli av med här i tråden?
Eller är det som Bradgardsindianen
föreslog; dåligt samvete som gnager?
Citera
2019-12-21, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är som advokaten till polismannen som är häktad för våldtäkt säger i en intervju, totalt meningslöst att överklaga när du väl är häktad.

Polisbefälet är i 50-årsåldern och sitter häktad misstänkt för en våldtäkt som ska skett på en ort i de södra länsdelarna 9 december. Nu kan NA avslöja att det i den hemligstämplade utredningen även finns ett narkotikabrott.
"En anmälare har kontaktat polisen och anmält ett narkotikabrott och en våldtäkt", skriver polisen i en anmälan som lämnats in till tingsrätten.
/…./
Enligt handlingar som NA nu tagit del av fick polisen in en anmälan om våldtäkt och narkotikabrott via telefon på måndagen 9 december klockan 14.49. Eftersom det är en polis i Örebro som misstänks för brott utreds händelsen i polishuset i Västerås.
/…./
Jag har varit med så många år i branschen att jag vet att det inte är någon idé att överklaga häktningen. Det är ett så kallat tvåårsbrott han misstänks för vilket innebär att det är obligatorisk häktning. Möjligheterna att gå loss är inledningsvis mycket begränsade, säger Håkan Andersson.

MGM i det här fallet sitter tills det blir rättegång eller tills åklagaren ändrar sig angående skuldfrågan.

Det som är intressant i det här fallet är avskrivningsbeslutet på MGK, hon avskrevs på skälet att det inte fanns någon som helst bevisning på att hon varit på BP, man får ju hoppas och anta att Hiding har bevis på att MGM befunnit sig på BP annars har ju MGM,s advokat öppet mål.

Och vet man med sig att man är skyldig så är väl chansen stor att det är ganska onödigt att överklaga också.
Citera
2019-12-21, 11:10
Medlem
Citat:
Dock är det ju inte första gången SD vänstrar men det finns väl inte anmält något från tidigare älskarinnor.

Vilka har han mera vänstrat med? Det är något jag har missat.

Eller är du en trådshaverist som fortsatt anser sig bestämt tro en massa som fakta utan att ha på fötterna?
Citera
2019-12-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De så kallade geo-vännerna till SD/LW valde att det var LW som skulle bort från vänskapen inom gruppen.

Om det berodde på det trevliga LW/SD hade haft för sig... varför valde JG att inte vara vän med LW efter deras affär?
Det var SD som var gift och otrogen mot sin sjuka fru! Varför behålla honom som vän?

Var/är HD kroniskt sjuk i depression och underlivsproblem? Nej, det tror jag inte.

Jag tror att SD inte klarade/ville skilja sig vintern -16/17. Det upprättades kanske en skenaktig brytning av relationen mellan de otrogna av hänsyn till HD. Versioner presenteras till de omgivande vänner som visste om relationen, men det är från bådas håll för syns skull och varderas berättelse kan nog tas med en nypa salt? De avföljer varandra på Fejjan, men i praktiken består vänskapen i lönndom - även med JG? Jag tänker på att han var först ut med att offentligt sörja LW. Han såg sig som nära vän och därför tror jag att de inte alls hade brutit sin vänskap.
HD skulle inte veta något - inte heller de med anknytning till fam. D. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in