Citat:
Men det förstår du väl att det är skillnad på en vanlig slusk som Kjäll, och en upplyst och god människa som Federley? Angreppet på Federley var ju ett hot mot demokratin* medans olyckan som ledde till Kjälls död bara var ett möte mellan människor.Ingen gripen än givetvis. Tror aldrig vi får se en fällande dom i mordet på Kjäll. Vafan, vi pratar om Gislaved här. Hur svårt skulle det vara att storma in och vända upp och ner på varenda HVB hem och blatte bostad i närheten. Ta med samtliga i rätt ålder och etnicitet och hota med utvisning och indraget försörjningsstöd om ingen tjallar.
Tog man av silkesvantarna skulle detta vara utrett inom en vecka.
Tänker alltid som jämförelse då centerns transvestit Frederic Federley blev rånad av gatubarn. SÄPO blev inkopplat och inom några dagar var de fast. Även att de tom var illegala utan adresser eller något och befann sig i Stockholm.
Detta skulle varit klart för länge sedan. För varje dag som går nu kallnar alla spår, gärningsmännen hinner finslipa sina historier och dessa rotlösa flyktingar hinner omlokalisera sig. Skulle inte förvåna mig om åtminstone en redan är i sitt hemland på hastig semester.
Tog man av silkesvantarna skulle detta vara utrett inom en vecka.
Tänker alltid som jämförelse då centerns transvestit Frederic Federley blev rånad av gatubarn. SÄPO blev inkopplat och inom några dagar var de fast. Även att de tom var illegala utan adresser eller något och befann sig i Stockholm.
Detta skulle varit klart för länge sedan. För varje dag som går nu kallnar alla spår, gärningsmännen hinner finslipa sina historier och dessa rotlösa flyktingar hinner omlokalisera sig. Skulle inte förvåna mig om åtminstone en redan är i sitt hemland på hastig semester.
*Åtminstone tills det gick upp för MSM att det var blattar som vanligt och inte skinbollar från 90-talets början som på ett mystiskt sätt teleporterats genom tid och rum till samma gata som där Federley spatserade.
Man kan ju tycka att det vore enkelt som du säger. Jag har väldigt svårt att tro att gärningsmännen inte kommer från orten med omnejd.